Acer: slechte reputatie terecht of niet?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 16.495 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik ben na aan het denken over een nieuwe laptop, en aangezien ik niet van het geld barst zit ik vast aan een bepaald budget. Dan kom je al redelijk snel uit bij Acer: goede specs tegen een lage prijs.

Probleem is echter dat Acer een slechte reputatie heeft. Is dit iets van het verleden of kan je, als je hoge kwaliteit wil, beter niet voor Acer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Uhmz bij mij niet :) Dus volgens mij verleden tijd. Maar anders moet je even op google reviews er over zoeken om zelf tot een mening te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Ik twijfel namelijk tussen Sony (mooi, goede reputatie, maar duur) en iets anders (misschien Acer).

Ik wil echter wel verzekerd zijn van een degelijke laptop die jaren meegaat. Vandaar mijn dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 14:59
Acer een slechte reputatie? Bij mij iig zeker niet, kwa hardware iig. Ze zijn gewoon niet overdreven duur, grijp je kans zou ik zeggen.

Bovendien zie ik het verband tussen kwaliteit en reputatie niet?

[ Voor 21% gewijzigd door Brent op 25-01-2006 16:12 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Die slechte reputatie van Acer is bij mij ver zoek, ik heb nu zelf een Acer Aspire 1692 en ben er zéér tevreden over (vanwege prijs/kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:48

Haan

dotnetter

Het is wel waar dat de service van Acer in het verleden te wensen over heeft gelaten, maar voorzover ik weet, hebben ze daar flink aan gewerkt, en hoef je je daar nu geen zorgen meer over te maken :)
Wat wel aan te raden is (in het algemeen trouwens) is om voor 100+ euro hun garantie van 1 naar 3 jaar te verlengen, dat is het geld wel waard voor die extra 2 jaar.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaap2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Ik vind dat Acer opzicht een goede reputatie heeft kwa prijs/prestatie verhouding.
Maar de bouwkwaliteit van hun laptops is niet de beste, je ziet bij Acer veel gebroken scharnieren enzo. Maar als je er zuinig mee bent denk ik best dat het goede laptops zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 07:26
Me vader had 1 jaar garantie en de laptop ging na 1 jaar en 1 maand kapot o.i.d. Dus eerst contact gezocht en te horen gekregen dat het 150,- zou gaan kosten. Toen een brief gestuurd dat we van een merk als Acer toch wel iets meer verwachtte dan dat hij naar 1 jaar en een maand kapot zou gaan. En toen kregen we een mailtje terug dat hij teruggestuurd kon worden en dat het gratis gerepareerd zou worden! :) Dat vind ik nou service, want de garantietermijn was echt verlopen, maar aan de andere kant mag je het ook wel aannemen dat een laptop wel iets langer meegaat dan 1 jaar! Of ben ik nou gek... :?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-06 15:45
Toen ik mijn aspire kocht voor school, moest ik onder de 1500€ zitten voor een laptop die beter presteerde dan die ze aanboden in school.

Acer aspire 1694 (belgische versie) was dan die laptop. Zag er goed uit enz

Maar nu moet ik geen aspire meer hebben. Behuizing van mijn scherm zit los, aan mijn touchpad onderaan is die plastiek kader omhooggesprongen waardoor er nu een bultje opstaat, zeer krasgevoelig behuizing en ik vind de laptop nu meer cheap ass dan vroeger. Die behuizing is gewoon plastiek. Ik kan aan de boxen de behuizing wat induwen.

Voor mij allesinds geen aspire meer, mss nog een travelmate(mijn pa heeft een 600serie van acer travelmate en die laptop is veel degelijker dan mijn aspire qua bouw en stevigheid). Nu zou ik meer geneigd zijn om een asus te kopen of een apple met win xp erop, maar dat zal nog heeeeeeeeel lang duren.

Is maar natuurlijk een persoonlijke ervaring :)

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb nu al meer dan een jaar een Acer Laptop. 1 keer wat mee gehad. Werd toen opgehaald door UPS en werd gebracht naar Duitsland ter reparatie. 4 dagen later had ik hem per koerier weer terug!

Laatst een 26 inch LCDTV gekocht van Acer...goede kwaliteit voor die prijs!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fat Baba
  • Laatst online: 02-02 19:31
check deze topics:

http://gathering.tweakersnet/forum/list_messages/937669
en dan met name de pol

en :
acer 1511 lmi schaarnierpunt scheurt uit in beide hoeken

volgens mij zijn hier heel veel topics over

bij mij in de klas hebben ook een stuk over 10 man een acer laptops en bij sommige drukken de toetsen door in het lcd scherm.

feit is wel dat acer makkelijk 7 weken of langer over reparatie binnen garantie doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Cocona schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:13:
Toen ik mijn aspire kocht voor school, moest ik onder de 1500€ zitten voor een laptop die beter presteerde dan die ze aanboden in school.

Acer aspire 1694 (belgische versie) was dan die laptop. Zag er goed uit enz

Maar nu moet ik geen aspire meer hebben. Behuizing van mijn scherm zit los, aan mijn touchpad onderaan is die plastiek kader omhooggesprongen waardoor er nu een bultje opstaat, zeer krasgevoelig behuizing en ik vind de laptop nu meer cheap ass dan vroeger. Die behuizing is gewoon plastiek. Ik kan aan de boxen de behuizing wat induwen.

Voor mij allesinds geen aspire meer, mss nog een travelmate(mijn pa heeft een 600serie van acer travelmate en die laptop is veel degelijker dan mijn aspire qua bouw en stevigheid). Nu zou ik meer geneigd zijn om een asus te kopen of een apple met win xp erop, maar dat zal nog heeeeeeeeel lang duren.

Is maar natuurlijk een persoonlijke ervaring :)
Daar ben ik dus bang voor :P Ik heb namelijk meer van dit soort verhalen gehoord hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:33
Ik zou persoonlijk nooit meer een Acer laptop kopen.

Maar goed, ik moet toegeven dat ze hun service de laatste tijd sterk verbeterd hebben, van wat ik hier lees op GoT (laatste half jaar). Alhoewel ik denk dat er nog steeds veel te veel kapot gaat, maar dat kun je uit de prijs halen. Je krijgt veel specs voor je geld, maar het zijn niet de meest stevige producten. Ze repareren nu in ieder geval naar behoren. Ze doen het snel en ze doen het meestal goed!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 11:07

Croga

The Unreasonable Man

Tsja, als je veel waarde hecht aan hoge kwaliteit, moet je gewoon voor de kwaliteitsmerken gaan....

Op dit moment zijn IBM/Lenovo en HP/Compaq zo'n beetje de enigen die op het hoogste niveau presteren. Zowel mijn vorige als mijn huidige IBM zijn van een dusdanige kwaliteit dat ze 4 tot 5 jaar van mijn gebruik kunnen weerstaan, en dat is behoorlijk knap ;)

De meeste merken laptops investeren in looks en specs. IBM investeerd in stevigheid. De specs zullen wat minder zijn dan je gewend bent (vaak geen firewire, geen Geforce 6800Go, geen hoge resolutie breedbeeld schermen) maar ze blijven wel gewoon heel. En dat is iets wat je, blijkbaar, van Acer niet kunt zeggen, en volgens mij van Sony ook niet (die dingen zien er behoorlijk niet-stevig uit....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:26

De Nelis

en anders maar niet...

Fat Baba schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:17:

feit is wel dat acer makkelijk 7 weken of langer over reparatie binnen garantie doet
Dit ligt er aan, als je een reparatie bij Acer via een dealer doet zoals bijvoorbeeld Dynabyte of Paradigit wordt de laptop over het algemeen binnen 5 dagen gerepareerd afgeleverd. :)

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126739

Ik zelf zit er ook over te denken om een laptop te kopen van Acer vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding, echter ik had wat slecht verhalen gelezen over de accu's die bij de laptops worden geleverd. Is dit nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53805

Ik heb zelf een Acer Travelmate 803 (2 jaar)
Inmiddels:

- 3 X RMA wegens uitgefikte video processor (Radeon 9000) (Bekend probleem)
gemiddeld 4 weken kwijt per keer, dus totaal bijna een kwart jaar !
- 2 Scheuren in hoeken van scherm
- Scherm schanierpunt zit los dus het scherm 'flappert'
- Voelt steeds meer plastic aan (kraakt)
- Letters op toetsen vervagen
- Ondersteuning voor drivers voor SP2 is er niet, dus kan ik niet gebruiken wegens conflicten met Wlan en Bluetooth

Ik koop dus niet meer zo snel een Acer
Het wil trouwens niet zeggen dat nieuwere series het ook zo slecht doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 53805 op 25-01-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Mijn volgende laptop heb ik al op de wishlist staan, de Acer Travelmate 8204.

Hiervoor, Toshiba; harde schijf heel snel kapot, nog een Toshiba; moederbord na 2 maanden kapot

Daarna nog gewerkt met;
Sony, traag, duur, en veel te weinig opties. Moet het echt hebben van design.
Dell, krakerig, groot, rumoerig, plastic
HP, scherm viel opeens uit, toetsen die plotseling losvielen :?

Nu nog de Acer 800cli, deze wordt dagelijks gebruikt al 2 jaar lang, geen bad sectors, geen kraakjes, geen swabberend scherm, geen barsten, en alles werkt nog perfect. Enige opmerking die ik kan maken is dat er slijtage plekken zijn ontstaan bij het touchpad, maar wat wil je met zoveel uren in gebruik.

