Toon posts:

Acer 5920G Kapotte harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
eindelijk geregistreerd zeg, na 3700 weken geprobeerd te hebben om te registreren, is het eindelijk gelukt(Hotmail, Gmail, ... wordt allemaal niet aanvaard) dus maar ffe geregged op mn kdg student email.

Overigens, ik ben dus de Yoni, a.k.a. Mortana, volg Toegepaste Informatica(1ste jaar) op Karel de Grote op groenplaats, en ben 18 jaar. Zo wete ook weeral wa over mij

Nu, mn vraag
Ik heb 14 september de 5920G gekocht, vond het een pareltje. Had een laptop nodig voor mn richting namelijk. Nu, 13 november, was ik ijverig aant chatten op mn fantastische laptop. Deze stond op de salontafel, en was aan het opladen. Ja je kunt al volgen... Ik struikelde dus over de draad, en de laptop stuikte naar beneden, ongeveer een val van 50cm. Nu, ik kon nog een goed half uur MSNen tot de laptop vastliep. Ik herstarte, en kreeg de Read error...(A disk read error occurred.
Press Ctrl+Alt+Del to restart) Ik ben nu redelijk weg in de IT-wereld, en dus ging ik aan de start met allerlei dingen. Begon met op ALT+F10 te drukken( herstelconsole van Acer) want had geen DVDs gebrand... Deze deed het niet, na lange tijd deed ie het wel, hij repareerde en ik moest herstarten. Hupla weer de leesfout... Na enkele restarts kreeg ik de foutmelding van de pre-boot environment, om te starten via netwerk:
Broadcom UNDI PXE-2.1 v9.4.5
Copyright © 2000-2006 Broadcom Corporation
Copyright © 1997-2000 Intel Corporation
All rights reserved.
PXE-E61: Media Test Failure, check cable
PXE-M0F: Exiting Broadcom PXE ROM.
Operating system not found

Tijdje later kreeg ik de volgende melding:
Kan de geselecteerde vermelding niet laden omdat de toepassing ontbreekt of beschadigd is.
Bestand: \Windows\system32\winload.exe
Status: 0x000000f

In de BIOS verdween de HD soms, en soms verscheen ie weer. Diagnostische programma's hielpen niks. Dus ik woensdag bellen naar ACER, om hem te laten oppikken. Donderdagmorgend om 11u stond UPS aan mn deur, om hem op te halen. Was al heel blij dat ze m kwamen ophalen... Nu, we zijn al vrijdag en heb mn laptop nog steeds niet terug. Staat al sinds maandag op Momenteel in reparatie... Ik belde dus gisteren, blijkt dat de HD dood was(jah... kon ik zelf wel achterkomen...) en deze moest geleverd worden. Ze wisten niet hoelang dat ging duren...

Nu vroeg ik me af, iemand enig idee wanneer ik m trug zou kunnen hebben(mensen die dus hetzelfde meegemaakt hebben ofzo?) Ik gebruik m namelijk voor school en vind het zoooo klote dat ik dus op het school met mn vingers zit te draaien...

Dank bij voorbaat
fellow Tweakers ;)

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-01 20:01
als het echt te lang gaat duren kun je nog altijd zelf een nieuwe HD kopen en er in stoppen, dat kan (bijna) iedereen.

Verwijderd

Topicstarter
oddish2211 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:11:
als het echt te lang gaat duren kun je nog altijd zelf een nieuwe HD kopen en er in stoppen, dat kan (bijna) iedereen.
Inderdaad, wou ik ook doen, ken genoeg van hardware om ffe een HDtje erin te proppen, maar iedereen zei da ik er met mn poten moest afblijven, anders zou de garantie vervallen. Nu heb ik gehoord dat er geen zegel aanwezig is bij Acer laptops, maar riskeerde het toch niet...

Verwijderd

Zoals je hier kunt lezen zijn er mensen die al 4 maanden op hun laptop wachten

Acer: slechte reputatie terecht of niet?

Acer :') Wereldmerk (..echt om te huilen)

Verwijderd

Ik heb ook pas een defecte hdd gehad met dezelfde laptop en had hem binnen 5 werkdagen terug.

Perfecte service... niet alleen de hdd was vervangen maar ook de bios, vga bios en recovery software zijn gelijk even geupdate/geinstalleerd.

@rvanleeuw
misschien deelt niet iedereen jou ervaringen, Acer is een van de grootste laptop producenten. Het is logische dat niet iedereen even blij is met de service en dat deze in sommige gevallen te wensen over laat.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 21:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:17:
Ik heb ook pas een defecte hdd gehad met dezelfde laptop en had hem binnen 5 werkdagen terug.

Perfecte service... niet alleen de hdd was vervangen maar ook de bios, vga bios en recovery software zijn gelijk even geupdate/geinstalleerd.

@rvanleeuw
misschien deelt niet iedereen jou ervaringen, Acer is een van de grootste laptop producenten. Het is logische dat niet iedereen even blij is met de service en dat deze in sommige gevallen te wensen over laat.
Acer is een groot bedrijf maar er zijn veel bedrijven die groter zijn. Acer staat bij veel mensen gekend om hun slechte service. Als je geluk hebt moet je niet lang wachten. De laatste jaren zou de service wel verbeterd zijn maar of dit waar is weet ik niet.

Zit er trouwens geen Jenne in je klas?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Niet iedereen nee. Er zullen mensen gelukkig zijn in de Acer RMA loterij...

