Toon posts:

Hoe kan ik APE naar MP3 omzetten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een .ape file die ik wil omzetten naar mp3 (bijv. 256 kbps). Ik heb Audio Converter Plus geprobeerd maar die zet de file (1 CD van 65 minuten) om naar 1 mp3 van 65 minuten terwijl de cd bestaat uit 8 tracks. Ik wil dus de .ape omzetten naar 8 mp3's (bijv. 256 kbps).

Hoe kan ik dat het snelst doen ? Het liefst natuurlijk met 1 proggie die de track info uit de .cue file haalt (ik heb ook de .cue-file bij de .ape file, daar staat na wat googlen volgens mij de info in over de tracks).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 20:14 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:37
Met een van deze?
http://www.google.com/search?q=%22ape+to+mp3%22
Er zal toch wel meer zijn dan audio converter plus?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:16:
Met een van deze?
http://www.google.com/search?q=%22ape+to+mp3%22
Er zal toch wel meer zijn dan audio converter plus?
Ik had dus ook al wat gegoogled en audio converter plus leek me een mooi programma, maar die split de .ape dus niet in 8 mp3's m.b.v. de .cue file. Ik heb ook wat andere proggies geprobeerd maar allen splitten de .ape niet in de 8 mp3's maar maken er 1 lange mp3 van 65 minuten van.

Ik zoek dus software die wel split m.b.v. de .cue file en die is (voor mij in ieder geval) moeilijk te vinden, daarom deze vraag op GOT.......

En wat ik dus niet wil is software die de .ape image file brandt naar een cd, ik wil er (in dit geval 8) mp3's van maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 20:33 ]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dat kan je doen met dbpoweramp.

Edit:
Hmz, die converteerd dus naar mp3. Had over een gedeelte van je vraag gelezen, weet dus niet of je met dbpoweramp ook in stukjes kunt hakken.

[ Voor 52% gewijzigd door Chester op 23-11-2007 20:36 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dan zet je die ape om naar mp3, en hak je die mp3 in stukjes aan de hand van de cue file?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Werkt deze ook niet?

Verder kun je denk ik eerst beter de APE naar APE's splitten en vervolgens die losse APE's (via wellicht een omzetting naar WAVE, toch allemaal lossless) netjes encoden naar MP3 met bijv. LAME i.p.v. een of andere gare encoder die toe-val-lig in zo'n CUE-splitter zit.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik hier foobar2000 met foo_input_monkey (eenmalig de decoder installeren) en lame als encoder (ook eenmalig aangeven in foobar). Werkt vrij eenvoudig, cue sheet laden, convert to, lame kiezen, output directory kiezen, klaar. Tags haalt ie uit de cue sheet of eventueel uit de ape zelf (als deze getagged is). Foobar maakt er standaard losse mp3's van, als je juist een grote mp3 wilt moet je dit zelf aangeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Lone Gunman op 23-11-2007 20:50 ]

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Verwijderd

Topicstarter
Lone Gunman schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:49:
Ik gebruik hier foobar2000 met foo_input_monkey (eenmalig de decoder installeren) en lame als encoder (ook eenmalig aangeven in foobar). Werkt vrij eenvoudig, cue sheet laden, convert to, lame kiezen, output directory kiezen, klaar. Tags haalt ie uit de cue sheet of eventueel uit de ape zelf (als deze getagged is). Foobar maakt er standaard losse mp3's van, als je juist een grote mp3 wilt moet je dit zelf aangeven.
Hoe install ik foo_input_monkey ? Ik heb foo_input_monkey.dll van de Foobar 2000 site gedownload maar wat moet ik hier mee doen ?

• Lone Gunman
  • Niet online
Je moet de dll kopieeren naar c:\program files\foobar2000\components\. Dat is alles :)

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Verwijderd

Topicstarter
Ok....heb ik gedaan....en hoe laad ik de cue sheet ?
Als ik File/Open en dan de .cue selecteer dan laadt Foobar 2000 niets....ik zie in ieder geval niets verschijnen in het hoofdscherm, wel als ik de .ape open, maar dan is het 1 file van 65 minuten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 21:18 ]

• Lone Gunman
  • Niet online
euh, dat zou normaal wel moeten... het kan zijn dat je cue sheet niet helemaal lekker is.
Open de cue eens met een texteditor, en zoek naar een regel die op de volgende lijkt:

code:
1
FILE "image.ape" WAVE

image.ape kan in jouw geval wat anders zijn, maar hier moet de naam staan van de ape file die bij de cue sheet hoort. Als hier wat anders staat (bv de filename wel goed, maar als extensie .wav), deze even aanpassen zodat ie overeenkomt. Dan zou je m zonder problemen in foobar moeten kunnen openen.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, dat was het.....ik had de .ape hernoemd (foutje....).

Maar ehhh, als ik wil decoderen naar 225 kbps LAME mp3 dan vraagt ie waar de lame.exe is. Moet ik die ook nog installeren en zo ja, hoe ?

• Lone Gunman
  • Niet online
Je moet eenmalig aangeven waar lame.exe staat op jouw systeem.
Deze kun je hier http://www.rarewares.org/mp3-lame-bundle.php downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Lone Gunman !
Alles werkt nu hierzo....dit had ik even nodig.
Greetz to Lucky Luke !

Verwijderd

Een half jaar na data heb je nog iemand blij gemaakt met deze duidelijke uitleg, lone gunman
Thanx

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-01 07:29
Ik vond de uitleg wel handig, maar teveel werk. Ik heb een programma ontdekt dat alles gratis en met 1 klik uitvoert. Oppassen bij het installeren, anders heb je ongewenste balken.

http://www.pcdownloads.nl/Free+MP3+converter-downloaden.html

Een ideaal programma.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Pagina: 1