Hallo mede-tweakers, ik heb nu een zeer groot probleem: zie topic-titel 
Wie heeft opgelet weet dat ik sinds kort een splinternieuw systeem heb.
DE COMPUTER:
300 Watt FullTower met 4 extra Case-fans
ASUS CUBX-E met Promise ATA-100 controller OnBoard
Intel Pentium III 850 MHz (100 MHz FSB) met Titan Majesty I GoldenOrb
Crucial 256 MB PC133 CAS:2-2-2 SDRAM
2x Maxtor 40 GB 7200 rpm op de ATA-100 controller
Philips 40x CDrom drive en Plextor 32/12/10 BurnProof op de IDE-controller
- AGP : ATI Radeon 64 MB DDR VIVO
- PCI 1: 3Com 3C905B Combo 10/100 Mbit BNC/UTP
- PCI 2: Adaptec 2904 SCSI-2 kaart
- PCI 3: SoundBlaster LIVE! 5.1
- PCI 4: Dynalink ISDN-kaart
- PCI 5: Leeg
HP 6200 SCSI-scanner op de 2904 SCSI-kaart
Verder nog
Logitech Optical Wheelmouse
MS Internet Keyboard
Monitor (duhh
)
HET PROBLEEM:
Bij opstarten van Windows blijft deze REGELMATIG zomaar HANGEN, en wel zo "diep" in het BIOS-systeem dat de POWER-button het NIET normaal doet. Normaal 1x aanraken en PC gaat aan of uit, maar in dit geval 4+ secs ingedrukt houden voordatie uit gaat en da's dus niet goed want zo staat de BIOS niet ingesteld.
Ik heb kabel-internet (@Home) en dus via de 3Com-netwerkkaart.
Die heb ik momenteel via een HUB aangesloten. Zodoende kan ik toevallig (was niet om die reden) zien wat m'n netwerkverbinding doet aan het knipperen van de LEDs die er op zitten.
Bij het checken of laden van de netwerksettings blijftie dan hangen en dan kan ik alleen maar Resetten, dan moet ik naar Safe-mode die WEL werkt (dan bootie dus zonder netwerk-drivers). Als ik dan afsluit en reboot deedie het meestal wel weer, maar vanavond NIET
Ik ben het nu superspuugzat aangezien dit al vaker voorkomt, TE vaak. Dat kan niet goed zijn. Daarom vanavond maar: Save data op andere partitie en dan Format C: gedaan.
Gewoon hoppa alles opnieuw....
Windows (98 SE) moet tijdens installen 3x rebooten. Bij 3e (laatste) reboot blijftie dus WEER HANGEN !! :r|:(|:(:(:(
PS: als iets niet goed uitgelegt is vraag maar
VRAAG
Nou vraag ik me dus af waar het aan ligt of aan kan liggen.
Kan het aan de VOLGORDE van de PCI-kaarten liggen??
De PCI-slots op het mobo zijn alsvolgt geShared:
(PS: Wat is INT-A, INT-B, INT-C, INT-D ???)
Er staat een Tabel in m'n mobo-boekje die ik hier probeer uit te leggen:
PCI 1 geShared met AGP slot op INT-A
PCI 2 geShared met Promise ATA-100 controller op INT-B
PCI 3 NOT shared op INT-C
PCI 4 geShared met PCI-5 en OnBoard USB-controller op INT-D
PS: de USB-controller is UITgeschakeld in de BIOS
NOG MEER PROBs
Ik heb wel heeel veel met de PC kunnen werken alsie WEL gewoon bootte (gelukkig was dat meestal). Maar ik heb met enkele internet-progs nog meer regelmatig HELE VAGE problemen gehad.
- Enkele sites waar Netscape zomaar op Crashed (Access Violation, verder niet ernstig en ik kan dan weer doorwerken)
- ICQ, heel vaag, bij opstarten van ICQ blijft deze nogal eens hangen, en zoja, dan neemtie gelijk HEEL WindHoos mee en kan ik vrijwel niet meer normaal afsluiten wat leidt tot Hard Reset
of soms zelfs ook nog BSOD.
Ik draai uiteraard ook
en die doet het prima (2,41 Mkeys/s op 850 MHz), maar als ik die NIET afsluit Voordat ik ICQ start, dan hangt ICQ dus ALTIJD. Soms ook nog als ik
wel eerst uit zet.
Hier snap ik dus al helemaaaal de ballen niet van.
En ik heb sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Cooler (Titan Majesty I Golden-Orb dus) en de processor wordt nu echt nog maar zo'n 38 tot 42°C met Langdurig Full-Stressed
OPLOSSING
Heeft iemand ZINNIGE ideeën en antwoorden hierop, dan zou ik die maar al te graag horen (lezen).
Ik werk nu momenteel op m'n oude PC (die opnieuw geinstalled moest worden) die ik net eindelijk zo ver heb gekregen dat ik online kan, dat ik dus nu kan posten.
