[XP] PC start enkel via cd

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Hallo mensen

Ik zit echt met m'n handen in het haar. Wat is het probleem? Mijn pc wil enkel nog maar via CD's/floppy opstarten. Het betreft hier een Dell Dimension 9150 waar ik het ene probleem na het andere mee lijk te hebben.

Heb 4 weken geleden al is een system restore moeten uitvoeren, maar nu is het weer raak. Nadat de pc steeds LSASS.exe foutmeldingen gaf en na 60 seconden afsloot heb ik geprobeerd via Windows 98 (terwijl ik XP heb) cd op te starten. Dit is een domme fout geweest zo bleek, want nu geeft de pc als je 'm aanzet na ongeveer 3 seconden de melding: ''2 Active Partitions''

System restore werkt niet meer, en opstarten doet de pc enkel nog via de Windows 98 cd of de Windows Xp cd van m'n vader zijn computer.

Verder doet de PC echt helemaal noppes nada meer.

Zou iemand mij alsjeblieft hiermee willen helpen, want ik sta nu echt op het punt om m'n pc op marktplaats te gooien en er eindelijk vanaf te zijn.

Alvast bedankt,

Daniel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Las Vegas schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:18:
Zou iemand mij alsjeblieft hiermee willen helpen, want ik sta nu echt op het punt om m'n pc op marktplaats te gooien en er eindelijk vanaf te zijn.
Overdrijven is ook een vak :)

In ieder geval: je hebt blijkbaar de bootsector gedeeltelijk overschreven, of in ieder geval door die twee actieve partities onbruikbaar gemaakt.

Je zou in dat geval eens nadat je PC geboot is (met behulp van de CD) met diskpart kunnen controleren en aanpassen dat je systeempartitie de enige actieve is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:18:
[...]

Overdrijven is ook een vak :)

In ieder geval: je hebt blijkbaar de bootsector gedeeltelijk overschreven, of in ieder geval door die twee actieve partities onbruikbaar gemaakt.

Je zou in dat geval eens nadat je PC geboot is (met behulp van de CD) met diskpart kunnen controleren en aanpassen dat je systeempartitie de enige actieve is.
En ga ik dat doen met de Windows 98 cd of de XP cd?

Ok, net diskpart gedaan. Hij kende geeneen schijf.

[ Voor 4% gewijzigd door London op 25-11-2007 13:30 ]

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Ok, net met Windows 98 cd via allemaal omwegen een scandisk kunnen doen. Hij vond niks geen problemen. Ik kwam ook in de Windows 98 setup. Maar aangezien er Xp op m'n pc staat heb ik de boel maar afgebroken.

Mijn gevoel zegt me dat ik ALWEER al m'n bestanden ga kwijtraken. Vrij irritant dit.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Las Vegas schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:52:
Ok, net met Windows 98 cd via allemaal omwegen een scandisk kunnen doen. Hij vond niks geen problemen. Ik kwam ook in de Windows 98 setup. Maar aangezien er Xp op m'n pc staat heb ik de boel maar afgebroken.

Mijn gevoel zegt me dat ik ALWEER al m'n bestanden ga kwijtraken. Vrij irritant dit.
probeer dan alvast eerst je bestanden te backuppen voor je verder prutst aan je partitionering (bijvoorbeeld met linux live en een usb-stick oid) ;)
98 weet geen raad met ntfs dus de scandisk daar brangt wss ook niks op.
Probeer zoals hierboven aangehaald je partitionerng te controleren met een tool die daarvoor gemaakt is.
Als je partitionringklopt (lees je eerst ff wat in hierover... ), kan je de bootsectoren herstellen met de windows XP recovery console (google ;) ) dmv fixboot en fixmbr...

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
the_stickie schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:09:
[...]

probeer dan alvast eerst je bestanden te backuppen voor je verder prutst aan je partitionering (bijvoorbeeld met linux live en een usb-stick oid) ;)
98 weet geen raad met ntfs dus de scandisk daar brangt wss ook niks op.
Probeer zoals hierboven aangehaald je partitionerng te controleren met een tool die daarvoor gemaakt is.
Als je partitionringklopt (lees je eerst ff wat in hierover... ), kan je de bootsectoren herstellen met de windows XP recovery console (google ;) ) dmv fixboot en fixmbr...
Hoe kan ik bestanden backuppen als de computer 0 schijven schijnt te kennen?

Ik heb als ik de Xp cd erin doe en op R druk toegang tot de schijven C: t/m F:
Waarvan fixboot en fixmbr beiden niet werken bij alle bovengenoemde schijven.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Las Vegas schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:21:
Hoe kan ik bestanden backuppen als de computer 0 schijven schijnt te kennen?

Ik heb als ik de Xp cd erin doe en op R druk toegang tot de schijven C: t/m F:
Zie ik daar een tegenstrijdigheid? ;)

anyways: blijf met die windows 98 installatieCD vér uit de buurt van die PC.

Ga desnoods met een Ubuntu CD (Live Linux ) je bestanden veiligstellen en installeer dat ding opnieuw, want als ik ook naar Lsass.exe, pc restart na 60 sec. ga kijken heb je nu toch al teveel gesloopt.

Je mist denk ik de ervaring of handigheid om dit nog snel recht te breien. Niet erg, maar dan wil je de schade tot een minimum beperken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:45:
[...]

Zie ik daar een tegenstrijdigheid? ;)

anyways: blijf met die windows 98 installatieCD vér uit de buurt van die PC.

Ga desnoods met een Ubuntu CD (Live Linux ) je bestanden veiligstellen en installeer dat ding opnieuw, want als ik ook naar Lsass.exe, pc restart na 60 sec. ga kijken heb je nu toch al teveel gesloopt.

Je mist denk ik de ervaring of handigheid om dit nog snel recht te breien. Niet erg, maar dan wil je de schade tot een minimum beperken.
Hmm ok. Maar het probleem is dat ik een Dell heb. Oftewel, geen Windows cd die bij de pc hoort.
De Xp cd die ik nu gebruik is van mijn vader. Heb ook nog wel een Xp professional cd liggen eventueel. Maar de vorige keer heb ik de boel opnieuw erop gezet dmv de Dell tool (Ctrl+F11)

Helaas werkt die tool ook niet meer.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Kun je met ubuntu Live er nog in komen? Zo ja, backuppen. Daarna installeer je linux over je partities heen, dus linux heeft 1 grote partitie.

Daarna installeer je XP en herpartitoneer je het in de setup, suc6.
Pagina: 1