Buurjongen van mij mist zn Acer al meer dan een half jaar, volgens mij 7 maanden inmiddels. Kapotte scharnieren, kapotte brander, schroeven die er gewoon uitvallen. Een typisch geval van Acer kwaliteit. Bij de 4e RMA aanvraag in een jaar(!) dus een nieuwe geeist. Eerst tijden gewacht, krijgt hij 1 met integrated chip terug ipv ATI X700. Laatst kreeg hij eindelijk na 100 telefoontjes, 500 mailtjes, 1 bombrief (bij wijze van spreken :+) een laptop. Weer een integrated kaartje. Nogmaals teruggestuurd en zou binnen een week een nieuwe krijgen. Inmiddels zijn we alweer 3 weken verder...

Ter vergelijking met mijn Asus. Ik had er ranja overheen gegooid. Werkte eerst weer maar na 4 maanden alsnog kapot. Alleen moederbord wilde ik laten vervangen en doorgegeven dat ik eigenlijk geen garantie hierdoor meer had. Na 4 weken belden ze dat het onderdeel niet op korte termijn leverbaar was. Zo boden mij een nieuwe en voor mij betere Asus F3Sc aan (ok GFX is minder, maar wilde ook niet meer gamen op mn laptop, rest is beter). Helemaal voor niks waar ik nu na 5 weken wachten achter zit. Helemaal top service dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:11:
Zoals je hier kunt lezen zijn er mensen die al 4 maanden op hun laptop wachten

Acer: slechte reputatie terecht of niet?

Acer :') Wereldmerk (..echt om te huilen)
Heb hier inderdaad heel wat zitten rondneuzen op het fora. Acer goed, Acer slecht. Snelle service trage service...

Ik hoop maar dat ik em zo snel mogelijk terugheb... Want ik heb m echt wel nodig voor school.. Programmeren zonder laptop is niet echt je van dit...
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:17:

@rvanleeuw
Zou wel leuk zijn moesten ze het ook zo snel doen... Je HDD, had die dezelfde specificaties als ervoor?
Ik had een WD160GB, ik hoop stiekem dat ze er een 250GB versie insteken hahahaha

Verwijderd

"tjahh" heeft gewoon een nieuw moederbord gekregen, maar daar moet ie zelf nog achter komen :')

wat een nickname trouwens, kon je niks beters verzinnen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 22:45:
"tjahh" heeft gewoon een nieuw moederbord gekregen, maar daar moet ie zelf nog achter komen :')

wat een nickname trouwens, kon je niks beters verzinnen?
Niet echt nee... :p

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb ook de 5920G (nog zonder problemen gelukkig), maar in de voorwaarden van Acer Advantage (uitgebreide garantie), staat in ieder geval dat Acer zichzelf verplicht om de laptop binnen 5 dagen na ontvangst te repareren en dat je zowiezo voorrang krijgt, dus ik maak me niet zoveel zorgen over de lange reparatie tijden die hier af en toe genoemd worden.

Verwijderd

Topicstarter
HTeK schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:05:
Ik heb ook de 5920G (nog zonder problemen gelukkig), maar in de voorwaarden van Acer Advantage (uitgebreide garantie), staat in ieder geval dat Acer zichzelf verplicht om de laptop binnen 5 dagen na ontvangst te repareren en dat je zowiezo voorrang krijgt, dus ik maak me niet zoveel zorgen over de lange reparatie tijden die hier af en toe genoemd worden.
Kan ik dan geen stappen ondernemen ofzo?

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 16:43:
[...]

Kan ik dan geen stappen ondernemen ofzo?
Ik weet niet hoe het zit met de 'gewone' garantie van Acer, maar ik heb dus deze week een Acer Advantage Platinum pakket besteld (3 jaar garantie + verzekering) en in het boekje wat hierbij zit staat letterlijk : 'Voor alle servicewerkzaamheden in onze reparatiecentra, geldt dat deze moeten worden uitgevoerd binnen 5 werkdagen na ontvangst van het product.', verder staat er nog in 'Voorrang in onze reparatiecentra voor uw notebook'.
Ik denk dat wanneer je de standaard garantie hebt, deze dingen niet gelden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb acer Advantage, weet echter niet welke soort, de verkoper heeft die er gewoon bijgepropt zonder dat ik het wist hehe.

Ik betaalde toen 1300€, advantage inbegrepen, dit was 2 maanden geleden. Misschien een idee welk soort advantage?(heb mn boekjes niet, heb alles erbij gepropt)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

Nu vroeg ik me af, iemand enig idee wanneer ik m trug zou kunnen hebben(mensen die dus hetzelfde meegemaakt hebben ofzo?) Ik gebruik m namelijk voor school en vind het zoooo klote dat ik dus op het school met mn vingers zit te draaien...
Het komt er dus gewoon op neer dat je vraagt: 'Wanneer denken jullie wanneer ik mijn notebook weer terug krijg?' :). Dat is een kwestie van afwachten, dit topic zal geen invloed hebben op die tijd ;).

Ik ga dit topic dus op slot doen voordat het in een flamewar uitbreekt met 'Acer is goed!' en 'Acer is slecht!' en 'Acer is goed maar de garantie is b0rked!' en 'Acer is goed en de garantie is gewoon perfect!'. Dit soort ervaringen gaat men teruglezen in dit topic terwijl dit soort ervaringen al meer dan genoeg te vinden zijn :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.