Ik hoop heel gauw op een zinnig antwoordt want zo kan ik letterlijk niks m'n nieuwe bak
:'(
Wie heeft opgelet weet dat ik sinds kort een splinternieuw systeem heb.
DE COMPUTER:
300 Watt FullTower met 4 extra Case-fans
ASUS CUBX-E met Promise ATA-100 controller OnBoard
Intel Pentium III 850 MHz (100 MHz FSB) met Titan Majesty I GoldenOrb
Crucial 256 MB PC133 CAS:2-2-2 SDRAM
2x Maxtor 40 GB 7200 rpm op de ATA-100 controller
Philips 40x CDrom drive en Plextor 32/12/10 BurnProof op de IDE-controller
- AGP : ATI Radeon 64 MB DDR VIVO
- PCI 1: 3Com 3C905B Combo 10/100 Mbit BNC/UTP
- PCI 2: Adaptec 2904 SCSI-2 kaart
- PCI 3: SoundBlaster LIVE! 5.1
- PCI 4: Dynalink ISDN-kaart
- PCI 5: Leeg
HP 6200 SCSI-scanner op de 2904 SCSI-kaart
Verder nog
Logitech Optical Wheelmouse
MS Internet Keyboard
Monitor (duhh
HET PROBLEEM:
Bij opstarten van Windows blijft deze REGELMATIG zomaar HANGEN, en wel zo "diep" in het BIOS-systeem dat de POWER-button het NIET normaal doet. Normaal 1x aanraken en PC gaat aan of uit, maar in dit geval 4+ secs ingedrukt houden voordatie uit gaat en da's dus niet goed want zo staat de BIOS niet ingesteld.
Ik heb kabel-internet (@Home) en dus via de 3Com-netwerkkaart.
Die heb ik momenteel via een HUB aangesloten. Zodoende kan ik toevallig (was niet om die reden) zien wat m'n netwerkverbinding doet aan het knipperen van de LEDs die er op zitten.
Bij het checken of laden van de netwerksettings blijftie dan hangen en dan kan ik alleen maar Resetten, dan moet ik naar Safe-mode die WEL werkt (dan bootie dus zonder netwerk-drivers). Als ik dan afsluit en reboot deedie het meestal wel weer, maar vanavond NIET
Ik ben het nu superspuugzat aangezien dit al vaker voorkomt, TE vaak. Dat kan niet goed zijn. Daarom vanavond maar: Save data op andere partitie en dan Format C: gedaan.
Gewoon hoppa alles opnieuw....
Windows (98 SE) moet tijdens installen 3x rebooten. Bij 3e (laatste) reboot blijftie dus WEER HANGEN !! :r|:(|:(:(:(
PS: als iets niet goed uitgelegt is vraag maar
VRAAG
Nou vraag ik me dus af waar het aan ligt of aan kan liggen.
Kan het aan de VOLGORDE van de PCI-kaarten liggen??
De PCI-slots op het mobo zijn alsvolgt geShared:
(PS: Wat is INT-A, INT-B, INT-C, INT-D ???)
Er staat een Tabel in m'n mobo-boekje die ik hier probeer uit te leggen:
PCI 1 geShared met AGP slot op INT-A
PCI 2 geShared met Promise ATA-100 controller op INT-B
PCI 3 NOT shared op INT-C
PCI 4 geShared met PCI-5 en OnBoard USB-controller op INT-D
PS: de USB-controller is UITgeschakeld in de BIOS
NOG MEER PROBs
Ik heb wel heeel veel met de PC kunnen werken alsie WEL gewoon bootte (gelukkig was dat meestal). Maar ik heb met enkele internet-progs nog meer regelmatig HELE VAGE problemen gehad.
- Enkele sites waar Netscape zomaar op Crashed (Access Violation, verder niet ernstig en ik kan dan weer doorwerken)
- ICQ, heel vaag, bij opstarten van ICQ blijft deze nogal eens hangen, en zoja, dan neemtie gelijk HEEL WindHoos mee en kan ik vrijwel niet meer normaal afsluiten wat leidt tot Hard Reset
Ik draai uiteraard ook
Hier snap ik dus al helemaaaal de ballen niet van.
En ik heb sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Cooler (Titan Majesty I Golden-Orb dus) en de processor wordt nu echt nog maar zo'n 38 tot 42°C met Langdurig Full-Stressed
OPLOSSING
Heeft iemand ZINNIGE ideeën en antwoorden hierop, dan zou ik die maar al te graag horen (lezen).
Ik werk nu momenteel op m'n oude PC (die opnieuw geinstalled moest worden) die ik net eindelijk zo ver heb gekregen dat ik online kan, dat ik dus nu kan posten.
Ik hoop heel gauw op een zinnig antwoordt want zo kan ik letterlijk niks m'n nieuwe bak