[OSX 10.4.11] Problemen met update

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op http://discussions.apple.com/category.jspa?categoryID=160 lees ik veel over problemen met de update naar 10.4.11
Ik wacht dus nog even af met de update naar .11, maar zijn er hier mensen die problemen ondervinden?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb gister geupgrade en heb geen problemen ondervonden. Heb wel het idee dat het applicatie-cache wordt leeggegooid tijdens de update: sommige programma's deden er de eerste keer wel even over om op te starten, maar daarna draaide alles prima :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 08:25
Het updaten duurden relatief lang.
Maar is voorspoedig verlopen :)

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:53
Draait hier ook prima. Ik las op Macrumors ook dat mensen problemen hadden met een paar dashboard widgets, maar hier werkt gelukkig alles goed.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Geen problemen hier, vanmorgen ge-update.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
hier ook geen problemen..

alleen opstarten duurde flink langer.. Maar, moet eerlijk zeggen dat ik dit systeem ook aardig vol staat.

Verwijderd

Blijkbaar de search toch niet goed gebruikt. Ik heb dus net de update geprobeerd te doen maar tegen het einde kreeg ik de melding dat het mislukt was. Ik dacht na een reboot zal het vast wel lukken, maar m'n iMac blijft hangen op het witte scherm met apple logo.

Disk repair heeft geen effect gehad, iemand een suggestie?

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ook geen problemen hier wel was de cache van Firefox leeg, maar dat vormde dus geen probleem.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 20:34
CIFS/SMB shares willen hier niet meer zo op het moment... Weet nog niet precies of het aan de update heeft gelegen of dat het wat anders is.

• Rob
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:09:
Blijkbaar de search toch niet goed gebruikt. Ik heb dus net de update geprobeerd te doen maar tegen het einde kreeg ik de melding dat het mislukt was. Ik dacht na een reboot zal het vast wel lukken, maar m'n iMac blijft hangen op het witte scherm met apple logo.

Check mijn link in de TS, daar staan een aantal mogelijke oplossingen.
Hier is het overigens goed gegaan.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Rob schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:50:
[...]

Ik heb het een en ander gevonden en er zijn meer mensen met hetzelfde probleem. Het is op te lossen door een en ander in te kloppen in terminal maar helaas ben ik niet zo'n wizard op dat gebied. Morgen ga ik er met frisse moed tegenaan.

Aangezien ik binnenkort wil overstappen naar Leopard, zou het ook een oplossing zijn door die te installeren? Via een installatie met archive blijven alle documenten verder toch behouden?

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 20:12
Heb gister ook ff ge-update op de reguliere manier (dus niet zo'n combi-install), geen problemen ondervonden. Ik twijfelde eerst nog wel even aangezien er een hoop negatieve verhalen de ronde gingen. Updaten ging ook redelijk snel dacht ik.. binnen, zeg 5 minuten was mn MB klaar met updaten en compleet opnieuw opgestart.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:03:
[...]

Ik heb het een en ander gevonden en er zijn meer mensen met hetzelfde probleem. Het is op te lossen door een en ander in te kloppen in terminal maar helaas ben ik niet zo'n wizard op dat gebied. Morgen ga ik er met frisse moed tegenaan.

Aangezien ik binnenkort wil overstappen naar Leopard, zou het ook een oplossing zijn door die te installeren? Via een installatie met archive blijven alle documenten verder toch behouden?
Ok, ik heb het bestand 'macosx10.4.11Intel.pkg' op mijn desktop staan. Volgens de link boven aan in dit topic zou het invoeren van de volgende code in terminal het .pkg bestand installeren.

Now, having the package on the machine, I then did as suggested in a few other related threads:
../../usr/sbin/installer -pkg package.pkg -target "/Volumes/Laptop HD"

achter -pkg heb ik de locatie naar mijn desktop ingevuld (users/naam/desktop/...pkg) en als target /Volumes/Macintosh HD
Na het invoeren van de code gebeurd er helaas niks. :/

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:09:

heb hetzelfde probleem ik ben hopeloos :S macbook staat vol met belangrijke documenten

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:05:
[...]

Now, having the package on the machine, I then did as suggested in a few other related threads:
../../usr/sbin/installer -pkg package.pkg -target "/Volumes/Laptop HD"

achter -pkg heb ik de locatie naar mijn desktop ingevuld (users/naam/desktop/...pkg) en als target /Volumes/Macintosh HD
Na het invoeren van de code gebeurd er helaas niks. :/
En je krijgt geen foutmeldingen? Wat heb je exact ingevoerd?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Het lijkt wel of ik sinds de upgrade naar 10.4.11 een redraw probleem heb: telkens als ik in een app de bekende tweevingerscroll doe (MBP) en naar boven scroll, redrawt het scherm niet goed en staat alle tekst/beeld dus door elkaar.

Dit gebeurt in preview met pdfs, in firefox (vooral op slashdot) en in navicat, een mysql frontend. Een maat heeft het ook gezien bij hem (identieke machine, maar meer ram) bij skype. Iemand die hetzelfde tegenkomt? Eventuele oplossing?

Het gebeurt dus alleen wanneer ik naar omhoog scroll, als ik gewoon met de tekstrichting naar beneden scroll is er niks aan de hand.

edit: ik probeerde even een screenshotje te maken, maar nu doet alles het natuurlijk weer perfect... Was trouwens in Cog in de drawer ook zo dat redrawen niet werkte. Nou ja.

[ Voor 12% gewijzigd door remmelt op 19-11-2007 22:28 ]

• tom_aagten
Rob schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:50:
[...]

ik kom er echt niet uit, wil namelijk geen reinstall doen wie kan me helpen?

• Rob
  • Niet online
tom_aagten schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:32:
[...]

ik kom er echt niet uit, wil namelijk geen reinstall doen wie kan me helpen?
Waar kom je precies niet uit?
Op die site waar ik naar link, staan meedere oplossingen.

• tom_aagten
Het zijn de meest ingewikkelde oplossingen, ik kom er niet uit met mijn gebrekkige engels misschien dat jij de oplossing voor me hebt. Ik kom in elk geval niet verder dan het grijze scherm met het draaiende cirkeltje. heb al het een en ander gegoogled maar veel duidelijkheid is er niet.

• tom_aagten
http://baselsalam.blogspo...ate-solution-to-grey.html

dit is een beste oplossing :D vanavond even proberen ik laat het weten

• tom_aagten
ik kom er niet uit met deze website de commands kloppen niet :S

• tom_aagten
heb het nu gedaan met archive en installeer, dus hopelijk bewaard hij mijn bestanden! nou hopen dat het goed komt
Pagina: 1