Dan zal ik ook nog even een duit in het zakje doen en mijn ervaring even delen.

Zowel ik als mijn broertje gebruiken nu zo'n 4 a 5 jaar een Dell laptop. Die van mijn broertje is nu ruim 4 jaar oud en de mijne is bijna 3 1/2 jaar oud. Het zijn beide laptops uit de Inspiron 4000 serie. Mijn eigen is een Inspiron 4150 P4-M 2Ghz.
Beide latops hebben tot op heden altijd goed gewerkt. Wel hebben we een paar maal gebruik gemaakt van de service van Dell, wat altijd goed en snel verlopen is.
Mijn broertje had expres de laptop besteld met 1x 128MB geheugen, nu bleek bij aflevering dat de laptop toch geleverd was met de standaard 2x 64MB. Ik direct bellen met Dell, mij werd gevraagd of ik kans zag om het geheugen zelf om te wisselen, natuurlijk was dat geen probleem. Ze hebben de 128MB module samen met extra verpakkingsmateriaal opgestuurd, zodat ik zoals gezegd zelf de modules kon omwisselen en de 2x 64MB terug sturen in het extra geleverde verpakkingsmateriaal.
Bij dit alles hebben wij zelf geen extra kosten hoefen maken, dus dit foutje van Dell was vlot en goed recht getrokken.
Nu mijn eigen laptop een 2 maanden voor het einde van de 3 jaar garantie onstond er een scheurtje in de lijst van het scherm. Dit wordt veroorzaakt doordat de scharnier punten eigenlijk te strak zijn bij deze serie laptop (tenminste dat komt voor bij de 4150 serie). Gebeld met Dell, er werd bevestigd dat dit inderdaad een bekend probleem is, mijn laptop werd opgehaald en binnen een week keurig weer gerepareerd afgeleverd. De scharnier punten
Nu bijna een half jaar na garantie heb ik weer dat de behuizing op een aantal punten begint te scheuren. Ik heb vorige week Dell gebeld. Na overleg bij Dell belden ze mij terug dat mijn laptop wederom wordt opgehaald. Men zal de behuizing gaan vervangen en de scharnier punten aanpassen of kijken of de scharnieren van een ander type (voorgaand) geplaatst kunnen worden.
Opzich is het jammer dat deze serie dergelijke problemen heeft met de scharnier punten, maar ik vindt dat Dell heel keurig hierop reageerd en dat na 3 1/2 jaar helemaal niet moeilijk gedaan wordt.
Zelf raad ik mensen altijd een Dell laptop aan, over het algemeen presteren ze goed en zijn ook redelijk degelijk gebouwd met een goed prijs prestatie verhouding. (degelijkheid: op de serie die ik heb na dan, al-hoe-wel je ziet bij andere laptops o.a. Acer dat de scharnier punten lam worden daar heb ik totaal geen last van.

, maar elke fabrikant heeft wel eens een mindere serie).
Het mooie van Dell vindt ik ook dat je gewoon zelf heel gedetaileerd kunt aangeven hoe jouw laptop opgebouwt moet worden, welke componenten je wilt. Daarnaast vindt ik dat Dell een prima service leverd. Tevens heb ik ook ervaring met werkstations van Dell o.a. Optiplex, war ik ook geen klagen over heb.
Overigens heb ik ook wel ervaring met HP/Compaq, Acer en IBM. Als je een laptop wilt hebben waar een stoomwals over kan rijden zou je naar een IBM moeten kijken deze zijn zeer degelijk gebouwd, alleen weet ik niet hoe gedetaileerd je kunt aangeven wat je in je laptop wilt hebben.
Overigens werd hier een opmerking gemaakt over toetsen die doordrukken op het scherm. Dit zie je inderdaad vaak bij o.a studenten.

Dit is volgens mij puur hoe je met je laptop omgaat. Wat ik van mijn beide broertjes hoor (beide studeren) is dat laptops van studenten regelmatig een vliegles krijgen of in een niet laptop tas word gepropt met veel te veel andere rotzooi.
Aan de anderekant heb ik ook wel verschillende laptops gezien van verschillende merken welke inderdaad lichte afdrukken vertonen van het toetsenbord, wat ik eerder afschuif op design fouten. Wanneer je dan met je laptop omgaat zoals net beschreven, dan kan ik mij goed voorstellen dat zo'n scherm niet lang mooi blijft.
[
Voor 3% gewijzigd door
_Dune_ op 20-03-2006 14:14
]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/