Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kill Mcafee tool

Pagina: 1
Acties:
  • 2.022 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:11
Hallo,

Bij ons op het werk hebben ze onlangs de rampzalige beslissing genomen om eTrust te vervangen door de grootste ramp op aarde: McaFee

sindsdien blokeert mijn laptop een uur als ik wat jpegjes probeer te zippen en kan ik niets van video meer bekijken zonder dat ie om het half uur gaat lopen haperen omdat McaFee het zo nodig vind om alle CPU op te slurpen om wat belachelijk te gaan scannen...

De enige oplossing hiervoor is scan32.exe of een ander McaFee process te killen

Ik ben dit ondertussen kotsbeu en vraag me dan ook af of iemand hier een oplossing voor weet?
Zelf dacht ik aan een tooltje dat ik kan opzetten tijdens het afspelen van een video (of andere apps die "real time" zijn) dat constant scan32.exe killed zodat ie de kans niet krijgt om te beginnen scannen

Aangezien ik absoluut niet de enige ben die Mcafee een ramp vind, hoop ik dan ook dat iemand al zo'n tooltje heeft geschreven...

owja, Mcafee uninstallen is geen oplossing, omdat ik dan op het werk van het netwerk gesmeten wordt...
het zelfde geld waarschijnlijk als ik de opties in Mcafee zelf probeer aan te passen

[ Voor 10% gewijzigd door Mastakilla op 26-11-2007 11:24 ]

Verwijderd

Zoek ander werk, :+

Er blijven niet veel opties over zo.
Misschien dat de oude eTrust niet helemaal eraf is gegaan en samen met Mcfee problemen geeft.

Wat voor een laptop hebben we het hier.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Mastakilla schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:20:
owja, Mcafee uninstallen is geen oplossing, omdat ik dan op het werk van het netwerk gesmeten wordt...
het zelfde geld waarschijnlijk als ik de opties in Mcafee zelf probeer aan te passen
Wat denk je dan dat er zou gebeuren als je de scanner zelf killt... dat kan wel begrijp ik?

Daarbij lijkt het me niet echt de bedoeling dat we jou hierbij gaan helpen, dit moet je met je eigen supportafdeling regelen lijkt me. Het is niet normaal dat je laptop zo gaat haperen, hoe brak die AV ook mag zijn..

[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 26-11-2007 11:32 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Mastakilla
[message=,noline]Freaky_Revolt schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:25[/message]:
Zoek ander werk, :+

Er blijven niet veel opties over zo.
Misschien dat de oude eTrust niet helemaal eraf is gegaan en samen met Mcfee problemen geeft.

Wat voor een laptop hebben we het hier.
werk is verder wel ok ;)

eTrust is er normaal wel goed af hoor, er draait iig geen process meer van ofzo

laptop is Dell D810 (Pentium M 2.13Ghz met 2GB RAM en 7200rpm HD)
Single Core wel, wat de reden is dat ie gaat haperen als *** Mcafee alle CPU cycles opslokt als ie gaat scannen

• Mastakilla
[message=,noline]Haan schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:31[/message]:
[...]

Wat denk je dan dat er zou gebeuren als je de scanner zelf killt... dat kan wel begrijp ik?

Daarbij lijkt het me niet echt de bedoeling dat we jou hierbij gaan helpen, dit moet je met je eigen supportafdeling regelen lijkt me. Het is niet normaal dat je laptop zo gaat haperen, hoe brak die AV ook mag zijn..
Dat killen doe ik vooral buiten de werk uren

Dit lijkt me dan ook niet echt iets "illegaal'

en ik heb het al aangegeven bij de support afdeling, maar bij een bedrijf van 130000 ICT werknemers, gaat dit om een miljoenen / miljarden contract met McaFee en dat gaan ze niet zomaar ongedaan maken...

En bij mijn weten is het wel normaal dat je laptop gaat haperen bij McaFee, het is gewoon de rotste virus scanner ever op dat vlak...