Ik wist het wel, Acer heeft zich bij mij bewezen. In de reviews bewijst Acer zich ook keer op keer, en ook de 8204 is nog onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 14124 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:40:
Dell, krakerig, groot, rumoerig, plastic

Nu nog de Acer 800cli, deze wordt dagelijks gebruikt al 2 jaar lang, geen bad sectors, geen kraakjes, geen swabberend scherm, geen barsten, en alles werkt nog perfect. Enige opmerking die ik kan maken is dat er slijtage plekken zijn ontstaan bij het touchpad, maar wat wil je met zoveel uren in gebruik.
Heb jij wel eens de dell d600 vast gehad. Is stevig en gemaakt van alu. Wij hebben hier ook een acer staan uit de aspire serie. Mijn moeder gebruikt die voor haar werk. Hij wordt dagelijks gebruikt. Het enige probleem tot nu toe was een foute voeding. Terug gegaan naar de winkel en een nieuwe voeding. Hij begint nu wat langzaam te worden( wat wil je met 265 MB ram)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_ven24
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10-2024
Tja, ach slechte ervaringen, ik heb een aspire 1604 en die loopt vast omdat ie te heet wordt, zit stof in denk ik, al een keer RMA gehad toen hebben ze in een maand een gebroken scherm vervangen en meteen een ander toetsenbord erin (teveel kruimels zeker). Dus dat was wel netjes, maar nu ik deze 2,5 jaar gebruik begint de accu zwakker te worden, maar dit is denk ik bij alle notebooks wel het geval. De laptop was een keer op z'n kop van mijn bureau gevallen, maar deed het nog gewoon (vergeten koptelefoon af te zetten) :D . Een maat van me heeft een aspire 17xx, deze had een defect koelsysteem, hebben ze wel snel afgehandelt binnen een week.

Dus er komen wel gebreken voor, maar ze hebben wel een goede service.

[ Voor 22% gewijzigd door john_ven24 op 25-01-2006 16:49 ]

SH|T Happens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46765

Ik ben niet ontevreden over Acer.
Van de 20 stuks die we sinds 2004 hebben aangeschaft (Aspire 2001, 2012, TravelMate 4001, 4502, 4601, 4100 en 4602) is er nog maar een defect geraakt en dat was omdat iemand hem terwijl hij aan stond van zijn bureau liet vallen en de harde schijf dat wat teveel werd.
Heb hier ook diverse van deze modellen gehad die 24/7 voor een maand of 6 aan gestaan hebben (als hulp/test server, ftp etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:18

aerofreak

Steve Jobs

Ik zit te denken over een Acer Aspire 3003 WLMI maar nu ik dit allemaal lees weet ik het meer. Deze laptop is dan wel voor een nicht die voor een half jaar naar Ecuador gaat. Maar zijn Acers dan echt zo slecht of legt het eraan hoe je hem gebruikt of niet? :?

geef alsjeblieft ff een reactie. ik ben echt nieuwsgierig ernaar. :9

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165398

Ik ben tevreden, slechte reputatie of niet ;)
(acer aspire1362LC laptoppie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaap2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Het ligt eraan hoe je hem gebruikt:
Als je gewoon die laptop in een stevige tas doet, hem niet elke dag meezeult en gewoon voorzichtig opklapt, gaat hij niet zomaar kapot hoor.
Ik heb hier ook een Cybercom, ook een merk met slechte reputatie, maar ik ben er zuinig op, en hij heeft nog geen krasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62340

Anoniem: 126739 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:32:
Ik zelf zit er ook over te denken om een laptop te kopen van Acer vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding, echter ik had wat slecht verhalen gelezen over de accu's die bij de laptops worden geleverd. Is dit nog steeds zo?
ik zou het gewoon iets anders omschrijven: goede prijs/prestatie verhouding. De kwaliteit van de behuizing is echt wel minder (doffe plekken op de coating en zo na intensief gebruik). dit hoeft echter geen probleem te zijn indien je er rekening mee houd/ hem niet intensief gebruikt.
ik zou enkel een acer (consumentenreeks) kopen indien je hoge specificaties wil en indien je kan aanvaarden dat je laptop na een bepaalde tijd gewoon op is.
(dus niet verwachten dat je nog veel piekfijne exemplaren tegenkomt na 8 jaar zoals je hopen ibm's en toshibas tegenkomt)

ik heb een hp nx6110 (zie ook review) ik ben er echt tevreden over. goedkoop dingetje (620 eur, 7 maand)
en de sony viao die ik daarvoor even had straalt echt wel meer kwaliteit uit dan de acers die ik gezien heb (of mijn huidige)

in het algemeen zou ik -indien je niet zo op opties gericht bent- voor de business line gaan van een fabrikant: minder handig/mooi/indrukwekkend maar erg degelijk/stabiel/duurzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Mensen wat ik weet van acer is dit
Aspire serie zijn meer de desktop vervangers
Travelmate zoals de naam het zegt travel dus meeneemlaptop

mischien is dat de reden dat de aspires snel plastic kraken
aangezien deze niet bedoelt zijn volgens acer voor meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En slijtplekken, mijn directe manager werkt op een Toshiba, een gloednieuwe, en na 2 weken kun je al zien dat de spatiebalk veel gebruikt wordt, en waar de handen altijd liggen. Het matte glanst ook al helemaal.

Het enige wat Acer heeft is een vooroordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:37
Wij verkopen ook veel acer, maar is kwalitatief best goed.
Ze zien er goed uit voor een leuke prijs. Zovaak komen ze niet terug. Wel komen er klanten die veel geld uitgeven en allemaal zooi op hun laptop krijgen waardoor je halve schijf al bijna vervuild is.
Ik zou zeggen: Als je de image erafhaald van acer en een geformattede pc opnieuw installeerd dan is het een leuke laptop voor een leuke prijs.
Let er dan wel op dat je die tooltjes van de acer site afhaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Ik heb ook iets over Sony gehoord wat niet bepaald prettig was: een vriend van mij had een klant van wie een IDE-kabeltje in een Vaio kapot was. Sony had blijkbaar andere IDE-kabels of iets dergelijks en daarom kostte de reparatie bijna 100 euro.

Voor een IDE-kabel :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:33
Anoniem: 14124 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:00:
Het enige wat Acer heeft is een vooroordeel :)
Sorry maar dat is echt (@)$(%#! Jij hebt een 800lci, dat staat op de eerste bladzijde van dit topic. Ik heb er ook zo één gehad, en ik vind het heel fijn dat jij er geen problemen mee hebt gehad. Je bent waarschijnlijk één v/d weinigen. Lees en huiver: [rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9[/rml] & de deeltjes ervoor...

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 26-01-2006 12:06 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:27
LuPo schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:13:
Me vader had 1 jaar garantie en de laptop ging na 1 jaar en 1 maand kapot o.i.d. Dus eerst contact gezocht en te horen gekregen dat het 150,- zou gaan kosten. Toen een brief gestuurd dat we van een merk als Acer toch wel iets meer verwachtte dan dat hij naar 1 jaar en een maand kapot zou gaan. En toen kregen we een mailtje terug dat hij teruggestuurd kon worden en dat het gratis gerepareerd zou worden! :) Dat vind ik nou service, want de garantietermijn was echt verlopen, maar aan de andere kant mag je het ook wel aannemen dat een laptop wel iets langer meegaat dan 1 jaar! Of ben ik nou gek... :?
nou gek...dat zou ik niet willen zeggen. Maar je hebt op alle laptops gewoon 2 jaar garantie. Ongeacht het merk...
wellicht is asus een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-06 16:10

Eijkb

Zo.

Ik heb zelf nog geen jaar een Acer en deze is onlangs stuk gegaan (deed het gewoon niet meer). Acer hulpdienst gebeld, binnen de dag werd de laptop opgehaald door UPS en binnen 5 werkdagen was tie weer terug. Hij heeft het anderhalve dag gedaan en toen weer hetzelfde. Weer binnen 5 werkdagen terug en nu doet tie het prima. Ik woon in een nogal stoffig huis, tweede keer hebben ze de hele laptop binnenste buiten gekeerd en schoongemaakt en dat heeft geholpen :+

Al met al een fijne laptop en een goede service.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:06:
[...]

Sorry maar dat is echt (@)$(%#! Jij hebt een 800lci, dat staat op de eerste bladzijde van dit topic. Ik heb er ook zo één gehad, en ik vind het heel fijn dat jij er geen problemen mee hebt gehad. Je bent waarschijnlijk één v/d weinigen. Lees en huiver: [rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9[/rml] & de deeltjes ervoor...
Waar mensen op dit forum altijd vanuit gaan is dat als er klachten komen over een bepaald type, dan is het opeens voor alle leveringen zo. Het grootste gedeelte van de bezoekers zijn mensen met een probleem, niet de mensen zonder problemen. Je kunt pas een echt statement neerzetten als je de totale aantallen gaat vergelijken tegen de probleemgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 23:02

Piggen

Lekker bakkie

Daarom is dit topic ook net zo nuttig als al die topics over welk merk harde schijf het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 19:59
Mijn ervaringen met Acer zijn ook zeer okee, gebruik al bijna anderhalf jaar een Travelmate 8002 en het enige dat het ding mankeert is een irritante pieptoon. Sinds ik een BT muis gebruik is dit probleem ook verholpen :P Stof in de laptop?? Tsja, dan zal de koeler wel moeten draaien, en dat doet die van mij 90% van de tijd niet. (Proc @ 600mhz VPU @ 320/200 -> 400/420 origineel).

