[XP] Rare crash en bij opstarten error loading OS*

Pagina: 1
Acties:

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 23:30
Ik zat gewoon een filmpje te kijken en toen de pc crashte en rebootte kreeg ik de volgende melding:

"Error loading operating system_"

Dit kwam direct na het "Boot from ATAPI CD-ROM:"

Ik ben niet echt een genie met dit soort dingen en normaal zou ik gewoon formatteren en XP opnieuw installeren, alleen het probleem is dat ik voor m'n studie ongelofelijk belangrijke zaken op m'n harde schijf heb staan.

Wat kan ik nu het beste doen om er voor te zorgen dat ik gewoon die bestanden heel huids terug krijg? En eventueel zelfs windows weer lopende kan krijgen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AaiGht schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:26:
Ik zat gewoon een filmpje te kijken en toen de pc crashte en rebootte kreeg ik de volgende melding:

"Error loading operating system_"

Dit kwam direct na het "Boot from ATAPI CD-ROM:"
Oftewel: je PC kan z'n bootsector of z'n bootfiles niet uitlezen.
alleen het probleem is dat ik voor m'n studie ongelofelijk belangrijke zaken op m'n harde schijf heb staan.

Wat kan ik nu het beste doen om er voor te zorgen dat ik gewoon die bestanden heel huids terug krijg? En eventueel zelfs windows weer lopende kan krijgen?
Wat eigenlijk iedereen doet:

In de Windows Clients - FAQ kijken bij FAQ - Mijn computer start niet meer op, hoe kan ik dit oplossen?
en je zou de search eens kunnen gebruiken hoe je data kan terughalen.

Het is hier gebruikelijk om je OS in de topictitel te zetten, en iets meer eigen inzet te vertonen dan je huidige topicstart aangeeft.
Ik heb je titel aangepast, de rest is aan jou.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 24-11-2007 20:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device