Beste,
First things first, ik ben Michiel en in vergelijking met jullie een totale newbie op het vlak van hardware. Ik heb voorafgaand aan mijn vraag al heel wat zoekwerk op het forum verricht, maar ik verdrink eerlijkgezegd in de informatie. Daarom riskeer ik mij aan een nieuwe topic. Hopelijk krijg ik nu geen bergen kritiek over me heen
Ik heb vandaag een nieuwe pc besteld met volgende configuratie:
- Asus P5K
- Intel Core 2 Duo E6850
- Asus GeForce EN8800GTX
- 1x Seagate 500GB SATA-II 7200.10
- 2x 1GB DDR2 6400 800 Mhz
- Koeler van Zalman CNPS 7000B-Cu LED
- Kast van Antec P182SE
Bij het thuiskomen vind ik het laatste nummer van mijn games-magazine in de brievenbus en daar staat zo'n doodleuk artikel over de 8800GT in. 300 euro goedkoper en slechts een klein verschil in performantie.
De logische newbie-vraag:
Loop ik morgen als de bliksem naar de computerwinkel om te veranderen naar de GT (met deze configuratie)?
En levert een extra harde schijf overigens iets meer op qua prestaties, behalve meer ruimte dan?
Hopelijk een beetje begrip voor mijn situatie en intellect
Alvast bedankt
(andere opmerkingen ivm de configuratie zijn hartelijk welkom)
First things first, ik ben Michiel en in vergelijking met jullie een totale newbie op het vlak van hardware. Ik heb voorafgaand aan mijn vraag al heel wat zoekwerk op het forum verricht, maar ik verdrink eerlijkgezegd in de informatie. Daarom riskeer ik mij aan een nieuwe topic. Hopelijk krijg ik nu geen bergen kritiek over me heen
Ik heb vandaag een nieuwe pc besteld met volgende configuratie:
- Asus P5K
- Intel Core 2 Duo E6850
- Asus GeForce EN8800GTX
- 1x Seagate 500GB SATA-II 7200.10
- 2x 1GB DDR2 6400 800 Mhz
- Koeler van Zalman CNPS 7000B-Cu LED
- Kast van Antec P182SE
Bij het thuiskomen vind ik het laatste nummer van mijn games-magazine in de brievenbus en daar staat zo'n doodleuk artikel over de 8800GT in. 300 euro goedkoper en slechts een klein verschil in performantie.
De logische newbie-vraag:
Loop ik morgen als de bliksem naar de computerwinkel om te veranderen naar de GT (met deze configuratie)?
En levert een extra harde schijf overigens iets meer op qua prestaties, behalve meer ruimte dan?
Hopelijk een beetje begrip voor mijn situatie en intellect
Alvast bedankt
(andere opmerkingen ivm de configuratie zijn hartelijk welkom)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 20:52 ]