[Mac Mini] Start niet meer na foutieve update naar 10.4.11

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Goedendag

Ik heb vanmiddag mijn Mac Mini laten zoeken naar updates en tot mijn verbazing stond hier 10.4.11 bij. Deze heb ik toen meegenomen in de updates die beschikbaar waren maar helaas gaf hij aan dat de update was mislukt en dat ik het weer moest proberen. Vanaf dit moment was de finder helemaal vastgelopen en deze heb ik toen geprobeerd met 'forceer stop' weer te herstarten maar hij stopte wel, alleen kwam hij niet weer terug. Ik heb toen de mac uit gezet met de knop en vanaf dit moment wou hij niet meer starten. Hij blijft hangen bij het grijze appeltje met een bewegend molentje er onder.

Wat heb ik geprobeerd:
- Opstarten met OSX cd en de hardeschijf gecontroleerd op fouten. Er waren geen fouten gevonden.
- Opstarten met shift ingedrukt (safe mode schijnt) ook geen nut.
- Opstarten met Command-V, daar stopt hij bij "Load of /sbin/launchd failed. errno 88"

Ik had nog wel aardig wat data in mijn userprofile staan dat ik graag terug wil, maar natuurlijk heb ik liever dat hij gewoon weer start zonder herinstall. Daarom mijn vraag, heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Zo niet, hoe kan ik de data van mijn userprofile nog backuppen? Ik heb geen firewire kabel dus starten in firewire target mode heeft geen zin.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Hoelang heb je gewacht bij het grijze scherm? , bij mij duurde het in ieder geval erg lang voordat de update helemaal klaar was.

• BlackMage
Ik heb anderhalf uur gewacht.

edit:
Inmiddels is het backuppen van mijn gegevens gelukt. Door te booten naar de OSX installatie-cd en terminal te starten is het mij gelukt om mijn gegevens te kopiëren naar een externe hardeschijf. De vraag blijft nu hoe ik mijn probleem kan oplossen zonder volledige herinstall.

Als mijn gegevens zo veilig staan (60gb kopiëren duurt lang :() kan ik proberen om de installatie uit te voeren zonder de oude te verwijderen. Heeft iemand enig idee of het OS daarna weer goed bruikbaar is of moet ik dan alsnog alle software en instellingen opnieuw doen?

[ Voor 120% gewijzigd door BlackMage op 23-11-2007 20:09 ]

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Bob Popcorn

Plop!

Ja, bij mijn MBP duurde het ook een minuut of 5 voordat 'ie doorstartte :( Kun je vanaf je terminal niet downgraden naar 10.4.10?

Kan niet stoppen met ontploffen!

• BlackMage
Bob Popcorn schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:20:
Ja, bij mijn MBP duurde het ook een minuut of 5 voordat 'ie doorstartte :( Kun je vanaf je terminal niet downgraden naar 10.4.10?
De upgrade was 'mislukt' volgens de software updater. Het is dus waarschijnlijk gekomen omdat de helft van mijn OSX nu in 10.4.10 hangt en de andere helft al wel geupdate is.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je [OSX 10.4.11] Problemen met update al gelezen en de instructies die daar staan opgevolgd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• BlackMage
Daedalus schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:39:
Heb je [OSX 10.4.11] Problemen met update al gelezen en de instructies die daar staan opgevolgd?
Nee, maar nu wel en heb het probleem kunnen oplossen zonder herinstall of verlies van data. Bedankt :)
Pagina: 1