Toon posts:

Welke set raden jullie mij aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De Sint is weer in het land tijd om die oude man wat geld af te troggelen.
Nu wilde ik dit keer een geluidsset voor mijn computer vragen. Budget ligt rond de 100 euro.
Op een andere computersite stond laatst een test waarin zij Creative Inspire T6100 getest hadden en het beste uit de test kwam. Zouden jullie mij deze ook aanraden of toch eerder voor een 7.1 laten kiezen?

Ik game heel veel en hou ervan om de muziek eens lekker hard te zetten.

Graag hoor ik wat van jullie

Groeten

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Waar gaat je voorkeur naar uit. Voor €100 heb je redelijk wat verschil in vermogen "looks and feel" en kwaliteit als je tussen 2.1, 5.1, 7.1 kunt kiezen.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik de Speedlink gravity 2.1 set nemen. 50 euro en echt het mooiste geluid wat ik ooit heb gehoord. Zoek maar op internet naar reviews en vergelijk die maar is met zo maar een 5.1 of 2.1 set van logitech of creative van (soms) honderden euro's.
http://www.nl.bol.com/is-..._OWNER_ID=1&lgl_Section=1

En je wil je muziek hard zetten? Nou dat kan met deze boxen :P xD
De bas module is wel verschrikkelijk groot (even groot als een doorsnee PC kast) maar dat komt het geluid wel ten goede.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 21:38 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:40
Gewoon gaan luisteren bij de mediamarkt dan kom je er snel genoeg achter. Daar staan ze allemaal schakelbaar op een rij. De verschillen zijn erg groot.
Voor 100 euro moet je geen 7.1 systeem nemen. Gewoon 2.1 of anders 5.1 als je surround wilt voor games.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Voor 100 Euro zou ik Sint naar de plaatselijke kringloopwinkel sturen om daar een leuke stereo versterker en een paar boekenplankluidsprekers te halen.
Gaat allicht een stuk beter klinken dan een 7.1 setje met dat budget... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Naja dan valt de 7.1 set al af. Ik moet hier dan van afleiden dat 100 euro te weinig is voor een goede 5.1 of 2.1 set?

Wanneer ik dan voor die Speedlink set ga, heb ik nog ongeveer 50 euro over) Zal ik er dan nog een geluidskaartje bij halen of is onboard kaart goed genoeg? (Gigabyte p35 DS4)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 09:58 ]

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2025
Tja, 'een goede set' is echt heel subjectief. Als ik hoor wat je wil gaan doen (muziek hard en games) is er best wat mogelijk voor € 100,-. Je koopt alleen een betere kwaliteit 2.1 tov een 5.1 voor hetzelfde geld.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
StijnBos heeft best een punt. Als ik door de MediaMarkt liep zag ik de 'eenvoudig' ogende Speedlink-setjes, en als ik die even opendraaide dacht ik echt, hm, men kan dus TOCH goeie actieve setjes maken voor weinig geld. Er is een 'medium' set en een grote, beide echt goed. Ga je geen spijt van krijgen. Vraag anders voor 'surround sound' gamen een goeie headphone erbij. Sennheiser HD202 ofzo, past het samen met de speakerset nog binnen het budget.

EDIT: En onboard geluid is meestal wel voldoende, mits de uitgangen goed ontstoord zijn. Als je je harde schijf hoort ratelen op de lijnuitgang kun je beter nog een los kaartje nemen, anders is t wel goed genoeg. Dedicated kaarten zijn i.m.o. alleen een must als je veel geluid bewerkt.

[ Voor 25% gewijzigd door BèR op 24-11-2007 10:00 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Los van je krappe budget voor wat leuks, zal je toch echt moeten gaan luisteren.

Bedenk dat alle PC setjes hetzelfde probleem hebben; te kleine sats om de aansluiting naar de sub te maken. Ook die sub is aan de kleine kant voor het "echte" laag.

enneh:
Audio en HiFi forum policy - Het regime
Dit is niet de eerste keer dat je een slotje vangt voor een "wat moet ik kopen" topic.
Eigenlijk zijn we het een beetje zat.

Nog een tip:
Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 24-11-2007 22:51 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.