Toon posts:

problemen met asus 8800 gts

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een ASUS 8800GTS 320Mb..

Krijg regelmatig een een crash + BLAUW scherm met de volgende melding:

CCode : 1000000a BCP1 : 00000016 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000
BCP4 : 8050055C OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

Dat gebeurt dus als ik een game wil starten, of in de game zelf de resolutie verander.
In windows heb ik verder nooit problemen..

Ik heb inmiddels een aantal verschillende drivers uitgeprobeerd van nvidea (de originele cd) en ook de nieuwere versies 136.71 en 136.75 maar ook die maken het verschil niet..

Maar het rare is dat ik soms een hele tijd kan spelen, alles loopt vloeiend, niks aan de hand, en een dag later komen de blauwe schermen weer tevoorschijn.. Extra geheugen erbij geprikt, van 1 Gb naar 2 Gb nu, en het probleem was weg.. dacht ik..

Maar paar weken later begonnen kwamen de blue-screens weer terug te komen, zelfde als van te voren, totaal willekeurig, de ene keer wel de andere keer is er niks aan de hand..

AMD Athlon 64, 2400 MHz (12 x 200) 3800+
moederbord 939NF6G-VSTA BIOS P1.20
ASUS 8800GTS 320Mb
2 gig intern geheugen
500watt voeding levicom

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Als je meer info nodig hebt, laat plz ff weten..

Alvast bedankt

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 14:22
Draai je op Vista of op XP? En er is niks wat altijd gemeen is bij de blue screens? (vol videogeheugen misschien?)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Kun je een andere voeding proberen? Ik denk dat het daar aan ligt.

Makkelijkst is om eerst een methode te hebben waarmee je de klacht continu kan reproduceren.
(3DMark06 run misschien?)

Als je die methode dan hebt... kun je ff een andere voeding proberen en dan weet je of het daar aan ligt.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows XP.. wat bedoel je met vol video geheugen? ...

En het zou misschien de voeding kunnen zijn, ik heb niet een voeding liggen maar zou ook een optie kunnen zijn, ik ga nu even 3d benchmark draaien..

En als je video kaart stuk zou zijn dan is het toch niet mogelijk om wel een spel te kunnen spelen... of ?

in ieder geval bedankt voor het reageren, mochten jullie nog meer ideeen hebben om te proberen hoor ik het graag alvast bedankt. :D want of je er gek van word JA!!!!

Verwijderd

Topicstarter
nou ;( ik wou de test gaan doen en crasht gelijk !!!! waaaaaaaaaaaaa wat is het ????

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:44:
nou ;( ik wou de test gaan doen en crasht gelijk !!!! waaaaaaaaaaaaa wat is het ????
Ja, dan lijkt het er sprekend op dat het de voeding is.

Je kan nu dus 2 dingen doen:

1). Nieuwe voeding proberen/lenen/kopen.

2). Video kaart ergens anders laten testen. (Let wel op dat je dan wederom met dezelfde benchmark test om zeker te zijn van een vergelijkbaar resultaat).

Ik denk zelf optie 1.
Videokaarten gaan niet vaak zomaar kapot, zeker niet als ze nieuw zijn.

[Edit]
Ik heb ooit haast hetzelfde probleem gehad.
Zie hier: Voeding zorgt voor instabiliteit?

[ Voor 10% gewijzigd door Da_maniaC op 25-11-2007 15:28 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx :D

ik gaat morgen eventjes ergens een voeding toveren om dat te proberen, zou wel fijn zijn als dat de oplossing is...

ik laat het je weten...

dankje voor de reactie..

Verwijderd

Kijk op de zijkant van je voeding hoeveel Amperes hij kan leveren op de 12V lijn? Er moet een stickertje zijn. Op zich is 500W ruim voldoende voor zon systeem..

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:22
dit heb ik ook gehad, geheugen kapot, getest met memtest.
had nog garantie en heb nieuwe gekregen en het was over

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

Verwijderd

Topicstarter
en ben er ook achter gekomen dat hij dus ook crasht als de schermbeveiliging aan springt...

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:41:
en ben er ook achter gekomen dat hij dus ook crasht als de schermbeveiliging aan springt...
Dat zegt nog steeds niets. :)
Als je geheugen defect zou zijn, kreeg je niet alleen bij 3D belasting foutmeldingen.

En als hij bij je screensaver ook crashed neem ik aan dat je een of andere screensaver hebt die van OpenGL gebruikt maakt.

Verwijderd

Topicstarter
maar denk je niet dat de videokaart gewoon fout is? ik vind het zo raar dat toen ik 1 gig erbij heb gedaan, het probleem weg was voor laat ik zeggen 2 weekjes.. ow en bij avg virus scanner iedere keer als ik scan dan vind hij deze bestanden kernell32.dll, user32.dll.shell32.dll,ntoskrnl.exe

• Da_maniaC

Da_maniaC

AVG is troep, dus die hoef je ten eerste niet te geloven.
Maar het zijn wel windows system files dus om het zeker te weten zou ik toch even een fatsoenlijke scanner gebruiken. (Norman of F-secure).

--

Wil je, je geheugen uit kunnen sluiten download dan ff memtest86 ( http://www.memtest86.org )
en knal het op een floppy.
Boot van de floppy, en laat hem een nachtje testen. (totdat je 11 Passes hebt).
Als er fouten verschijnen tijdens een van deze 11 passes dan weet je dat er een geheugenmodule brak is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:56:
[...]iedere keer als ik scan dan vind hij deze bestanden kernell32.dll, user32.dll.shell32.dll,ntoskrnl.exe
En wat denk je dat je Windows install exact zou doen zonder deze bestanden :z

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

^^

Hebben we niet voor niets in het leven geroepen. Dit kan van alles zijn, al neig ik ook naar twijfels over de voeding op dit moment. Begin eens met wat je voor het openen van een topic hoort te doen, namelijk zelf op zoek gaan door hardware uit te sluiten.

Oslik blyat! Oslik!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:55:
[...]

En wat denk je dat je Windows install exact zou doen zonder deze bestanden :z
Dat ligt er een beetje aan wáár AVG die bestanden precies vindt.. OF iets heeft je virusscanner getricked, OF die bestanden vindt 'ie waar 'ie ze niet hoort te vinden ;)

Staat er verder geen naam van een bestand onderaan die BSOD trouwens? Vaak is dat rechtsonder geloof ik.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.