Specificaties (alles stock)
Gigabyte P35-DS3R (Bios F8)
Q6600
4GB PC5400 OCZ Vista kit (2x2GB)
Corsair HX520W
Ati 1950XT PRO
Windows XP installeerd vlekkeloos en bij het werken en gamen heb ik niet echt noemenswaardige problemen. Gebruik de pc al nu enkele maanden. Ik heb wel mijn vcore ietsje moeten opkrikken gezien de pc in eerste instantie niet wilde cold booten.
Probleem 1
Bij de installatie van Vista gaat het systeem rebooten bij "complete installation" waardoor de installatie mislukt.
Probleem 2
Bij de Ubuntu installatie/livecd gaat het systeem ook rebooten maar hier is het meer random. Soms direct nadat de bootloader alle modules heeft geload, soms
pas na enkele minuten.
Wat zelf gedaan om het probleem te kunnen pin pointen (een heel weekend letterlijk aan gespendeerd)
* laatste nieuwe vista drivers (waaronder F6 sata drivers)
* failsafe values geselecteerd in bios
* 3 vista DVD's geprobeerd waarvan 1'tje geleend die zeker werkt op een andere pc
* alles gedisabled (sounds, lpt , serial, ...) buiten USB keyboard
* DDR2 voltage verhoogd (naar 2.0volt - geheugen opereert tussen 1.8V - 2.0v aldus de specificaties)
* met 1 ramreepje geprobeerd (beide getest)
* van geheugenbanken gewisseld (alle mogelijke combinaties)
* harde schijf omgewisseld
* opgestart van een livecd zonder harde schijf aangekoppeld
* de sata kabel op de paarse connectoren geconnecteerd ipv de gele en vica versa
* diverse instellingen (IDE/AHCI) zowel voor de JMicron controller als de Intel IHC9 controller
* memtest+ een goeie 3 a 4 uren gedraaid zonder problemen
Om eerlijk te zijn weet ik het niet meer. Iemand een idee of iets wat ik over het hoofd zie ?
Gigabyte P35-DS3R (Bios F8)
Q6600
4GB PC5400 OCZ Vista kit (2x2GB)
Corsair HX520W
Ati 1950XT PRO
Windows XP installeerd vlekkeloos en bij het werken en gamen heb ik niet echt noemenswaardige problemen. Gebruik de pc al nu enkele maanden. Ik heb wel mijn vcore ietsje moeten opkrikken gezien de pc in eerste instantie niet wilde cold booten.
Probleem 1
Bij de installatie van Vista gaat het systeem rebooten bij "complete installation" waardoor de installatie mislukt.
Probleem 2
Bij de Ubuntu installatie/livecd gaat het systeem ook rebooten maar hier is het meer random. Soms direct nadat de bootloader alle modules heeft geload, soms
pas na enkele minuten.
Wat zelf gedaan om het probleem te kunnen pin pointen (een heel weekend letterlijk aan gespendeerd)
* laatste nieuwe vista drivers (waaronder F6 sata drivers)
* failsafe values geselecteerd in bios
* 3 vista DVD's geprobeerd waarvan 1'tje geleend die zeker werkt op een andere pc
* alles gedisabled (sounds, lpt , serial, ...) buiten USB keyboard
* DDR2 voltage verhoogd (naar 2.0volt - geheugen opereert tussen 1.8V - 2.0v aldus de specificaties)
* met 1 ramreepje geprobeerd (beide getest)
* van geheugenbanken gewisseld (alle mogelijke combinaties)
* harde schijf omgewisseld
* opgestart van een livecd zonder harde schijf aangekoppeld
* de sata kabel op de paarse connectoren geconnecteerd ipv de gele en vica versa
* diverse instellingen (IDE/AHCI) zowel voor de JMicron controller als de Intel IHC9 controller
* memtest+ een goeie 3 a 4 uren gedraaid zonder problemen
Om eerlijk te zijn weet ik het niet meer. Iemand een idee of iets wat ik over het hoofd zie ?