Dit soort topics roepen de aandacht van 2 soorten mensen, lui met goeie ervaringen en lui met slechte ervaringen. De een is negatief, de ander positief. Probeer het gewoon. Neem wel een Acer Advantage Warranty, een jaar extra garantie en 7 dagen weer terug garantie!!

@ MPmad: Seagate is het beste want daar heb ik nog nooit problemen mee gehad en met maxtor wel PUH ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131689

Mijn ervaring met Acer is dat de prestaties na een jaar omlaag gaan.
Het zijn gewoon goedkope notebooks en de kwaliteit laat te wensen over, als je dit doet, doe dan met 3 jaar garantie!!

Ik heb goede ervaring met Asus, deze zijn gewoon goed, nooit problemen mee.
Als ik een notebook zou kopen zou ik denken over Dell, Asus, Toshiba, IBM, Sony of HP/Compaq.
Met PC's net zo... Dell, HP, Asus, IBM, A merken dus :)

Groeten,
Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Acer. Eerst een Aspire 2012 (meen ik), daarna een Aspire 1692 en nu een TravelMate 8204. Totaal geen problemen whatsoever.
Die 8204 is een monster qua prestaties. Tevens zeer mooi design en zeer stevig afgewerkt.

Je wil niet weten wat ik op mijn werk met Dell meemaak.... daarvan gaat zoveel kapot dat ik dat geen A-merk kan noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:29:
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Acer. Eerst een Aspire 2012 (meen ik), daarna een Aspire 1692 en nu een TravelMate 8204. Totaal geen problemen whatsoever.
Die 8204 is een monster qua prestaties. Tevens zeer mooi design en zeer stevig afgewerkt.

Je wil niet weten wat ik op mijn werk met Dell meemaak.... daarvan gaat zoveel kapot dat ik dat geen A-merk kan noemen...
sinds wanneer word dell een a-merk genoemd dan?

mijn ervaring met dell is dat het goede laptops zijn zolang ze werken. het moederbord gaat er echter nogal eens aan onderdoor.

als ik je laptop history zie: geen wonder dat je geen last hebt: je gebruikt ze gewoon erg kort
die 2012 is als ik mij niet vergis een model van 5 jaar geleden?
oeps; het is de 1692 die (denk ik)5 jaar is even mislezen => ik heb geen point=> bovenstaande is een zuinige gebruiker.whatever, geen tijd/zin om het op te zoeken
eigenlijk heb ik niets tegen acer; behalve dat de behuizing met respect moet behandeld worden en dat ze op koelblokken besparen. => te warm en te luid

perceptie is eigenlijk ook iets relatief: onlangs een vriend van mij: een medion laptop 2x moederbord vervangen; gebroken behuizing, veel lawaai en toch " heel goede laptop; nooit problemen mee" jaja

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 62340 op 17-03-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De 1692 5 jaar oud? Die is van meen ik rond juni vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nokko schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:41:
De 1692 5 jaar oud? Die is van meen ik rond juni vorig jaar?
zou kunnen het was iig de 16x2 dat iets ouder is 1642 of zo? het maakt niet uit... ik meende iets te herkennen maar dat is niet zo. Ik vind het verder niet interessant genoeg om het op te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Mijn ervaringen met Acer zijn niet zo goed... Ik heb de beruchte TravelMate 800 gehad en heb deze na 2 jaar weer verkocht (garantie liep af). GPU was vlak daarvoor doorgebrand door slechte koeling, gebeurde erg vaak bij dat model. Heb nu een Asus met 3 jaar garantie, en hoewel ik bij Acer het design mooier vond, is deze wel veel degelijker. Mijn zus heeft een Dell laptop, maar ik vind de Dell laptops eerlijk gezegd nogal 'plastic' overkomen. Asus kan ik je zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
  • Laatst online: 21:23
Ik heb sinds Januari dit jaar een Aspire 1692 gekocht ivm met school.
Direct een extended warranty gekocht en een degelijke tas. Kostprijs: 1300€.
Geen problemen mee gehad, geen doffe plekken, je kan niet zien waar ik mijn handen leg, enz.
Hij wordt dagelijks gebruikt en meestal ook 3 - 4 keer in de week meegenomen naar school. Ook hier thuis veranderd hij geregeld van kamer.
Ik gebruik hem voor zowat vanalles: msn/mail/surfen, webdevelopment en programeren (schoolwerk en hobby), en af en toe een spelletje.
Er is nog niks aan, behalve wat schade door mijn eigen schuld, hij is al een stuk of 2 keer van een tafel op school naar de grond gevlogen.
De batterij doet het goed, ik kan 3h film kijken en ook een licht spelletje gaat goed op batterij (zware spellen nog niet echt uitgeprobeerd; GTA:SA werkt goed op batterij en toch voor meer dan 2h).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Wat mij betreft heeft Acer zijn slechte reputatie terecht.

Ervaringen met laptops in directe omgeving:

Acer Travelmate (type onbekend; Celeron 500): meerdere defecten; kapotte scharnieren; bij reparatie maanden kwijt.
Acer Travelmate 800Lci: modem defect na enige tijd.
Duurdere modellen vallen wel mee, goedkope modellen (zeker vroeger): afraders

Dell (drie modellen): meerdere defecten w.o. moederbord en geheugen; reparatie vrij snel maar ik heb liever de garantie niet nodig. Afrader.

ECS: Model 556: hitteproblemen; defecte DVD-drive. Afrader.

Asus: twee modellen; een OK, maar loopt na 3 jaar vast (stof in fan?), andere: twee maal om moeten ruilen. Afrader: bouwkwaliteit te wisselend.

IBM Thinkpad 390E: scharnieren na enige tijd minder stevig; goed aangedraaid, en na 6,5 jaar nog steeds perfect. Aanrader!

Let op: tot nu toe hebben alle laptops problemen gehad! Vrijwel geen enkel model heeft het zonder problemen bijv. 3 jaar gered. De IBM Thinkpad (overigens het goedkoopste model) was daarvan duidelijk het degelijkste op de ultra-lange termijn.

Toshiba: 5 verschillende modellen; twee (P1-modellen) alleen vaag scherm na ca. 7 jaar. Nieuwe (Pentium-M of Celeron-M): L20 etc.: geen enkel probleem. Aanrader.

Sony: 3 verschillende modellen; geen defecten. Duidelijke aanrader.

Kortom:
Momenteel zou ik kiezen voor

Toshiba (beste prijs / kwaliteitverhouding)
Sony: mooier, maar duurder
IBM: duurder, maar degelijker

Als ik het geld had zou ik denk ik voor IBM gaan gezien de trouwe performance van de Thinkpad 390E.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb nu twee maanden een Acer en ben er heel tevreden over. Voor het prijsverschil met een notebook met een goede reputatie heb ik een Acer Advantage pakket genomen, drie jaar uitgebreide garantie en schadeverzekering. Bovendien de garantie dat reparaties binnen 5 werkdagen worden uitgevoerd.

Hiervoor heb ik een Toshiba gehad, en die kraakte aan alle kanten, bovendien braken de multimediatoetsen af. Voor mijn werk heb ik een HP gehad en daar viel het infraroodvenstertje er keer op keer uit, en braken de nokjes voor de sluiting af, waardoor hij niet meer dicht kon blijven :X
Slechte ervaringen dus met deze merken, maar dat wijt ik aan pech.

Het marktaandeel van Acer groeit nog steeds en dat vind ik een goed teken, als echt alle Acers problemen zouden geven, was dat nooit het geval geweest.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 09:13

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Ik heb nu sinds juli 2005 een Acer Ferrari 4005 WLMib
En heb hier nog geen enkel probleem mee gehad.
Het enige wat mij opgevallen is dat als je hem in een volle laptop tas "drukt" dat de toetsen op het scherm komen te staan (dwz de vettigheid die van je vingers afkomt) Even met het rode Acer Ferrari doekje d'r over en schoon is het scherm weer.

Ik gebruik deze laptop zowel zakelijk als prive, gemiddeld 8 tot 10 uren per dag dag in dag uit en heb nog geen enkel probleem mogen ondervinden.

Nu is dit een laptop uit het top segment van de de acer series, weet zo niet hoe het met de andere modellen zit.
Afbeeldingslocatie: http://www.hjhsoft.nl/cute/data/upimages/3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Laatst online: 07-07 11:37
Ik heb ervaring met een Acer Travelmate 660 en 6001. De 660 kreeg rare boogjes onderin het scherm, wat ik ook had, is dat de letters van de toetsen langzaamaan niet meer leesbaar waren. Voor die boogjes heb ik hem terug gestuurd, na een week maar eens gebeld naar Acer; "We zijn er mee bezig meneer". OK dacht ik.

3 weken later weer gebeld en wat blijkt! Ze zijn mijn laptop KWIJT! Ik heb toen een nieuwe geeist en wat denk je? 2 dagen later stopte er een UPS busje voor de deur meteen nieuwere splinternieuwe laptop; de 6001!

En wat nou helemaal fantastisch is; 2 weken later nadat ik de 6001 had gekregen stond de 660 ook weer op de deurmat, gerepareerd en wel!

Al met al dus best slechte ondersteuning. Ik denk dat het een meevaller is geweest in mijn geval.

OT:
De laptops functioneren allebei goed, alleen de boogjes komen bij die 660 weer langzaam terug.

