In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
alleen opstarten duurde flink langer.. Maar, moet eerlijk zeggen dat ik dit systeem ook aardig vol staat.
Verwijderd
Disk repair heeft geen effect gehad, iemand een suggestie?
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Check mijn link in de TS, daar staan een aantal mogelijke oplossingen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:09:
Blijkbaar de search toch niet goed gebruikt. Ik heb dus net de update geprobeerd te doen maar tegen het einde kreeg ik de melding dat het mislukt was. Ik dacht na een reboot zal het vast wel lukken, maar m'n iMac blijft hangen op het witte scherm met apple logo.
Hier is het overigens goed gegaan.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Ik heb het een en ander gevonden en er zijn meer mensen met hetzelfde probleem. Het is op te lossen door een en ander in te kloppen in terminal maar helaas ben ik niet zo'n wizard op dat gebied. Morgen ga ik er met frisse moed tegenaan.Rob schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:50:
[...]
Check mijn link in de TS, daar staan een aantal mogelijke oplossingen.
Aangezien ik binnenkort wil overstappen naar Leopard, zou het ook een oplossing zijn door die te installeren? Via een installatie met archive blijven alle documenten verder toch behouden?
Verwijderd
Ok, ik heb het bestand 'macosx10.4.11Intel.pkg' op mijn desktop staan. Volgens de link boven aan in dit topic zou het invoeren van de volgende code in terminal het .pkg bestand installeren.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:03:
[...]
Ik heb het een en ander gevonden en er zijn meer mensen met hetzelfde probleem. Het is op te lossen door een en ander in te kloppen in terminal maar helaas ben ik niet zo'n wizard op dat gebied. Morgen ga ik er met frisse moed tegenaan.
Aangezien ik binnenkort wil overstappen naar Leopard, zou het ook een oplossing zijn door die te installeren? Via een installatie met archive blijven alle documenten verder toch behouden?
Now, having the package on the machine, I then did as suggested in a few other related threads:
../../usr/sbin/installer -pkg package.pkg -target "/Volumes/Laptop HD"
achter -pkg heb ik de locatie naar mijn desktop ingevuld (users/naam/desktop/...pkg) en als target /Volumes/Macintosh HD
Na het invoeren van de code gebeurd er helaas niks.
heb hetzelfde probleem ik ben hopeloosVerwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:09:
Blijkbaar de search toch niet goed gebruikt. Ik heb dus net de update geprobeerd te doen maar tegen het einde kreeg ik de melding dat het mislukt was. Ik dacht na een reboot zal het vast wel lukken, maar m'n iMac blijft hangen op het witte scherm met apple logo.
En je krijgt geen foutmeldingen? Wat heb je exact ingevoerd?Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:05:
[...]
Now, having the package on the machine, I then did as suggested in a few other related threads:
../../usr/sbin/installer -pkg package.pkg -target "/Volumes/Laptop HD"
achter -pkg heb ik de locatie naar mijn desktop ingevuld (users/naam/desktop/...pkg) en als target /Volumes/Macintosh HD
Na het invoeren van de code gebeurd er helaas niks.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Dit gebeurt in preview met pdfs, in firefox (vooral op slashdot) en in navicat, een mysql frontend. Een maat heeft het ook gezien bij hem (identieke machine, maar meer ram) bij skype. Iemand die hetzelfde tegenkomt? Eventuele oplossing?
Het gebeurt dus alleen wanneer ik naar omhoog scroll, als ik gewoon met de tekstrichting naar beneden scroll is er niks aan de hand.
edit: ik probeerde even een screenshotje te maken, maar nu doet alles het natuurlijk weer perfect... Was trouwens in Cog in de drawer ook zo dat redrawen niet werkte. Nou ja.
[ Voor 12% gewijzigd door remmelt op 19-11-2007 22:28 ]
ik kom er echt niet uit, wil namelijk geen reinstall doen wie kan me helpen?Rob schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:50:
[...]
Check mijn link in de TS, daar staan een aantal mogelijke oplossingen.
Waar kom je precies niet uit?tom_aagten schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:32:
[...]
ik kom er echt niet uit, wil namelijk geen reinstall doen wie kan me helpen?
Op die site waar ik naar link, staan meedere oplossingen.
dit is een beste oplossing