Toon posts:

8800 GT versus 8800 GTX

Pagina: 1
Acties:
  • 722 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

First things first, ik ben Michiel en in vergelijking met jullie een totale newbie op het vlak van hardware. Ik heb voorafgaand aan mijn vraag al heel wat zoekwerk op het forum verricht, maar ik verdrink eerlijkgezegd in de informatie. Daarom riskeer ik mij aan een nieuwe topic. Hopelijk krijg ik nu geen bergen kritiek over me heen :)

Ik heb vandaag een nieuwe pc besteld met volgende configuratie:
- Asus P5K
- Intel Core 2 Duo E6850
- Asus GeForce EN8800GTX
- 1x Seagate 500GB SATA-II 7200.10
- 2x 1GB DDR2 6400 800 Mhz
- Koeler van Zalman CNPS 7000B-Cu LED
- Kast van Antec P182SE

Bij het thuiskomen vind ik het laatste nummer van mijn games-magazine in de brievenbus en daar staat zo'n doodleuk artikel over de 8800GT in. 300 euro goedkoper en slechts een klein verschil in performantie.

De logische newbie-vraag:
Loop ik morgen als de bliksem naar de computerwinkel om te veranderen naar de GT (met deze configuratie)?

En levert een extra harde schijf overigens iets meer op qua prestaties, behalve meer ruimte dan?

Hopelijk een beetje begrip voor mijn situatie en intellect :)

Alvast bedankt

(andere opmerkingen ivm de configuratie zijn hartelijk welkom)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 20:52 ]

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-07 00:35
ik zou het de 300 euro absoluut *niet* waard vinden, en gewoon een GT kopen die is bijna net zo snel als de GTX, scheelt bijna niks :)

verder kan je een 2de hdd kopen en die via je moederbord in RAID0 zetten, dit zou een merkbaar verschil moeten geven in opstarttijden e.d.

nog ene opmerking, mischien een goed id. om je cpu cooler te vervangen naar een Artic Freezer 7, een stuk goedkoper, stil en koelt als een gek :)

[ Voor 21% gewijzigd door !GN!T!ON op 23-11-2007 20:55 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ga idd voor 2x de Seagate 250 gieg (Model ST3250410AS). Heb ik hier ook in Raid0 draaien op mijn Gigabyte DS4 bord. Loopt als een trein!

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Koop voor die 300 euro 2 74GB raptors, en zet die in RAID0, en bestel de GT.

Veel meer prijs <> performance :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Voor RAID 0 heb je het P5K R moederbord nodig, jou moederbord heeft GEEN raid!!!!

(ik heb zelf bewist de P5K-R gekocht i.v.m. RAID) en ga straks een Xeon er op werpen voor een test :P

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Inderdaad, voor het bedrag wat je betaald voor een GTX kun je 2x een 8800GT aanschaffen. Nog even een vraagje; heb je wel een degelijke voeding?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Als je het zou kunnen veranderen (en wachten), dan zou ik voor de GT gaan. Het is iets langzamer dan de GTX (soms evenaring qua prestatie, en soms wat onder). Je moet voor je zelf beslissen of je €250 meer wilt uitgeven voor dit klein beetje.
Daarnaast is de GT op dit moment erg slecht verkrijgbaar. Wederom een persoonlijke afweging: of een paar weken extra wachten, of alsnog de GTX kopen.
Lees anders nog maar een keer de grote GT topic door. Ook kun je ff reviews lezen op Hardware.info, Anandtech, of Tomshardware. Veel vergelijkinsmateriaal tussen de gewone GT en GTX. En ook, welke GT sneller is dan de ander GT (merken).

edit: Ben met !GN!T!ON eens. Er zijn veel betere koelers (en ook stillere). Lees anders wederom een paar reviews (ook te vinden op de boven genoemde sites, en op GoT zijn ook voldoende ervaringen). Blijft toch een persoonlijke keuze. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Vic Vega op 23-11-2007 21:04 ]

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Verwijderd

Als je die 300 euro extra er toch voor over hebt (je hebt dus waarschijnlijk genoeg geld :P ) zou ik wachten tot December-Januari-Februari tot de nieuwe high-end kaarten uitkomen. Deze kun je denk ik voor de zelfde prijs als de 8800GTX kopen en dan heb je dus de beste kaart die er is.
Maar ja dan heb je wel een probleem in de tussen tijd :P

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-07 00:35
en zo kan je eewig blijven wachten ja :S
niet zo'n slim idee naar mijn mening ;)

Verwijderd

Nou met wat er nu allemaal gebeurd en aankomt zou ik die 2 maanden echt wachten (doe ik ook). Dan komen de high end G92 kaarten en als je daar toch het geld voor hebt is het dat zeker waard.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik leg jullie voorstellen morgen zeker voor aan de verkoper van de winkel. Ik vermoed dat ik idd voor de GT zal kiezen. Aangezien je er 250 tot 300 euro mee bespaart, kan ik die bvb over een jaar investeren in één van de high-end videokaarten van dan. Bijvoorbeeld deze met de G92-technologie.

Wat de voeding betreft, Xadeon. Op http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=09183 vind je hierrond de nodige info. Ik ken er helaas niet genoeg van om te kunnen beoordelen of deze kast volstaat, maar ik zie ze toch in heel wat signatures staan...
!GN!T!ON schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:54:
inog ene opmerking, mischien een goed id. om je cpu cooler te vervangen naar een Artic Freezer 7, een stuk goedkoper, stil en koelt als een gek :)
Bedankt voor de tip ivm de koeling. Die wijziging ga ik doorvoeren.

Wat het wachten betreft, Stijnbos, ik ga akkoord met !GN!T!ON op dat vlak. Je kunt blijven wachten. Deze maand is het dit, twee maand later is het weer iets helemaal anders. Nee nee, ik wil eind volgende week van mijn nieuwe spellen kunnen genieten. Ze liggen al te lang stof te vergaren.

Bedankt voor de hulp!

Michiel

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 15:10

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

In dit geval zie ik twee belangrijke punten:
  • Hoe presteert de GT tov GTX?
  • Is het prestatieverschil je het geld waard?
Bieden zijn zaken die je prima zelf kunt beantwoorden.
Hoe de GT en GTX presteren ten opzichte van elkaar is goed te vinden in de vele verschillende reviews, waarbij de GT er vaak tegenaan hikt.
En het prijskaartje is voor jou rekening, wij kunnen niet voor jou bepalen wat jij je geld waard vindt. Maar het algemene 'bang for buck' gehalte van de 8800GT ligt gewoon hoger bij de GT.

Maak je keuze :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.