• Mastakilla
niemand?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zet dit in een loopje wat daarna 10 seconden pauzeert? Of schedule dat desnoods?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mastakilla
thx, zou idd mogelijk kunnen zijn

twijfel alleen een beetje aan de performance impact
dacht dat er misschien al een c progje bestond met deze functionaliteit met minder performance impact...

maar ik zal het iig eens proberen

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Ik neem aan dat mcafee via een service draait? Als je local admin bent op die machine kun je deze toch gewoon stoppen als je thuis bent? En als hij weer automatisch start bij reboot, staat hij vanzelf weer aan als je aan het netwerk gaat "hangen".
(welke versie van mcafee is het?)

euh...ja

• Mastakilla
het is virusscan enterprise & antispyware enterprise 8.50i

heb service al proberen te stoppen (net stop mcshield), maar hij start zichzelf terug...
misschien moet ik er nog wat meer stoppen?

• Mastakilla
tot nu toe lijkt hetvolgende wel te werken:

net stop mcshield
net stop McAfeeFramework

Verwijderd

Mastakilla schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:41:
Dat killen doe ik vooral buiten de werk uren

Dit lijkt me dan ook niet echt iets "illegaal'
Zolang het de laptop van je werk is, zal het vast wel tegen de gebruiksovereenkomst zijn die je hebt getekend.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik snap niet dat je deze problemen hebt met McAfee enterprise. Zelf zeer tevreden over en ik hoor klanten er nooit over klagen. Het lijkt mij dus niet direct te verwijten aan Mcafee, maar aan een combinatie van factoren, waar McAfee er dan 1 van is. Het draait ook op veel tragere pcs zonder problemen.

• Mastakilla
[message=,noline]Hann1BaL schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:04[/message]:
Ik snap niet dat je deze problemen hebt met McAfee enterprise. Zelf zeer tevreden over en ik hoor klanten er nooit over klagen. Het lijkt mij dus niet direct te verwijten aan Mcafee, maar aan een combinatie van factoren, waar McAfee er dan 1 van is. Het draait ook op veel tragere pcs zonder problemen.
van alle virusscanners op deze planeet is toch al jaar en dag geweten dat mcafee de grootste resource verslinder is ever...
Dit was vroeger al zo en ik blijkbaar nu nog steeds zo...

Als scan32.exe in actie schiet pakt ie gewoon alle cpu cycles op en moet al derest blijkbaar maar wachten

en als je dan net een filmpje aan het kijken bent, dan gaat ie dus haperen...

misschien dat jij een dualcore hebt en dat je het daarom niet merkt, maar met mijn singlecore merk ik het dus wel degelijk enorm hard...

Nog een mogelijk verschil is dat ik filmpjes meestal via netwerk stream, misschien dat mcafee daar nogal fucked mee omgaat...

• Mastakilla
[message=,noline]HlpDsK schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:55[/message]:
[...]

Zolang het de laptop van je werk is, zal het vast wel tegen de gebruiksovereenkomst zijn die je hebt getekend.
pfffrt

details...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Details waar je wel je aan dient te houden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11
kijk eens bij "about" welke patchniveau je hebt. geen patch, patch 1, 2, 3 of patch 4.
Patch vier is net uit.

Patch 1 verhelpt al een hoop
Patch 2 grote kans op BSOD (ook teruggetrokken door mcafee
Patch 3 fixt een hoop gedonder van BSOD van patch 2. eigenlijk een patch op patch 2.
Patch 4 fixt weer een aantal performance problemen.

Feit blijft, als ik dit van tevoren geweten had, dan had ik wel bij versie 8.0 gebleven voor een tijdje.
Alleen voor 64bit OS moet je over naar 8.5.

Wordt de AV centraal beheerd door een ePO server, of zijn 't unmanaged installaties?

