Zoek MB met PCIe 4x of 8x, maar moet onder 150E!

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• campr112
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:12
Socket 775, VGA on-board. Moet mijn X3210 kwijt kunnen.

Ben in princiepe van plan om een 7Tbyte storage server te bouwen. PERC5i Dell controller. 8x 1Tbyte schijven (raid 5, is dus -1Tbyte).

Maar ik ben dus op zoek naar een moederboard waar 4x (of liefst 8x)PCIe in zit, een Xeon X3210 (Quad core, 1066 FSB, socket 775) in past en het liefst on-board VGA heeft. 2x GigEthernet zou ook niet verkeerd zijn..

Ik heb al bij Asus gekeken, de P5CR-VM met een FSB van 800 en kan geen Core Quads aan!
Ik heb bij Tyan gekeken, die hebben de Tyan Toledo i3010W, leuk maar duur.

Voor de rest kom ik weinig tegen.

Is het trouwens ook nog zo dat ik de PCI-e x16 slots niet kan gebruiken omdat deze PEG (PCI-Express for Graphics) zijn? Kan iemand dit virifieren?

Alvast dank voor de suggesties!

Be more, use Linux.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

campr112 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:30:
Is het trouwens ook nog zo dat ik de PCI-e x16 slots niet kan gebruiken omdat deze PEG (PCI-Express for Graphics) zijn? Kan iemand dit virifieren?
In principe zijn die x16 gewoon bruikbaar alleen kunnen BIOS issues soms roet in het eten gooien.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-03 12:23
Ben in princiepe van plan om een 7Tbyte storage server te bouwen. PERC5i Dell controller. 8x 1Tbyte schijven (raid 5, is dus -1Tbyte).
offtopic:
Volgens mij zit je hiermee fout, je hebt dan maar 6TB te gebruiken en geen 7TB. Er gaan bij RAID5 4 schijven in 1 array, waarvan er 1 gebruikt wordt voor pariteitsberekeningen. Je hebt er 8, 2 arrays, betekent 2TB aan pariteitsberekeningen. 6TB om te gebruiken dus.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

campr112 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:30:
Voor de rest kom ik weinig tegen.
Zoveel fabrikanten van moederborden zijn er niet dus is het e.e.a. snel na te gaan lijkt me.

Een erg handig hulpmiddel hiervoor kan zeker de http://tweakers.net/pricewatch zijn.

ARME AOW’er

• campr112
en nu een Workstation Bord tegengekomen, een asus P5NT WS:
http://www.asus.com/produ...85&model=1529&modelmenu=1

Specs:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1529/1529_l.jpg

Zit dus 3xPCI-e (2x16 en 1x8) op.
2x Gigabit ethernet
en nog een PCI-X slot voor die oude raid controller ;-)
Storage server dream, ook nog TCP/IP offloading! WOOOHOOO!

Waar kan de mens nog meer om vragen? Prijs? luttele 140 ballen!

Alleen geen VGA on-board. :-(

Mooi he?

Be more, use Linux.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:48
Waarom perse VGA onboard? Of moet ie in een rack geplaatst worden?

Verwijderd

mad-dog schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:06:
Waarom perse VGA onboard? Of moet ie in een rack geplaatst worden?
Omdat als je zoiets in een rack plaatst wel graag beeld nog hebben moet met installatie :P Erna kan je prima vooruit met SSH / Remote desktop. Een pc Boot vaak ook niet zonder VGA kaart. Een plank Met vga kaart is opzich prima. Dan moet je kijken naar chipsets die dat integrated hebben. :)

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een Asus P5KPL-VM liggen die ik als noodoplossing had gebruikt toen mijn andere moederbord RMA ging. Q6600 en een Promise EX8350 PCI-e x4 kaartje was geen probleem. Je kan eventueel ook kijken naar een moederbord met de G33 chipset. De G31 was voor mij meer dan voldoende als tussenoplossing, maar overclocken gaat veel beter met de G33, maar dat hoeft in dit geval volgens mij niet.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Waarom een bord <150 euro als de rest van de setup ruim over de 5000 euro komt ?
Dat is niet waar, ik heb zelf een Areca ARC1220 in een PCI-E x16 slot, dat is bedoeld voor een videokaart en dit werkt prima. Er zijn een tiental mensen hier op GoT die hetzelfde doen.

[ Voor 68% gewijzigd door jealma op 23-11-2007 23:23 ]

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• campr112
jealma schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:18:
Waarom een bord <150 euro als de rest van de setup ruim over de 5000 euro komt ?

[...]

Dat is niet waar, ik heb zelf een Areca ARC1220 in een PCI-E x16 slot, dat is bedoeld voor een videokaart en dit werkt prima. Er zijn een tiental mensen hier op GoT die hetzelfde doen.
Dat met die PCIe-x16 PEG slot is wel grappig, ik neem aan dat chipset/bios afhankelijk is?
Omdat ik het hele stapsgewijs ga bouwen... Het is prive, voor de lol zeg maar. Dus ik ga met iets van 1500 Euro beginnen (da's incl 3 schijven) en dan nog een paar schijven kopen een paar maanden later (als ze vol raken).

Er komt idd Linux op te staan (de enige echte... Debian!). Dus de VGA is alleen nodig voor de 1ste installatie, ik ga er geen games op spelen ofzo...
Rob

[ Voor 9% gewijzigd door campr112 op 23-11-2007 23:35 ]

Be more, use Linux.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17

Thandor

SilverStreak

PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
De Tweaker kan prima zelf kiezen :). Pak zoals Gaurdian Angel reeds aangaf de pricewatch erbij en zoek de meest interessante modellen eruit, vergelijk de features en maak een keuze :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.