Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
Processor Intel Core 2 Duo E6750
Moederbord Asus P5K, Intel P35
Cpu-koeling Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Geheugen 2GB (1GB x 2) PC5300 CL5 Kingston
Videokaart Asus GeForce 8600 GTS DDR3 Silent
TV-kaart Hauppauge WinTV PVR 150MCE
Geluidskaart Club3D Theatron DD
Hardeschijf Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB
Dvd-brander NEC AD-7173S 18x
Flash-lezer Apacer Embedded Card Reader 15 in 1
Behuizing Antec LifeStyle Sonata III (500W)

Foutmelding:
IRQL_not_less_or_equal
0x0000000A (0x00000016, 0x0000001c, 0x00000000, 0x805024BA)

Dit is inderdaad het exacte systeem van de september BBG, dus ik vroeg me af of iemand misschien een vergelijkbaar probleem had, of simpelweg me een beetje in de goede richting kan sturen.

De machine draait op XP Pro SP2, en er hangt een HP All in one aan.

De machine draait als een zonnetje, maar zodra ik bijv Call of Duty 4 of FlightSim X opstart verschijnt de BSOD.

Aangezien het een gloednieuwe machine betreft, staan alle drivers er net op. (De 0x...A) foutmelding zou waarsch betrekking hebben op een foutive driver. Zou het dan logisch zijn dat het een video driver is, aangezien hij vastloopt wanneer ik een grafisch zwaar spel opstart?

Vanmiddag crashte hij ook toen ik firefox aan had, en een filmpje via VLC player wilde starten.. wijst ook weer op videokaart zou je zeggen..

Hoe kan ik dit probleem het best oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Up to date drivers?

RAM getest met memtest86?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de foutmelding die ik krijg zou betrekking hebben op drivers, dus heb nog geen memtest gedaan.
Als ik mijn computer reboot, en dan meteen call of duty opstart doet ie het wel... heel raar, maar als hij dus al een half uur aan staat en ik hem dan wil runnen... BSOD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickV
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 16:15
Snake heeft denk ik gelijk. Laatste keer dat ik die boodschap had, was er ook 1 latje geheugen defect. Met ultimatebootcd kan je een aantal (geheugen) testen laten lopen. Te downloaden op http://www.ultimatebootcd.com/ (memtest86 staat er ook op)

Op Troubleshooting a Stop 0x0000000A error in Windows XP heb je ook wel wat lectuur....

[ Voor 3% gewijzigd door YannickV op 23-11-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks for the info!
Heb memtest gedraaid, nix gevonden.
Heb zowel van nvidia.com als van asus de laatste drivers geinstalleerd, maar nog steeds geen succes...
lastiglastig. Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je zou eens door middel van een eliminatieproces uit kunnen vinden waar je vast gaat lopen:
De hangen en opstarten troubleshooter uit de PMG FAQ moet je dan een stap verder kunnen brengen.

Of je pakt de Windows XP en 2000 BSOD guide erbij.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
ik had het zelfde probleem met mijn vista systeem. Ik heb het kunne oplossen door de lan driver te installeren.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
"Grappig".... ik heb precies hetzelfde probleem en ook een nieuwe PC (en XP Pro SP2).

Ook een Asus P5K maar dan met een Q6600 erin en een Nvidia 8600 GT (ook een ASUS met DDR3 en silent). Gisteravond heb ik tot 3:00 uur 's nachts zitten klooien en directX teruggedraaid en opnieuw geinstalleerd, geen verschil. Daarna de videodrivers teruggedraaid naar 163 (die WHQL versie) en ook geen verschil. Maar toen ik daarna weer 169.01 erop zette (die beta voor Crysis) was de BSOD weg! _/-\o_

Ik blij natuurlijk, toch nog een zinvolle avond... tot ik net mijn PC opstartte en een spel wilde doen, en ja hoor... daar was ie weer! :(

Dusse... ik zoek ff met je mee!

Wat ik al heb ontdekt is dat het met DirectX te maken heeft. Als die dat dxdiag.exe start (zie \windows\system32 dan crasht ie bij die Direct3D test. Ik *had* het niet want ik heb best veel games gedaan de laatste tijd... het begon ineens van de week.

edit:

Net nogmaals 169.01 erop gezet en de BSOD is weer verdwenen. Ik ben benieuwd of het nu zo blijft... Check bij Nvidia de BETA drivers even, daar staat ie tussen.

[ Voor 27% gewijzigd door OmeRoon op 07-12-2007 03:14 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
Wel opvallend trouwens, er zijn meer soortgelijke topics, bv deze:

[nVidia 8800 GTS] blue screen of death zodra game full scree

En nog een vreemd punt... zodra ik 169.01 installeer en reboot, werkt alles prima. Ik kan dan 1 of 2 of 20x rebooten, alles werkt. Maar zodra de PC UIT gaat en de dag erna weer aan dan is het probleem weer terug. :(

Spyware en virussen heb ik al op gechecked, dit is wel heel vreemd...

Net overigens de dumps bekeken en ontdekt dit de oplossing kan zijn: http://www.bleepingcomput...ient=printer&f=65&t=24959

[ Voor 59% gewijzigd door OmeRoon op 07-12-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
En het was ook de oplossing. ;)

Wat ik heb gedaan:

- C:\Windows\System32\atkosdmini.dll gedelete (check de BSOD maar es, die is het iedere keer)
- Bij Hardware -> