Geheugen vraagjes.

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:56
Heb vandaag de computer van mijn schoonouders even opengemaakt
om schoon te maken,was al lang niet meer gedaan.
Tot mijn verbazing zag ik dat ze maar 1 ddr geheugenkaartje in hebben zitten van
256MB.
De computer is in de tijd dat ze hem hebben steeds langzamer gaan draaien nu
de hardeschijf voller en voller is geworden.
Kan dit komen door het lage geheugen?

Heb geprobeert te vinden wat voor een geheugen het is,maar kwam alleen DDR 266MHZ tegen,
is dit dan standaart PC2100?

Verwijderd

Kan liggen aan spyware e.d.

• DoubleDutch
Er zijn programma´s gedraait en er is geen spyware gevonden.;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:17
- Als je precies wilt weten welk geheugen je nodig hebt, kan je heel makkelijk de pc in elkaar en dicht laten.. CPU-Z dowloaden, starten en in het tabje SPD kijken.

Die reden(en) kunnen bijna overal vandaan komen, draai eens een antispyware tool, controleer of alle drivers correct en up to date zijn, doe eens een antivirusscan.

Defragmenteer eens, doe eens schijfopruiming etc.. :)

Dan zal er wel wat snelheid terugkomen, of het genoeg is is aan jouw, maar een reepje geheugen kan nooit kwaad, ontlast de HDD ook wat meer :)

Verwijderd

DoubleDutch schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:50:
Er zijn programma´s gedraait en er is geen spyware gevonden.;)
Probeer eens een reinstall, warschijnlijk is de install helemaal in de soepe gelopen.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:03
DDR 266mhz is inderdaad pc2100, meer geheugen zal je snelheid inderdaad ten goede komen, windows xp lust wel wat meer dan 256mb

• DoubleDutch
Er is al een voledige reinstall ghedaan,schijfopruiming,defragmenteren,virusscan,antispyware tool,alles is gedaan,maar de computer blijft gewoon de hele tijd door ratelen(de harde schijf)hij doet er zelf soms 5 min over om internet te openen,neem aan dat dat niet normaal is?

CPU-Z is neem ik aan een gratis programmatje?
Waar kan ik nieuwe drivers downloaden?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En extra geheugen mag ook DDR400 of 333 zijn als dat goedkoper is. DDR1 is namelijk backwards compatibel. Wel geen DDR2 of 3 kopen natuurlijk ;)

De harde schijf ratelt waarschijnlijk zoveel omdat er een tekort aan intern geheugen is. Dan wordt de harde schijf als uitbreiding van het geheugen gebruikt wat vele malen trager is.

[ Voor 39% gewijzigd door Admiral Freebee op 25-11-2007 14:11 ]

• DoubleDutch
Ik kan dus mijn PC3200 geheugen uit mijn computer uit proberen op hun computer?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Het is een bekend fenomeen dat Windows trager wordt na verloop van tijd, als de hardeschijf, het register, etc. vervuild worden. Doe niet moelijk en doe gewoon eens formatteren met een clean install en de nieuwste drivers.
DoubleDutch schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:10:
Ik kan dus mijn PC3200 geheugen uit mijn computer uit proberen op hun computer?
Ja, het gaat dan gewoon op PC2100 snelheid lopen.

[ Voor 35% gewijzigd door Avalaxy op 25-11-2007 14:11 ]

• DoubleDutch
Dan gaan we dat eens effe proberen. :)

Verwijderd

Meer geheugen en alles van de hd afhalen wat er niet hoort. Verder processen cleanen en niet teveel onnodige spul laten draaien. Wellicht de processorkoeler erafhalen en schoonmaken + nieuwe pasta.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent. We hebben een enorm uitgebreide FAQ, waar je duidelijk in kunt lezen hoe het zit met geheugensnelheden en backwards compatibility. Verder heb je het over softwarezaken die hier (een hardwaresubforum) off-forum zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.