USB printkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Niet dat ik gierig ben hoor (hoewel) maar 6,95 voor een simpele USB kabel ... kan dat zomaar, geachte consumentenman?

Even stoom afblazen... Ik verkocht een oude externe HD en deed er ook een USB-kabel bij (A-B), want ik dacht: die heb ik vast wel per 10 in mijn onderdelenbak liggen. Viel tegen. Wel acht stroomkabels en vijf VGA-kabels maar geen gewone USB.

Nou, bij Mediamarkt, Dixons en Mycom kun je dat dus shaken: 6,95 voor een tie-rip met kapsones? Dat vertik ik!

In de pricewatch zie ik ze wel staan voor normale prijzen, maar dan bij webshops. Krijg je weer verzendkosten. Of ik moet van Amsterdam even naar Valkenswaard, Netterden of Maarheze willen rijden.

Natuurlijk, waar gaat het om: zeven euro, daarvoor kom ik mijn bed niet eens uit. Maar ik blijf toch nog even zoeken naar een winkelier die niet probeert me een poot uit te draaien. Of iemand die vijf VGA-kabels wil ruilen ;-)

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik snap überhaupt niet dat er bij de aanschaf van een printer standaard geen USB kabel meegeleverd wordt.
Dat die kabel bij een Mediamarkt, Dixons of andere toko bijna 7 euro moet kosten snap ik wel, die kabel moet vervoerd worden naar het filiaal, uitgepakt worden, in het schap gelegd worden, de kassière moet betaald worden, de verwarming moet branden, de lampen moeten aan etc. etc.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 22:30
Dat die kabels in de winkels zo duur zijn snap ik wel, de marges zitten vooral op de accesoires, niet op de producten zelf. Soms als je even goed kijkt in zo'n winkel liggen er op het onderste schap voor een paar euro ook wel oem-kabels i.p.v. dure blister verpakkingen.

[ Voor 56% gewijzigd door Nielson op 26-11-2007 17:03 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:41
€4,99 paradigit, ceintuurbaan en koningsplein

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Nielson schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:56:
Dat die kabels in de winkels zo duur zijn snap ik wel, de marges zitten vooral op de accesoires, niet op de producten zelf. Soms als je even goed kijkt in zo'n winkel liggen er op het onderste schap voor een paar euro ook wel oem-kabels i.p.v. dure blister verpakkingen.
Die kabels zijn al OEM. Ik heb nog nooit een USB-kabel in doosjes gezien eigenlijk. Daarnaast zullen ze niet veel goedkoper te vinden zijn dan een euro of 5.
nachtnet schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:13:
€4,99 paradigit, ceintuurbaan en koningsplein
Dat is trouwens de 'standaard' kabel van 2m. Er zijn langere versies (3m & 5m). :)

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 26-11-2007 17:26 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:23
Mja, HP schijnen van die krenten te zijn die dus standaard geen USB kabel meeleveren. Heb een aantal jaren geleden een DJ5150 bij de makro gekocht, daar werd het ook duidelijk aangegeven: met een enorm rek aan USB A-B kabels a zoveel euri per stuk. Gelukkig had ik nog zo'n kabel liggen maar tis idd schandalig dat kabels veelal niet meegeleverd worden. Paar voorbeeldjes:

- Moederborden: sata-kabels anyone? Elk bord dat ik hier gehad heb had slechts 1 a 2 kabels, met uitzonderingen tot vier. Het lijkt wel of ze daar een regel hebben; hoe meer poortjes, hoe minder kabels. Kijk ik vervolgens naar Highpoint of Areca, daar worden netjes hetzelfde aantal kabels als dat er poortjes op een raid kaart zitten geleverd. Onvoorstelbaar...

- DVD-speleraanbiedingen, veelal bij de MM of Makro. DVD-speler voor 25-30 euro maar wel doodleuk een rek ernaast met korte scartkabels voor een tientje per stuk. Dat verzin je toch niet?

Lijkt godver de printerinktmafia wel...

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Cubefanatic schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:56:
Mja, HP schijnen van die krenten te zijn die dus standaard geen USB kabel meeleveren. Heb een aantal jaren geleden een DJ5150 bij de makro gekocht, daar werd het ook duidelijk aangegeven: met een enorm rek aan USB A-B kabels a zoveel euri per stuk. Gelukkig had ik nog zo'n kabel liggen maar tis idd schandalig dat kabels veelal niet meegeleverd worden.
Je kan HP wel beschuldigen, maar er is tegenwoordig zo goed als geen enkele printer die standaard een kabel erbij heeft. Dat het niet altijd duidelijk is, ben ik totaal met je eens. Maar daarover hoort de verkoper de klant te informeren.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b
  • Laatst online: 12:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geweldige rant, maar niets inhoudelijks...

Verder zijn er zat plekken waar je voor minder een kabel kunt krijgen, maar dan moet je wel voorbij de dozenschuivers kijken en misschien voorbij die heilige grachtengordel. Iig niets wat in Overige Hardware thuishoort.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.