Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lsass.exe, pc restart na 60 sec.

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Hallo

Weeral heb ik een probleem met m'n pc. Na een registrycleaning progje te hebben uitgevoerd krijg ik bij iedere reboot van m'n pc een schermpje dat lsass.exe moet worden afgesloten binnen 60 seconden en dat de pc dan opnieuw gaat opstarten. Tevens krijg ik de foutcode: -1073741819

Nu schijnt lsass.exe een worm te zijn, en ik heb al verschillende tools uitgeprobeerd. Bijvoorbeeld FxSasser, Microsoft cleaning tool. Ook al verscheidene sites gezocht, zonder werkende resultaten.

Opstarten in veilige modus werkt nog prima overigens. Verder merkte ik dat nadat ik vandaag Bitdefender als nieuwe virusscanner heb, m'n firewall is uitgeschakeld. Kan het daardoor komen?

Nouja, ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand me hiermee kan helpen.

Groetjes,

Daniel

Tesla M3LR '21

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Draai hitman pro eens in veilige mode en laat weten of het dan op is gelost.

Al gekeken bij [search=1073741819] ?

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 25-11-2007 09:50 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 13:51
http://www.liutilities.co...pro/processlibrary/lsass/
Ik weet niet wie je verteld heeft dat het een worm is...

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Ikzelf :P Nouja, ik heb dus die Uniblue Registrybooster 2 volledig uitgevoerd. Daarna heeftie alle probleem gefixed maar het probleem is er nog steeds.

Tesla M3LR '21

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
isass is de worm, lsass (met de l van lodewijk, niet met de hoofdletter i) is een systeemproces.

Als je de eerste dus per ongeluk met een hoofdletter schrijft heb je snel verwarring. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op zondag 25 november 2007 @ 09:51:
[...]

isass is de worm, lsass (met de l van lodewijk, niet met de hoofdletter i) is een systeemproces.

Als je de eerste dus per ongeluk met een hoofdletter schrijft heb je snel verwarring. :)
Het is dus lsass, met de kleine letter L van lodewijk.

Tesla M3LR '21

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 13:51
Najah foutje kan gebeuren.
Maar om je probleem op te lossen... Heb je al geprobeerd om Systeemherstel uit te voeren en hem terug te voeren naar een datum voordat je dat registry cleaning programma hebt gebruikt?
Welk registry programma is het eigenlijk?

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Nouja, ik heb nu dus gewoon opgestart. Maar na die melding dat de pc gaat afsluiten blijft ie gewoon aan. Ik kan dus gewoon i-netten nu. Maar heb verder tot niks toegang. Geen startbalk, geen configuratiescherm. Alleen dit mozilla schermpje.

Tesla M3LR '21

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Ok, nu ben ik NOG verder van huis. Had dus geprobeerd op te starten via een Windows 98 cd, terwijl ik Xp heb omdat er op i-net stond dat dat het wel kon fixen. Maar nadat ik via 98 heb opgestart krijg ik bij iedere reboot tijdens het opstarten de zin: 2 active partitions

Verder kan ik he-le-maal niks tenzij ik een cd erin doe. Nu zit ik echt met de handen in het haar, want de Dell systeem herstel tool werkt nu dus ook niet meer.

Tesla M3LR '21

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Las Vegas schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:12:
Ok, nu ben ik NOG verder van huis. Had dus geprobeerd op te starten via een Windows 98 cd, terwijl ik Xp heb omdat er op i-net stond dat dat het wel kon fixen. Maar nadat ik via 98 heb opgestart krijg ik bij iedere reboot tijdens het opstarten de zin: 2 active partitions

Verder kan ik he-le-maal niks tenzij ik een cd erin doe. Nu zit ik echt met de handen in het haar, want de Dell systeem herstel tool werkt nu dus ook niet meer.
stel je bestanden veilig (linux live, winpe oid) en herinstalleer desnoods XP ;)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Inderdaad, Windows XP herinstalleren zal waarschijnlijk nog het beste zijn. Backup je bestanden d.m.v een Linux Live-CD, bv. Ubuntu (kan je zelfs gratis thuis laten bezorgen). Niet alleen omdat je bootsector waarchijnlijk naar de bom is, maar ook omdat, nadat je een virusinfectie hebt opgelopen, je het beste een format doet. Ik doe dat trouwens elke maand ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31
Je moet je PC ook wel patchen..... of koop je OS gewoon, als dat niet lukt....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ramon schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:15:
Je moet je PC ook wel patchen..... of koop je OS gewoon, als dat niet lukt....
Wie in 's hemelsnaam zegt dat hij zijn computer niet heeft gepatchd ?
En bovendien beschuldig je hem er van dat hij geen legale Windows versie op zijn PC heeft staan !
Waar zijn de "bewijzen" ??

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 20:04
Petervanakelyen schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:35:
[...]

Wie in 's hemelsnaam zegt dat hij zijn computer niet heeft gepatchd ?
En bovendien beschuldig je hem er van dat hij geen legale Windows versie op zijn PC heeft staan !
Waar zijn de "bewijzen" ??
ik denk omdat dit probleem al behoorlijk oud is en er ook al verschillende oplossingen zijn door middel van patches.

probeer windows defender eens, ik heb laatst met dat proggie zelfs spyware weggekregen die in winlogon.exe was geintegreerd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Overdrijven is ook een vak zeg :P
Of heb je zo weinig vertrouwen in je eigen kunnen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
alt-92 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:07:
[...]

offtopic:
Overdrijven is ook een vak zeg :P
Of heb je zo weinig vertrouwen in je eigen kunnen?
Of tijd teveel..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Las Vegas schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:12:
opgestart krijg ik bij iedere reboot tijdens het opstarten de zin: 2 active partitions
Fdisk opstarten vanaf xpcd recovery console of de win98cd dos command prompt en 1 partitie daarmee inactief maken is toch net zo moeilijk.

een live linux cd kan ook helpen fdisk van linux te draaien en je data te redden vanaf de harde schijf voordat je gaat formatteren

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1