Toon posts:

problemen met asus 8800 gts

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een ASUS 8800GTS 320Mb..

Krijg regelmatig een een crash + BLAUW scherm met de volgende melding:

CCode : 1000000a BCP1 : 00000016 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000
BCP4 : 8050055C OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

Dat gebeurt dus als ik een game wil starten, of in de game zelf de resolutie verander.
In windows heb ik verder nooit problemen..

Ik heb inmiddels een aantal verschillende drivers uitgeprobeerd van nvidea (de originele cd) en ook de nieuwere versies 136.71 en 136.75 maar ook die maken het verschil niet..

Maar het rare is dat ik soms een hele tijd kan spelen, alles loopt vloeiend, niks aan de hand, en een dag later komen de blauwe schermen weer tevoorschijn.. Extra geheugen erbij geprikt, van 1 Gb naar 2 Gb nu, en het probleem was weg.. dacht ik..

Maar paar weken later begonnen kwamen de blue-screens weer terug te komen, zelfde als van te voren, totaal willekeurig, de ene keer wel de andere keer is er niks aan de hand..

AMD Athlon 64, 2400 MHz (12 x 200) 3800+
moederbord 939NF6G-VSTA BIOS P1.20
ASUS 8800GTS 320Mb
2 gig intern geheugen
500watt voeding levicom

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Als je meer info nodig hebt, laat plz ff weten..

Alvast bedankt

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
heb je je geheugen al getest met memtest?
Wat zijn de temps van de onderdelen in je pc.
Andere Voeding geprobeerd?

Ik zou eerst proberen wat andere zaken uit te sluiten, voordat je stelt dat het specifiek met de 8800GTS te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
problemen met asus 8800 gts

dit ging vooraf, ik heb nu de asus kaart eruit gehaald (heb gelukkig ook onboard video op het moederbord..

wat blijkt krijg ik dezelfde crash.. ik heb memtest86 gedaan, en hij is geen 5 sec bezig en memtest geeft alleeen maar errors !!! ik heb 4 stripjes van 512 heb ze allemaal 1 voor 1 erin laten zitten maar bij allen is het hetzelfde error error.. heb pas nieuw geheugen er bij gedaan... ut zou wel gek zijn als alle vier strip kapot zijn ... is er dan kortsluiting of is het de processor ? moederbord slots?

erg vaag allemaal dit

misschien dat iemand meer weet? verders loopt windows goed geen problemen... maar zodra je 3d gaat gebruiken is het crash crash .

Verwijderd

Topicstarter
sorry dit ging voor af problemen met asus 8800 gts

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als een topic gesloten is, is dat voor een reden. Je post hier exact dezelfde topicstart nog een keer. Zo werkt dat niet :o

Zie:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
dion_b in "problemen met asus 8800 gts"

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.