[ Voor 18% gewijzigd door cheeseruler op 17-03-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter informatie, Top 10 laptops. Acer voert de lijst aan met twee laptops op de eerste en tweede posities.

http://msn-cnet.com.com/T...7-3&tag=msn_home&GT1=7935

Nog iemand die wil beweren dat Acer troep is op basis van hun eigen pech moment? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:04
Een vriend van mij had problemen met zijn Acer Travelmate waar de accu niet meer goed oplaadde en stuurde hem 3 weken voordat de garantie verviel op. Hij kreeg hem na een maand terug met een nog brakkere accu en een rekening |:(

Ik heb zelf een asus M6 (waar standaard 2 jaar pick up en return opzit) en heb hem laatst opgestuurd omdat een stukje van het frame rondom het beeldscherm loszat. Heb hem anderhalve week later teruggekregen met een heel nieuwe scherm & top (zaten wat krassen op) dus qua service is Asus een stuk beter :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door TwiSteD1 op 17-03-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Nofi, maar dat soort tests kijkt vooral naar specificaties en zegt _niets_ over long term reliability.

edit:
@ Gordijnstok dus

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 17-03-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ervaring met meerdere Acer laptops. Dagelijks gebruik en zelfs in het zand op het strand. Eigenlijk nooit problemen mee gehad, behalve een keer een kapot scharnier en een kapotte hd. Maar dat was omdat ik hem uit mijn handen had laten vallen. Persoonlijk vindt ik een Acer een goed product. Maar ja, dat is persoonlijk. Van de 4 Acer laptops welke ik in mijn handen gehad heb dus 1-tje defect door een eigen fout.

Asus heb ik geen ervaring mee anders dan dat ik een aantal mensen ken met Asus. Wat ik met Asus zie en hoor is problemen met het scherm (uitvallen bij bewegende scharnieren) en problemen. Verder zijn het leuke laptops.

Sony. Een collega heeft een nieuwe vario. Ontzettend mooi ding, snel en stabiel. Hoop dingen, zelfs authenticatie onder XP met een vingerafdruk scanner.

Compaq/HP. Betrouwbaar en goede support, zelf heb ik nu een Compaq (oude doos), maar persoonlijk zou ik bij een nieuwe gaan voor een HP of een IBM.

IBM. Niet de allernieuwste techniek, maar wel sterk, robuust, goede ondersteuning. Eigenlijk het summum.

Toshiba/Dell. Nooit meer!

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158574

Ik zit zelf met hetzelfde probleem. Ik heb van veel mensen in mijn omgeving gehoord dat Acers erg slecht zijn, snel kapot gaan, problemen met accu's, etc. Nou ga ik zelf in de zomer een laptop aanschaffen voor mn studie, maar heb ik wel een wat ruimer budget, 1700 euro. Ik ben dus ook aan het twijfelen of ik nou een high-budget Acer zal kopen, of toch voor een Asus te gaan. Ik ben zelf eerder geneigd om een Asus te nemen, puur omdat ik heel veel mensen in mijn omgeving hoor over klachten over Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Laatst online: 07-07 11:37
wim-bart schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:55:
blabla...

Toshiba/Dell. Nooit meer!
Waarom niet? Toshiba en Dell staat bij mij bekent als zeer goede laptops hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

cheeseruler schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:11:
[...]

Deze post bevat eigenlijk wel de essentie van dit hele topic. Iedereen heeft andere ervaringen en van elk merk gaan producten weleens stuk. En van het 'slechtste' merk is toch altijd nog de meerderheid van de gebruikers tevreden.

Dat ik slechte ervaringen heb met Toshiba en HP en goede ervaringen met Acer, wil niet zeggen dat Acer daardoor beter is. En als een merk beter is (percentueel minder uitval dan bij andere merken) wil dat ook niet zeggen dat elke afzonderlijke notebook van dat merk beter is dan elke afzonderlijke notebook van een ander merk. Alleen de kans op uitval is groter. Maar dan nog geldt: hij gaat kapot of hij gaat niet kapot. En dat kan met elke notebook van elk merk gebeuren. Zolang je niet met grote aantallen van hetzelfde product werkt, hebben die percentages weinig betekenis. Je zal van het product waarvan slechts 0,1% kapot gaat net die ene hebben, dan heb je geen boodschap aan alle overige gebruikers die zeggen dat dat product echt nooit kapot gaat.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
wim-bart schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:55:
Asus heb ik geen ervaring mee anders dan dat ik een aantal mensen ken met Asus. Wat ik met Asus zie en hoor is problemen met het scherm (uitvallen bij bewegende scharnieren) en problemen. Verder zijn het leuke laptops.
Ik zie genoeg problemen met Asus laptops, maar dit probleem eerlijk gezegd niet... welk model als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Laatst online: 08-07 15:55

Santford

FP PowerMod
Voor mij in ieder geval geen acer meer als volgende laptop,

Niet zozeer voor de service van Acer, maar de degelijkheid en kwaliteit van de behuizing.

Mijn ervaringen:

Ik had een Acer Aspire 1682 waar al na een paar weken een scheur in het scharnier zat bij de bovendeksel (heb 'm niet eens meer naar school genomen heeft alleen maar thuis gestaan in de zomervakantie). Ook het touchpad werkte niet echt lekker, muis ging soms alle kanten uit (vooral als de laptop niet op een geheel vlakke ondergrond stond of als je met je hand naast het touchpad steunde) soms werkte het touchpad wel helemaal vlekkeloos. Voor garantie gebeld en hij werd opgehaald door koeriersdienst en een week later krijg ik hem terug. Dus ik zet de laptop aan en het beeld was helemaal gelig en alles streepte door elkaar.

edit
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~movie-zone/untitled.JPG
clickable
/edit

Dus ik meteen bellen en een nieuwe afspraak gemaakt wanneer ze 'm op konden halen. Weer een week of 1,5 later kreeg ik m'n lapper terug (ze hadden er een heel nieuw moederbord ingezet) en ik zet hem aan, krijg even beeld, windows start op en ineens bevriest het beeld en reageert de laptop nergens meer op. Ik houd de aan en uitknop van m'n laptop 5 sec ingedrukt en zet 'm weer aan, geen beeld en alleen maar een keiharde piep.

Ik vervolgens met laptop en al naar de winkel terug gegaan, heeft de winkel hem opgestuurd naar acer met het bericht erbij dat de klant geen vertrouwen meer in dit product heeft en een nieuwe van hetzelfde type wil omdat ik een nieuwe laptop had gekocht en dit onderhand een gebruikte was met alle reparaties.

Een maand later (na wat telefoontjes) krijg ik bericht dat er een nieuwe 1692 naar de winkel word opgestuurd _/-\o_.

Ik gebruik de laptop 1 dag, ben er uiterst voorzichtig mee, heb 'm in een Eastpack laptop rugzak zitten is de volgende dag dat ik 'm weer wil gebruiken weer op het zelfde punt het scharnier gebroken, dus ik denk van tjah het is maar een scheurtje ik ga 'm niet weer opsturen. Maar na een paar weken was het steeds verder uitgescheurt en ook het andere scharnier was inmiddels geknapt,
ik kon de laptop niet missen dus ik een tijdje gewacht met opsturen en 'm uiteindelijk toch maar opgestuurd, weer een nieuwe bovendeksel erop waarmee het probleem weer was opgelost. Nu heb ik de cover van de bovenkant van het scherm er niet helemaal opgeklikt bij het sharnier waardoor daar niet alle spanning op komt te staan en nu gaat het al een tijdje goed zonder gebroken scharnieren.

Als ik anderen gewoon hun laptop zit optillen aan hun scherm om 'm te verplaatsen denk ik echt van dan doe ik zo voorzichtig en overkomt het mij elke keer.

Een andere vriend van mij had ook een Acer gekocht en heeft 'm gewoon tussen z'n boeken in z'n tas zitten (zelfde behuizing) en daar gaat niets bij stuk.

Nog iemand die ik ken heeft 'm van de trap laten stuiteren en ook niet gebroken

En iemand uit m'n klas kreeg een schok van z'n touchpad waarmee het touchpad meteen niet meer werkte en de laptop uiterst instabiel werd.

Al met al krijg je een goede laptop voor je geld wat betreft prestaties, ook de reparatieservice van Acer is goed, alleen de koeriersdienst is gewoon klote want die lopen te gooien met de voor garantie opgestuurde dozen (heb hier bewijs van is niet zomaar een beschuldiging). En de behuizingen zijn gewoon niet erg degelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Santford op 18-03-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
cheeseruler schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:11:
[...]

Dit zal altijd een oneindig discussie punt worden.
Op het werk hebben we zowel Acer laptops(Oude Travelmate serie) en Dell's(Inspirion 8500).

Met de Acers heb ik in die 2 jaar dat we die laptops hebben , nog geen enkel probleem ondervonden.

De Dell's daarin tegen in ons bedrijf is weer 1 groot drama:
Opsomming van problemen.

PCMCIA slot werkt niet meer(bij 3 van de 5 laptops :S )
Pinnetje wat zorgt dat je laptop in stand-by springt , moet je met een schroevendraaier omhoog wippen(bij 2 van de 5 laptops)
1 DVD/CD drive word niet meer in de laptops herkent.
1 Batterij helemaal versleten(nieuwe batterij erin en hij gaat weer als de brandweer...maar toch weer 100 eurotjes).

Ter verduidelijking:
We hebben 5 Dell laptops en 5 Acer laptops , alle laptops zijn op dezelfde datum aangeschaft en worden allemaal even intensief gebruikt.

Daarbij heb ik bij Acer nog nooit op het werk problemen ondervonden.

Ook thuis heb ik een Acer Travelmate(2300).
Door echt stuntelig gedrag van mij , is mijn laptop al 2x gigantisch hard gestuiterd , waarbij ik zelfs bij de eerste keer al dacht dat mijn laptop het niet zou overleven...