[ Voor 8% gewijzigd door PROnline op 05-12-2007 13:05 ]

• papadraak
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Uit ervaring spreek ik dat dit zelfs voorkomt op een dual core. Net een nieuwe laptop van de baas, kom dus van een single af. Daar was het probleem wel een stuk groter, maar het bestaat op de dual cores nog steeds.

scan32.exe is 1 van de problemen, de volgende is namelijk de on access scanner. Die valt in de console ook uit te zetten, en scheelt enorm met file copies en in of uitpak acties

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Jij mag het danwel zinloze details vinden, ik vind dat je dat echter wel moet respecteren. ;)

Daarentegen, je zou toch verwachten dat er andere gebruikers (het lijkt me iig sterk dat ze voor iedere werknemer een ander type laptop, met andere specificaties, gaan aanschaffen) dan dezelfde problemen tegen het lijf lopen.

Wat ik wel even moet melden, is dat McAfee nog lang niet zo een slecht product is wat je denkt, ik zou eerder denken dat je je vergist met een andere AV (Norton). Maar goed, dat is een discussie die eerder thuishoort in [Virusscanners] Discussietopic deel 3 dan hier. ;)

Signature

• Mastakilla
[message=,noline]PROnline schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:04[/message]:
kijk eens bij "about" welke patchniveau je hebt. geen patch, patch 1, 2, 3 of patch 4.
Patch vier is net uit.

Patch 1 verhelpt al een hoop
Patch 2 grote kans op BSOD (ook teruggetrokken door mcafee
Patch 3 fixt een hoop gedonder van BSOD van patch 2. eigenlijk een patch op patch 2.
Patch 4 fixt weer een aantal performance problemen.

Feit blijft, als ik dit van tevoren geweten had, dan had ik wel bij versie 8.0 gebleven voor een tijdje.
Alleen voor 64bit OS moet je over naar 8.5.

Wordt de AV centraal beheerd door een ePO server, of zijn 't unmanaged installaties?
bij geinstalleerde patches staat "1"

verder gebeurt het updaten allemaal automatisch...
Virus definities zal ie wel rechstreeks van McaFee halen, maar derest komt binnen via "Systems Management Server"

• Mastakilla
[message=,noline]papadraak schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:07[/message]:
Uit ervaring spreek ik dat dit zelfs voorkomt op een dual core. Net een nieuwe laptop van de baas, kom dus van een single af. Daar was het probleem wel een stuk groter, maar het bestaat op de dual cores nog steeds.

scan32.exe is 1 van de problemen, de volgende is namelijk de on access scanner. Die valt in de console ook uit te zetten, en scheelt enorm met file copies en in of uitpak acties
ik veronderstel dat dit in het NL "Scanner bij toegang" is?

Als ik hierop klik in de virusscan-console met rechtermuisknop, is "uitschakelen" greyed out :(

alvast bedankt voor de bevestiging van het probleem en de nuttige info
dat is idd exact hetgeen ik ervaar bij in en uitpakken

• Mastakilla
[message=,noline]pasta schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:07[/message]:
[...]

Jij mag het danwel zinloze details vinden, ik vind dat je dat echter wel moet respecteren. ;)

Daarentegen, je zou toch verwachten dat er andere gebruikers (het lijkt me iig sterk dat ze voor iedere werknemer een ander type laptop, met andere specificaties, gaan aanschaffen) dan dezelfde problemen tegen het lijf lopen.

