Kiezen van het juiste projectiescherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Medetweakers. Ik ben op zoek naar een projectiescherm en heb hulp nodig bij het zoeken van het juiste scherm, er is veel verschil in en per merk, formaat, kwaliteit het materiaal en niet te vergeten prijs. Er zijn schemen in mat en high contrast. Wat houd dit concreet in voor de situatie waarin ik het scherm wil gaan gebruiken?

Graag zou ik wat ervaringen, adviesen, do's and don't willen horen van jullie.

Ik zal eerst even wat feiten op een rijtje zetten.

Wat projector specs:
3000 ANSI Lumens
Contrast ratio of 2100:1
Native XGA (1024 x 768) resolution, autosync up to UXGA (1600 x 1200) resolution

Omgeving specs:
De afstand van scherm tot projector is zo'n 5 meter. Uit de specs van de projector kan ik afleiden dat de maximale schermgrootte dan ongeveer 100" is. De omgeving is tijdens gebruik donker

Doeleinden:
Ik wil het scherm alleen gebruiken voor films en gaming. De output is 720P/1080I/P
Het scherm moet dus 16:9 zijn. Elektisch oprolbaar mag, maar is geen must.

Budget:
Ik wil ongeveer €300 uitgeven, waardoor de elektrisch oprolbare versies al vaak afvallen. Deze kosten al snel €900 als je een 100"wilt.

Bekeken schermen:

Projecta:
De Projecta SlimCinema en de Projecta ProCinema spreken mij aan door het zwarte vlak wat boven in het scherm aanwezig is. Zo hoeft het scherm niet te laag gemonteerd te worden. Ik heb namelijk geen zin om met een stijve nek de avond te eindigen. Tevens passen deze schermen redelijk binnen budget.
http://www.plattetv.nl/in...utm_campaign=Vergelijk_NL
http://www.plattetv.nl/in...mcinema-16:9-117x200.html

Beamax:
Beamax heeft daarentegen ook wat leuke schermen in de manuele R-serie welke in mijn ogen qua prijs en wensen gelijk zijn aan de Projecta's.
http://www.adformedia.nl/...rm/49/Beamax_R-Black.html

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 50% gewijzigd door BP_LOZ op 23-11-2007 21:47 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik neem aan dat je zelf al gezocht hebt, aangezien dat een must is hier. Dus welke schermen voldoen niet aan je eisen? Welk budget had je voor ogen?

Als er straks replies komen van schermen voor 5.000 euro, en je budget is maar 50,- (bij wijze van) schiet het voor jou niet op, maar ook zonde van de replies..

Ey!! Macarena \o/

• BP_LOZ
RaZ schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:05:
Ik neem aan dat je zelf al gezocht hebt, aangezien dat een must is hier. Dus welke schermen voldoen niet aan je eisen? Welk budget had je voor ogen?

Als er straks replies komen van schermen voor 5.000 euro, en je budget is maar 50,- (bij wijze van) schiet het voor jou niet op, maar ook zonde van de replies..
Ik ben inderdaad wat dingen vergeten te vermelden. Ik zal deze aanvullen.

• BP_LOZ
Aangezien het hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1255120 helemaal vol staat met mensen die een projector hebben hangen vind ik heb vreemd dat er geen replies komen op dit topic.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een projecta procinema handmatig 200x117 high contrast s en ben er erg tevreden mee. Je leest nog wel eens dat de handbediende schermen na verloop van tijd gaan bobbelen. Ik heb hem nu een jaar hangen en hij is nog steeds in prima staat. Hij bobbelt lichtjes, (zoals hij dat een jaar geleden ook al deed) maar nog steeds binnen het acceptabele. Hiervoor had ik een zelfbouw spanscherm, (tommy doek) maar omdat ik de afgelopen tijd vaak van woonlocatie ben verwisseld heb ik dat ding maar weggedaan. De projecta is wat dat betreft een verademing. Ophangen en gaan... over HCS vs Mat wit kan ik je niets vertellen en verder is het onduidelijk wat je precies wilt weten.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:11
bvandepol schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:00:
Native XGA (1024 x 768) resolution,
Ik wil het scherm alleen gebruiken voor films en gaming. De output is 720P/1080I/P
Het scherm moet dus 16:9 zijn. Elektisch oprolbaar mag, maar is geen must.
Waarom heb je dan een projector met een 4:3 resolutie gekocht? Als je daar 1280x720 naar toe stuurt gaat het er niet uit zien (evenzo voor 1920x1080). Daarnaast als je op een 4:3 scherm gaat projecteren houdt je effectief maar 1024 x 576 pixels over.

Maar goed, ik zou voor een zelfbouw schermpje gaan, zelf een framepje bouwen, doek kopen er overheen spannen en voor 120 euro heb je een prachtig schermpje.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

SCHOP!

AUD > VID

Wise enough to play the fool

Pagina: 1