Alleen mijn cd speler was uit het slot ontzet , maar na aanduwen werkte alles gewoon weer.
Na de 2e val moet ik alleen mijn adapter er iets steviger erin duwen voordat hij stroom krijgt.

En dat na 2 super harde vallen , vind ik toch dat het een aardig stevige laptop is.
De dells zijn nog nooit gevallen , evenals de Acers op het werk , en toch vertonen die allerlei kuren.

Maar dat is gewoon een eindeloos discussie punt , de een heeft weer juist goede ervaringen met Dell en weer niet met Acer , maar bij mij weer andersom

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

Ik heb al 2 jaar een Acer Travelmate 290 en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Hij is stil, snel, heeft een goed scherm, super-accu en weegt weinig.
Zoals elke andere post is dit een persoonlijke impressie van beperkte ervaring met laptops. Als ik jou was zou ik énkel de posts in acht nemen van mensen die 5 of meer laptops zélf hebben getest/gekocht/gehad. Je ziet gewoon dat er met elk merk wel eens wat mis gaat. Laptops zijn nu eenmaal dingen die snel stuk gaan vanwege verscheidene factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 21:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

rapture schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:48:
Mijn oordeel is grotendeels gebaseerd op de ervaringen van de meest gelaptopniseerde hoge school in België. Maar ook de hoge school met de reputatie om elke laptop te kunnen trashen, wij gebruiken de laptops tot 3x intensiever dan kantoren. [rml]rapture in "[ MCT laptop 2005] Toshiba Tecra S2"[/rml]

Sony Vaio's zijn mooi, maar bieden weinig specs voor hun geld.De schoonheid is erg gevoelig voor krassen, volgens Vaio-verkopers is het normaal dat deze toestellen met afgekrabte verf op de RMA-afdeling binnenkomen. Van de weinige Vaio's dat ik op de hoge school gezien hebt, zijn er redelijk wat op RMA geweest.

Dell zijn default zo brak als de brakste Toshiba dat we gezien hebben. De hoge school had een wurgcontract van Dell en zou dus Dell laptops moeten kopen. Onze docenten kregen 12 proeflaptops en meer dan 40% van deze toestellen zijn gesneuveld, Dell schrok en zag geen winst. Dus we mogen laptops van andere merken kopen.

HP's heb ik niet veel gekomen en kan moeilijk over betrouwbaarheid uitspreken.

Toshiba, de merk dat 5 RMA's en 7 maanden deed om aan mij een werkende laptop te leveren. :X 5 pogingen om het proberen te herstellen ipv gewoon een ander werkend exemplaar mee te geven. Uiteindelijk heeft de laptopgroothandelaar een laptop voor mij gekocht zodat de originele exemplaar tot in de oneindigheid kan RMA'en.

Meer dan 40% van de 350 Toshiba Satellite Pro M10's zijn minstens 1x op RMA geweest en de RMA's duren 3 weken tot 3 maanden. RMA-kwaliteit is laag, ze kunnen daar nog eens geen memtest draaien als er blauwe schermen zijn. Zelf een diagnose opstellen en kant-en-klaar afleveren is een must. Een harde schijf vervangen kost 2 RMA's wegens verkeerde schijf inschroeven.
rapture in "Studentenlaptop gezocht (goedkoop, met g..."

Asus wordt op GoT aangeraden, geen ervaringen ermee.

Acer levert veel specs voor hun prijs, er zitten oververhitte exemplaren tussen en behuizingen/scharnieren durven te barsten. Acers van tegenwoordig zijn niet meer die rampenbakken dat ik tijdens het begin van mijn studie aan de hoge school zag.

IBM panzers met excellent support/RMA-afhandeling, maar de prijs is ook klasse. IBM panzers zijn bestendig tegen allerlei studentikoze laptop-mishandeling. Maar 20 RMA's op een laptoppopulatie van 400 stuks en de volgende werkdag staat er effectief iemand van IBM onze laptops herstellen. Zwarte "brooddoos-design", hoge prijs en conservatieve grafische kaarten keuze (niet zo goed voor de gamebaarheid) hebben ervoor gezorgd dat de hoge school terug voor Toshiba moet kiezen. Waarom hadden we toch een jaartje mogen genieten van IBM? typos op de offerte, we hadden onze IBM's voor Acer-prijzen gekregen.
rapture in "Hulp nodig bij keuze laptop !"
Er is onderscheid tussen bouwkwaliteit en support/RMA-afhandeling:

Dell is default zo brak als de brakste Toshiba volgens onze docententest. Laat staan als ze studenten erop loslaten.

Toshiba heeft goeie en mindere goeie laptopseries. Als er iets misgaat, dan gaat het serieus mis. RMA's duren gebruikelijk 3 weken tot 3 maanden en met veel geluk is 1 RMA genoeg. Anders blijven ze knoeien aan je laptop, 2 RMA's nodig om de juiste harddisk in te schroeven. 8)7 Diagnose-stelling is ronduit slecht, eigen kant-en-klare diagnose is een must. En ze onderzoeken de problemen niet grondig.

Acer leverde lagere bouwkwaliteit, oververhitte types, behuizingen die barsten,... Maar Antwerpse RMA-ervaringen zijn excellent, in enkele dagen tijd herstelt en men vervangt ineens alles dat niet gezond is. Zelfs ongevraagde dingen, dus een grondige make-over van je laptop. Huidige Acers zijn niet meer die rampenbakken van vroeger.

[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 18-03-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65725

Ke ik ook maar mn verhaaltje kwijt :)

Acer ? tja... ben er ook voor gegaan... de Acer Aspire 1694Wmli in november gekocht vanwege de superspecs die dit apparaat bezit. Voor het geld absoluut niet laten liggen dus.

Maar helaas er blijkt dus een serie fout te zijn met 1694schermen dat deze direct of na een tijd gebruiken kuren gaan vertonen... In mijn geval dus een Dode pixel lijn... erg hinderlijk dus...

Morgen even een afspraak maken met UPC... het kan minimaal 3 weken duren...
En als je misschien geinformeerd hebt in andere topics... zul je ook zien dat veeel mensen (niet iedereen) rotte ervaringen hebben met de acer service...

Maar als alles goed werkt, heb je er totaal niets op aan te merken top systeem... tis alleen jammer dat de service af en toe te laks is.... Wat erg jammer is... Acer zou namelijk Asus zowel Sony kunnen over-rulen, wat prijs betreft doen ze dat al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Tjah het enige wat ik weet dat de amd laptops van Acer,
en dan bedoel ik de serie 5024wlm en 3024wlmi series.
die behuizing, breken de scharnieren door de achterkant van de behuizing
heen, zo heb ik er op school al 2 gezien die daarmee naar de RMA moesten.
En zoals ik het zie op het 5024wlmi topic is dat hier op GOT net zo.
constructiefout dus!
de centrino's zijn daarintegen wel weer goed geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Laatst online: 08-07 15:55
de klante service is redelijk.

Wij hebben verschillende problemen gehad met Acer laptops en deze konden we insturen.
Elke keer kregen we problemen met laptops uit de zelfde series (USB werkt niet, Ethernet werkt niet etc).

De laatste x hadden we er genoeg van (omdat je we zo'n 10x laptops hebben verstuurt en deze een week lang niet kunt gebruiken.): de service medewerker vond dat we maar moesten blazen (de laptop ging aan en viel weer uit) in de FAN om hem schoon te maken.

Dus we zijn overgestapt op de mooie Toshiba's. (Mindere service maar VEEL minder problemen met de laptops zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149675

Ik heb zelf ook een Acertje maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Top dingetje. Tsja en wat ik zelf altijd vind. Als het klote is word er over gezeken op internet en is het goed zie je er niks van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165583

Vriendin heeft acer notebook, ouder modelletje en hier is dus nog niets aan. Ze draagt er dan ook wel veel zorg voor daar ze deze nodig heeft voor haar werk. Image heb ik erafgehaald en zelf weer opgezet en laptop draait nu al een jaar zonder problemen.
Maat van me kocht de laatste nieuwe acer notebook met duo core cpu. Fresh install is niet meer via een cd of dergelijke maar via de BIOS. Wanneer dit vlekkeloos is gedaan en je start op krijg je een ganse hoop foutmeldingen, wanneer je config scherm aanroept krijg je errors en ga zo maar door.
2 Totaal verschillende notebooks en verschillende ervaringen maar mijn mening is nog altijd dat je er geluk mee moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121530

Even korte inleiding ik ben iemand die niet zuinig met ze spullen om kan gaan. Donderd wel is koffie overheen laat wel is wat vallen.

Eerst had ik altijd dell goed services niks mis mee goed kwalitijd sterk en betrouwbaar. Maar omdat ik eisen had waar een dell laptop niet aan voldeed heb ik een acer genomen. Begin beetje spijt van leek me nogal gamel ding (acer travelmate 8003). Na tijdje ik een keer achteruit lopen met laptop onder me arm knal ik tegen de trap aan. Goed best wel harde knal geen schaamtje niks die laptop.
Ook een keer ipv in me tas er naast gestoken omdat ik met iemand in gepsrek was. Ik dacht egt bey bey laptop kleine sutkje plastic afgebroken bij de koeling voor de rest nix.

Enige nadeel is dat ik na een jaar al de accu moest vervangen. Maar voor de rest ben ik er meer dan over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 08:16
Ik heb de ferarri 4005 van Acer en ben er uitermate tevreden mee. Heb verder nog geen "last" gehad met service (nog niet nodig gehad dus)...