Wat ik wel even moet melden, is dat McAfee nog lang niet zo een slecht product is wat je denkt, ik zou eerder denken dat je je vergist met een andere AV (Norton). Maar goed, dat is een discussie die eerder thuishoort in [TOPIC=][Virusscanners] Discussietopic deel 3[/TOPIC] dan hier. ;)
ik ben heus niet de enige hier die klaagt over het vervangen van etrust door mcafee

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11
Zoals ik 't begrijp is er zonder al te veel ervaring direct met versie 8.5 aan de slag gegaan. Samen met Patch 1, dan begrijp ik je negatieve ervaring. Echter valt 't in mijn ogen nog wel mee. McAfee is min of meer opgejaagd om een 64bit scanner uit te brengen voor vista x64 en windows 2003 x64. Daarom is versie 8.5 veel te snel gereleased. Je zou eens opzoek kunnen gaan naar patch 4.

bestand heet vse85p4.zip en is ongeveer 8mb groot. Ik heb een grantnummer op 't werk en kan 'm direct bij McAfee downloaden, maar deze patches zijn niet vrij verkrijgbaar officieel.

• offringa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10-2023
Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn werk laptop (dual core): regelmatig een scan32.exe proces wat veel processortijd opsnoept en er voor zorgt dat hij traag wordt. Probleem is dat ik er zelf ook niets aan kan configureren omdat dat centraal gedaan wordt :-( Wat mij betreft qua performance een waardeloze virusscanner (tot die conclusie was ik privé ook al eens gekomen). Ik zal proberen met de suggesties in dit topic het proces te killen.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

En... wat zei je systeembeheerder, toen je het probleem aan hem voorlegde?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik heb het anders opgelost.... Niet omwille van een virusscanner trouwens, maar omdat ik werk en prive gewoon gescheiden wil houden.

Mijn werklaptop heeft een schijf van 300 Gb. Ik heb twee partities van 50 Gb gemaakt, en 1 van 200 Gb.

De twee partities booten respectievelijk Windows 7 Professional KMS licentie van de zaak, en Windows 7 Ultimate van mijn persoonlijke Technet account.

Een multiboot die standaard de Werklicentie start omdat ik daar toch het meest mee werk. Hierop staat ook alle standaard software die ik nodig heb.

Als ik thuis ben boot ik in de prive licentie, waar ik alleen Microsoft Security Essentials draai (en Common Sense 1.0). Ik heb tevens een aantal spellen die ik bezit geinstalleerd zodat ik lekker een beetje kan spelen, mijn desktop heeft van alles aan video-afpeel etc zaken.

De 200 Gb is verder gewoon een gedeelde datapartitie waar ik een zooi op knal die ik vanaf beide boot-os-en kan gebruiken.

Het is misschien allemaal wat omslachtig..... maar je kunt op die manier wel werk/prive strikt gescheiden houden, en je kunt de privepartitie ook nog eens verklooien zonder dat je de volgende dag op je werk zonder bootable windows zit. :P

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 11:27
Ik heb laatst gewerkt met McAfee 8.5i en met een soortgelijk probleem. Het kan zijn dat McAfee wellicht struikelt over WinZip/Rar/oid of een ander programma die je gebruikt. Dit moet terug te vinden zijn in de logboeken van jouw laptop zodat je ook een exact tijdstip kan terug vinden. Ik meen dat dit in de system staat als eventlog melding
Dan kunnen ze in de logboeken van McAfee op de server of jou laptop een bepaald process terug vinden die moeilijk doet.

Dat Proces kunnen de mensen die McAfee onderhouden op jouw werk in de policy toevoegen als "excluded process".

Ik neem aan als jij hier last van heb (mocht dit inderdaad met Winzip te maken hebben) meerdere mensen dit zal treffen op je werk.
Dus geef de melding tenminste door aan je teammanager/chef door. Die kan wat meer druk geven op de ICT afdeling.

Ondanks je inmiddels een tussen oplossing hebt gevonden raad ik je sterk af om dit soort beveiligingen te omzeilen. Mocht er toch wat gebeuren met de laptop en ze zien dat de beveiliging onklaar is gemaakt of iets in die zin. Dan hang je gewoon en ligt de schuld volledig bij jou.

[ Voor 15% gewijzigd door Fore! op 04-12-2009 12:59 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Inmiddels past dit topic beter in BV :)

CSA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1