Prestaties zijn ook echt geweldig.
Gebruik hem nu iets meer dan een half jaar iedere dag ongeveer 8 uur, dus hij krijgt wat te verduren. Accuduur is nog steeds zo rond de 2,5 uur, geen rare breuken, geen dooie pixels, geen hardware defecten, goed wifi bereik..

Kortom. Zeer tevreden.

[ Voor 10% gewijzigd door sunflame op 20-03-2006 12:59 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 20:17
Heb de aspire 5020.
En is echt een top laptop, niks geen problemen werkt prima.
Speel er games op o.a cod2 en draait perfect.
Nee bij mij hebben ze goede reputatie en de service is ook toppie!!

Was er alleen mee gevallen dus behuizing kapot, maar is weer gefixed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 29-06 20:45
Fat Baba schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:17:

bij mij in de klas hebben ook een stuk over 10 man een acer laptops en bij sommige drukken de toetsen door in het lcd scherm.
Dat is hun eigen schuld, er staat niet voor niets in de handleiding dat dat vilt dat er bij levering bij zit, bij transport (lees verplaatsen laptop)er weer tussen moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 21:04
Acer 2550WLMI(weet het typenr niet eens zeker maar centrino 1.5 512 Mb 60 Gb wifi; zijn de specs zo'n beetje) wordt in augustus 2 jaar oud.

Geen enkel probleem mee gehad(eigen schuld probleem --> drinken in het vliegtuig over het toetsenbord --> toetsenbord kapot, maar laptop niks mee aan de hand).

Mijn broertje heeft nu de nieuwere met 12 inch scherm 100Gb 1024mb en centrino 2.0 Ghz idemdito zeer tevreden en geen enkel probleem.

Laat 1 ding duidelijk zijn, iedereen heeft zijn eigen mening. Als ik lees dat de meeste reparaties binnen een week opgelost zijn en zelfs de andere merken wel eens een garantiegevalletje hebben(kan ook haast niet anders), dan zie ik niet in waarom je niet voor acer zou kiezen.

Laat ik het zo zeggen wil je een superstevige laptop, dan ga je voor IBM(nagenoeg geen twijfel over mogelijk) voor de rest kies een laptop die in jouw portemonee past en die je zelf mooi vind.

Ik las net iemand die vertelde dat de acers na een jaar minder in prestaties worden --> Wat dacht je van je eigen pc, die doet dat niet? Of formateer je die elk half jaar? Kom op zeg, elke pc wordt minder snel naar verloop van tijd.
- pc is helemaal schoon als je hem binnen krijgt, wil je hem zo houden --> alleen nodige installeren, geen auto-opstart zooi en goed virus en adaware vrij houden.
- gewenning --> Ik werk nu een half jaar op een PIV 3,4 met 1024 Mb werkgeheugen en ik weet niet hoeveel (shareware) programma's geinstalleerd, hij wordt steeds langzamer, maar ik vind het nog acceptabel, omdat ik geen zin heb om al die programma's opnieuw te installeren(misschien gebruik ik de helft niet, of 1 keer in het jaar, maar toch). Je gaat wennen aan de snelheid van je computer, daardoor voelt deze na 5 jaar langzamer dan als je hem nieuw krijgt.

Aldus mijn mening, kortom weer een mening erbij. Dit topic is voor 95% gebasseerd op meningen hou dat in je achterhoofd.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 22:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dan zal ik ook nog even een duit in het zakje doen en mijn ervaring even delen. ;) Zowel ik als mijn broertje gebruiken nu zo'n 4 a 5 jaar een Dell laptop. Die van mijn broertje is nu ruim 4 jaar oud en de mijne is bijna 3 1/2 jaar oud. Het zijn beide laptops uit de Inspiron 4000 serie. Mijn eigen is een Inspiron 4150 P4-M 2Ghz.

Beide latops hebben tot op heden altijd goed gewerkt. Wel hebben we een paar maal gebruik gemaakt van de service van Dell, wat altijd goed en snel verlopen is.

Mijn broertje had expres de laptop besteld met 1x 128MB geheugen, nu bleek bij aflevering dat de laptop toch geleverd was met de standaard 2x 64MB. Ik direct bellen met Dell, mij werd gevraagd of ik kans zag om het geheugen zelf om te wisselen, natuurlijk was dat geen probleem. Ze hebben de 128MB module samen met extra verpakkingsmateriaal opgestuurd, zodat ik zoals gezegd zelf de modules kon omwisselen en de 2x 64MB terug sturen in het extra geleverde verpakkingsmateriaal.
Bij dit alles hebben wij zelf geen extra kosten hoefen maken, dus dit foutje van Dell was vlot en goed recht getrokken.

Nu mijn eigen laptop een 2 maanden voor het einde van de 3 jaar garantie onstond er een scheurtje in de lijst van het scherm. Dit wordt veroorzaakt doordat de scharnier punten eigenlijk te strak zijn bij deze serie laptop (tenminste dat komt voor bij de 4150 serie). Gebeld met Dell, er werd bevestigd dat dit inderdaad een bekend probleem is, mijn laptop werd opgehaald en binnen een week keurig weer gerepareerd afgeleverd. De scharnier punten

Nu bijna een half jaar na garantie heb ik weer dat de behuizing op een aantal punten begint te scheuren. Ik heb vorige week Dell gebeld. Na overleg bij Dell belden ze mij terug dat mijn laptop wederom wordt opgehaald. Men zal de behuizing gaan vervangen en de scharnier punten aanpassen of kijken of de scharnieren van een ander type (voorgaand) geplaatst kunnen worden.

Opzich is het jammer dat deze serie dergelijke problemen heeft met de scharnier punten, maar ik vindt dat Dell heel keurig hierop reageerd en dat na 3 1/2 jaar helemaal niet moeilijk gedaan wordt.

Zelf raad ik mensen altijd een Dell laptop aan, over het algemeen presteren ze goed en zijn ook redelijk degelijk gebouwd met een goed prijs prestatie verhouding. (degelijkheid: op de serie die ik heb na dan, al-hoe-wel je ziet bij andere laptops o.a. Acer dat de scharnier punten lam worden daar heb ik totaal geen last van. :+ , maar elke fabrikant heeft wel eens een mindere serie).

Het mooie van Dell vindt ik ook dat je gewoon zelf heel gedetaileerd kunt aangeven hoe jouw laptop opgebouwt moet worden, welke componenten je wilt. Daarnaast vindt ik dat Dell een prima service leverd. Tevens heb ik ook ervaring met werkstations van Dell o.a. Optiplex, war ik ook geen klagen over heb.

Overigens heb ik ook wel ervaring met HP/Compaq, Acer en IBM. Als je een laptop wilt hebben waar een stoomwals over kan rijden zou je naar een IBM moeten kijken deze zijn zeer degelijk gebouwd, alleen weet ik niet hoe gedetaileerd je kunt aangeven wat je in je laptop wilt hebben.

Overigens werd hier een opmerking gemaakt over toetsen die doordrukken op het scherm. Dit zie je inderdaad vaak bij o.a studenten. B) Dit is volgens mij puur hoe je met je laptop omgaat. Wat ik van mijn beide broertjes hoor (beide studeren) is dat laptops van studenten regelmatig een vliegles krijgen of in een niet laptop tas word gepropt met veel te veel andere rotzooi.

Aan de anderekant heb ik ook wel verschillende laptops gezien van verschillende merken welke inderdaad lichte afdrukken vertonen van het toetsenbord, wat ik eerder afschuif op design fouten. Wanneer je dan met je laptop omgaat zoals net beschreven, dan kan ik mij goed voorstellen dat zo'n scherm niet lang mooi blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 20-03-2006 14:14 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 20:17
Ik heb iets tussen me toetsenbord en scherm liggen als ik hem dichtklap. Anders krijg je vroeg of laat van die fijne strepen op je scherm die je niet meer weg krijgt.
En als je gewoon normaal ermee omgaat is er niks aan de hand.
Ligt ook aan jezelf hoe je met spullen omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 29-06 15:45
Ow... je wilt me niet eens horen beginnen over Acer :/

ik raad ze igg niet aan mensen @ www.spam.nl

(En ja, ik heb meer dan 1 Acer gehad... + Ik ben de TopicStarter van het Acer 80x Topics ;) )
Over het randje. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Laurent op 20-03-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168487

Heb sinds een half jaar een nieuwe laptop. Ik hebben zitten denken tussen heel wat merken waaronder:

Acer
HP
MSI
Sony VAIO

De acer vond ik op het eerste gezicht goed maar toen ben ik is op internet gaan kijken naar de ervaringen van acer gebruikers en deze waren over het algemeen niet goed dus acer werd het niet.

HP vond ik mooie en goede laptops maar is het uiteindelijk ook niet geworden.

MSI vond ik er ook wel goed uitzien maar dit heb ik niet gedaan omdat ze vrij nieuw zijn op het gebied van notebooks.

Sony VAIO vind ik echt te gek heb sinds een jaar en desktop met alles de op en eraan en sinds een half jaar een notebook van sony bevalt super! Niks geen problemen kost iets meer maar dan heb je ook wat ben erg blij dat ik een sony vaio heb gekocht en geen acer want als je er over leest word je er niet bepaalt vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De snelheden, uitrusting, en prijzen van Vaio notebooks zijn dan ook in geen enkel geval te vergelijken met bijvoorbeeld een Travelmate 8204. Realiseer je dat dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168487

Ja dit realiseer ik me wel maar eerder heeft popcorn geschreven dat hij zat te twijfelen tussen sony en acer dit is natuurlijk niet te vergelijken kwa prijs en andere dingen maar vandaar mijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 13:03
Ik weet wel dat bij acers regelmatig 't scherm afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Laatst online: 13-03 13:38
blup schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:23:
Ik weet wel dat bij acers regelmatig 't scherm afbreekt.
Humor. Dus alle Acer laptops verliezen regelmatig hun scherm, bijvoorbeeld elke paar dagen? Zo erg is het nu ook weer niet! Sommige modellen hebben trouwens wel zwakke scharnieren, dat is bekend.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58225

Mijn Acer heeft het altijd goed gedaan tot dat 2 maanden nadat de 2 jaar garantie verlopen was de videokaart het begaf. Toch maar Acer opgebeld.

Was geen probleem zeiden ze, dezelfde dag nog komen halen en 3 dagen later gratis terug thuis bezorgd.

Toch aardige service lijkt me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik verkoop deze dingen via een bijbaantje, en dientengevolge heb ik dus het volgende verhaal:

Tot ongeveer 9 maanden geleden was Acer echt niet best. Meest notoir was wel het beeldscherm, of beter: de connector van de videokaart. Van de ongeveer 20 verschillende modellen in een half jaar konden we de helft na 1 keer aanzetten weer retour leverancier sturen, en er kwamen ook aardig wat exemplaartjes bij ons terug.
Tegenwoordig hebben ze kennelijk geleerd, want we horen nog maar zelden klachten. Zeker de modellen met een Pentium M (Centrino) en Celeron M (die beiden niet zo warm worden) hebben inmiddels een behoorlijke reputatie, vergelijkbaar met Toshiba en Asus.
alleen de modellen die een P4 hebben, blijven problematisch. Gelukkig ligt dat aan de P4 (warmte-> veel aangezogen lucht-> veel stof-> koelblok verstopt) en hebben andere fabrikanten daar net zoveel last van.
Moraal van het verhaal: Let op de garantievoorwaarden en maak duidelijke afspraken over service (die is nog steeds niet je van het), maar aan de hardware ligt het inmiddels niet meer.

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30913

Anoniem: 165583 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:41:
Maat van me kocht de laatste nieuwe acer notebook met duo core cpu. Fresh install is niet meer via een cd of dergelijke maar via de BIOS. Wanneer dit vlekkeloos is gedaan en je start op krijg je een ganse hoop foutmeldingen, wanneer je config scherm aanroept krijg je errors en ga zo maar door.
Dan moet ie even nieuwe drivers voor de ingebouwde camera installeren, er zaten rotte camera drivers bij de eerste modellen uit deze reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanuem
  • Laatst online: 28-02 08:16
Ik heb sinds enkele maanden een Acer Aspire 1703SC 2.6 Ghz, 1 Gb mem en 80 Gb HDD overgenomen van iemand. Het enige echte nadeel wat ik er uit kan opmerken, is dat de accu niet helemaal jofel meer.. laat ik de laptop uitstaan en wil ik via de accu opstarten, dan doet ie dat niet...

.. naar ik begrepen heb is de laptop wel intensief gebruikt als desktopvervanger, maar dan puur op de adaptor..

Verder werkt ie nog helemaal prima! Wel doffe plekken op het toetsenbord (maar wat wil je..) en enkele kleine krasjes hier en daar, maar het scherm is nog perfect in orde.
M.a.w. nog tegen geen enkel (ander) probleem opgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127266

Ik wil ook graag even wat aan deze discussie toevoegen, ik heb zelf nu 5 maand mijn Aspire 1694, ik moet zeggen dat de prestaties mij enorm meevallen en daar ben ik eigenlijk heel tevreden over. Maar ik vind wel dat de bebuizing aan de slappe kant is, de behuizing is erg krasgevoelig. Typen met een alluminium horloge ofzow is not done..... En het scherm drukt door op de toetsen van het toestenbord waardoor het scherm steeds maar viezer en viezer wordt. En de beschermstof die er in het begin tussen zat scheurde bij mij ook al snel omdat ik hem een keer tussen het scharnier had gehad. Het zijn leuke erg leuke desktopreplacements maar elke dag heen en weer naar school.. tas in tas uit.... daar zijn ze duidelijk niet voor gemaakt. Voor mij wordt het denk ik toch volgende keer mindere specs maar meer behuizing. Hoe denken jullie daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65725

Anoniem: 127266 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:36:
Ik wil ook graag even wat aan deze discussie toevoegen, ik heb zelf nu 5 maand mijn Aspire 1694, ik moet zeggen dat de prestaties mij enorm meevallen en daar ben ik eigenlijk heel tevreden over. Maar ik vind wel dat de bebuizing aan de slappe kant is, de behuizing is erg krasgevoelig. Typen met een alluminium horloge ofzow is not done..... En het scherm drukt door op de toetsen van het toestenbord waardoor het scherm steeds maar viezer en viezer wordt. En de beschermstof die er in het begin tussen zat scheurde bij mij ook al snel omdat ik hem een keer tussen het scharnier had gehad. Het zijn leuke erg leuke desktopreplacements maar elke dag heen en weer naar school.. tas in tas uit.... daar zijn ze duidelijk niet voor gemaakt. Voor mij wordt het denk ik toch volgende keer mindere specs maar meer behuizing. Hoe denken jullie daarover?
Ben het wel met je eens :) ik heb ook de Aspire 1694wmli... dikke 1500euro voor neergelegd... en t blijft toch een desktop vervanger...

[om ontopic te blijven] Wat de service betreft? daar moet ik nog achter komen... mn Acer is gister door upc meegenomen naar duitsland voor een nieuwe scherm... oorzaak? Dode pixellijn.
Moet er wel bij zeggen dat ik veel lees over beeldscherm kwalen van acer... maar ach... hoop dat ik hem heel onbeschadigd en snel terug krijg!

Nader informatie volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 13:03
pinockio schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:55:
[...]

Humor. Dus alle Acer laptops verliezen regelmatig hun scherm, bijvoorbeeld elke paar dagen? Zo erg is het nu ook weer niet! Sommige modellen hebben trouwens wel zwakke scharnieren, dat is bekend.
Dat bedoel ik wijsneus, snap je zelf ook wel. :)
Sommige modellen klinkt weinig, maar 't komt mij erg vaak voor. (als ik klachten hoor is het het scherm wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 23:29
Ik heb mezelf op 12 April een Acer Ferrari 4002 WLMi gekocht voor € 935,00 incl. BTW & porto.
Op 19 Mei werd deze door mij voorzien van 1 x 1024 MB PC2700 SO-DiMM.
De standaard 2 x 256 MB werd eruitgehaald.

En afgelopen Zondag ( 28 Mei ) wordt mijn laptop in 1 keer tragger en tragger.
Opstarten duurt ook steeds langer... Hij is pas 6 weken oud...Wat dingen geprobeerd en getest. Uiteindelijk Maandagmiddag HDtune geinstalleerd en jawel HD is aan het overlijden.
Acer gelijk gebeld ( 29 Mei ) en in overleg mocht ik alleen de HD opsturen en niet de gehele laptop, dus een RMA nummer gekregen. Maandagmiddag ( 29 Mei ) heb ik via TNT/TPG de kapotte HD aangetekend & verzekerd verstuurt o.v.v RMA nummer en dit ook doorgebeld.
Had hun telefonisch uitgelegd dat ik 2 Juni weer naar het buitenland moest voor mijn werk voor 5 weken. Ze zouden gelijk mits voorraad de nieuwe HD afsturen.
Zojuist ( 1 Juni ) via UPS de nieuwe HD ontvangen.

Ik moet zeggen lekker bezig bij Acer _/-\o_

Kreeg zelfs een Hitachi 100 GB 5400 rpm ( met Win XP Pro ) en had een Toshiba 80 GB 5400 rpm
( met Win XP Home ) opgestuurd.

Heb nu dus 1 x 1024 MB intern en een 100 GB 5400 rpm HD erin :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112815

Ik heb 27 maanden een Acer Aspire 1601 LC gehad, deze heb ik alleen moeten opsturen voor een korte onderhoudsbeurt (ventilators/koelblokje schoon laten maken). Deze werdt keurig voor mij gedaan zonder kosten, en wel binnen een week werdt mijn laptop weer keurig afgeleverd door UPS.

Hij doet het nu nog steeds, alleen heb ik hem verkocht omdat ik een lichtere laptop wou.

Moraal van mijn verhaal. Service/prijs/kwaliteit verhouding is goed. Ik was er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156529

In de andere topic heb ik ook al wat over Acer gepost, maar het in deze topic lijkt het me meer gepast.

Ik heb een TM 8103 gekocht.

In de eerste 2 maanden 3 keer teruggestuurd! Vanwege problemen met mijn beelscherm.

Telkens kwam hij "gerepareerd" terug. Na 1 of 2 dagen had de beelscherm weer problemen :S

Bij de vierde keer dat ie terug ging, zou ik een nieuwe krijgen. Hier ging 4 weken overheen! Ik had heel wat gemailed en gebeld en kreeg uiteindelijk idd een nieuwe laptop. Ter compensatie kreeg ik een nieuwere model: TM8204.

Deze had ik gisteren binnen (nu in totaal 4 maanden later vanaf mijn aanschaf). Alles geinstalleerd zoals Microsoft Office, Counter Strike Source en Battlefield 2. CS deed het overigens prima, BF2 starte niet op (dit terzijde).

Vandaag deed ik mijn laptop weer aan, maar het starte niet door! Direct na de Acer logo, kreeg ik een foutmelding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:>
\Windows\System32\Config\System
Ik kon nu niet meer in Windows komen. Emailtje gestuurd.Tijdje later kreeg ik antwoord, het werd me aangeraden de Recovery uit te voeren (ben ik alles weer kwijt...).

Recovery uit laten voeren en BAM: Blauwe Scherm!!!

Recovery nog een paar keer geprobeerd, telkens blauwe scherm!

Daarna kwam ik niet meer eens in het menu van de Recovery!!!

Wat nu!??!?!

WEERRR Acer mailen en bellen (10ct.p/m.). Jeeetje... ik word echt gek van Acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Tsja, leuk verhaal maar ik zie 1 hele grote fout in het hele verhaal....

Je bent naar de fabrikant gegaan met je probleem. De fabrikant is voor jou echter geen partij. Je had naar de winkel moeten gaan en het hen laten oplossen. Dan zou je volgende stap namelijk zijn om simpelweg de koop te ontbinden, je geld terug te vragen en een compleet ander notebook te kopen......

Die optie heb je nu niet. Je hebt geen koop contract met Acer en dus ook geen mogelijkheid tot ontbinden. Je hebt de winkel waar je gekocht hebt niet de mogelijkheid gegeven het probleem te herstellen, en dus ook daar geen mogelijkheid de koop te ontbinden. Je bent, als het ware, overgeleverd aan Acer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:43
ik heb zelf geen ervaring met acer maar wel met asus... top laptop ik had een A2500H ding is zelfs een keer van mijn bureau gevallen bleef rustig doordraaien zelfs met een scheve usbpoort (aangezien er een muis inplugt zat waar hij op viel..)

ook de prijs/prestatie is ook redelijk van asus.. nu heb ik een apple.. wat een horror ding zeg al 10 keer terug in 2 maanden maar das een ander verhaal :P

Modbreak:Beetje offtopic in een topic over Acer ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 05-09-2006 23:43 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Croga schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:44:

Je bent naar de fabrikant gegaan met je probleem. De fabrikant is voor jou echter geen partij. Je had naar de winkel moeten gaan en het hen laten oplossen. Dan zou je volgende stap namelijk zijn om simpelweg de koop te ontbinden, je geld terug te vragen en een compleet ander notebook te kopen......
De winkel kan (en zal) je doorsturen naar de Acer in dit geval. En als Acer zelf garantie biedt, dan kun je zeker naar Acer stappen. Maar ik zou het zeker eerst via de winkelier spelen.

Ik heb zelf een TM800 gehad. Ellende^2. De "service" van acer was destijds echter ellende^3. Ik peins er niet meer over. Pas m.b.v. brieven van een advocaat is het gelukt om van het kreng af te komen.

Sindsdien heb ik een Vaio. (Met €200 sponsoring van Acer, dat dan weer wel >:)) Geen idee hoe de service van Sony is, die heb ik niet hoeven te gebruiken in de bijna 2 jaar dat ik het apparaat heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:26

steveman

Comfortabel ten onder

Croga schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:44:

Die optie heb je nu niet. Je hebt geen koop contract met Acer en dus ook geen mogelijkheid tot ontbinden. Je hebt de winkel waar je gekocht hebt niet de mogelijkheid gegeven het probleem te herstellen, en dus ook daar geen mogelijkheid de koop te ontbinden. Je bent, als het ware, overgeleverd aan Acer....
Ware woorden. Deze strekking heb ik vaker gezien bij wat rondgooglen naar dit soort gevallen.

(En toch heb ik gek genoeg ooit een vervangende mp3 speler van de fabrikant gekregen nadat ik de verkoper gecontacteerd had, op zich kon ik me hier ook wel mee vinden ;). Maar in principe heb je niets met de fabrikant te maken dus!)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Nexxennium schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:57:
De winkel kan (en zal) je doorsturen naar de Acer in dit geval. En als Acer zelf garantie biedt, dan kun je zeker naar Acer stappen. Maar ik zou het zeker eerst via de winkelier spelen.
De winkel mag je niet doorsturen naar Acer... De winkel heeft je het ding verkocht, je hebt een overeenkomst met de winkel en de winkel is dus ook verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 21:30
Anoniem: 156529 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:27:
In de andere topic heb ik ook al wat over Acer gepost, maar het in deze topic lijkt het me meer gepast.

Ik heb een TM 8103 gekocht.

In de eerste 2 maanden 3 keer teruggestuurd! Vanwege problemen met mijn beelscherm.

Telkens kwam hij "gerepareerd" terug. Na 1 of 2 dagen had de beelscherm weer problemen :S

Bij de vierde keer dat ie terug ging, zou ik een nieuwe krijgen. Hier ging 4 weken overheen! Ik had heel wat gemailed en gebeld en kreeg uiteindelijk idd een nieuwe laptop. Ter compensatie kreeg ik een nieuwere model: TM8204.

Deze had ik gisteren binnen (nu in totaal 4 maanden later vanaf mijn aanschaf). Alles geinstalleerd zoals Microsoft Office, Counter Strike Source en Battlefield 2. CS deed het overigens prima, BF2 starte niet op (dit terzijde).

Vandaag deed ik mijn laptop weer aan, maar het starte niet door! Direct na de Acer logo, kreeg ik een foutmelding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:>
\Windows\System32\Config\System
Ik kon nu niet meer in Windows komen. Emailtje gestuurd.Tijdje later kreeg ik antwoord, het werd me aangeraden de Recovery uit te voeren (ben ik alles weer kwijt...).

Recovery uit laten voeren en BAM: Blauwe Scherm!!!

Recovery nog een paar keer geprobeerd, telkens blauwe scherm!

Daarna kwam ik niet meer eens in het menu van de Recovery!!!

Wat nu!??!?!

WEERRR Acer mailen en bellen (10ct.p/m.). Jeeetje... ik word echt gek van Acer...
Doe eens MemTest, dikke kans dat je geheugen kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb zelf ook een Acer laptop en die is nu voor de 3de maal binnen 5 maanden RMA.

Denk dat ik de garantie maar verleng met 3 jaar ( dus 4 in totaal !! registreren in de 11 maand.. )

Bij informatique.nl kost die garantie uitbreiding nu maar € 59,00 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Croga schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:28:
[...]

De winkel mag je niet doorsturen naar Acer... De winkel heeft je het ding verkocht, je hebt een overeenkomst met de winkel en de winkel is dus ook verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product.
Jawel dat mogen ze wel. Ik heb me dat ook afgevraagd omdat ik werd doorverwezen, maar een telefoontje naar de consumentenbond leerde me dat dat dus best kan (binnen het redelijke). De winkel blijft vervolgens wel verantwoordelijk! Dus als je er met de fabrikant niet uitkomt, dan is het de winkelier die je dan verder moet helpen. Het doel is dat je probleem wordt opgelost. En of de winkelier of de fabrikant dat oplost, soit.

Een ander verhaal is het als de winkelier je doorverwijst naar een fabriekje in China waar ze alleen Kantonees spreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 07-07 07:47
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:38:
Ik heb zelf ook een Acer laptop en die is nu voor de 3de maal binnen 5 maanden RMA.

Denk dat ik de garantie maar verleng met 3 jaar ( dus 4 in totaal !! registreren in de 11 maand.. )

Bij informatique.nl kost die garantie uitbreiding nu maar € 59,00 ;)
Dat werkt helaas niet zo, je moet hem binnen 90 dagen na aankoop hebben verlengt en dan geld het ook maar tot 3 jaar na aankoop(van de laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Magicw00b schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:34:
[...]

Dat werkt helaas niet zo, je moet hem binnen 90 dagen na aankoop hebben verlengt en dan geld het ook maar tot 3 jaar na aankoop(van de laptop).
Dat is voor de Acer Advantage met ongevallen verzekering en die kost € 135,00 bij informatique.nl
De Light kun je tot 360 dagen na aankoop registreren lees maar op de website van hun of Acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 16:48

Haan

dotnetter

Croga schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:28:
[...]

Wat verwacht je dan van de winkel :? Zij kunnen die laptop ook niet repareren en zullen de laptop dan doorsturen naar Acer. Gaat er alleen maar meer tijd overheen, dus waarom zou je het niet direct via Acer zelf regelen dan?

/Edit
En je geld terugvragen als er 1x iets mis is, gaat natuurlijk sowieso nooit werken, dat kan pas aan de orde komen nadat er meerdere keren iets mis blijft zijn aan de laptop

[ Voor 13% gewijzigd door Haan op 06-09-2006 01:07 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 21:18
Ik verkoop een hoop merken laptops maar geen Acer, toch vind ik Acer geen slecht merk. Zeker niet als je het vergelijkt met Packard Bell ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 08-07 15:31

TommyGun

Stik er maar in!

DKasemier schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:33:
Ik verkoop een hoop merken laptops maar geen Acer, toch vind ik Acer geen slecht merk. Zeker niet als je het vergelijkt met Packard Bell ;)
Dan noem je ook iets :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156529

Haan schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:24:
[...]

Wat verwacht je dan van de winkel :? Zij kunnen die laptop ook niet repareren en zullen de laptop dan doorsturen naar Acer. Gaat er alleen maar meer tijd overheen, dus waarom zou je het niet direct via Acer zelf regelen dan?
Precies, de winkel zou het ook opsturen om het te laten repareren. Dan kan je het net zo goed direct met Acer doen. Je zou natuurlijk je geld kunnen terugvragen bij de winkel, maar in eerste instantie had ik goede hoop dat het gewoon gerepareerd zou worden. Wat ook gedaan werd, maar niet goed.

Zucht...
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.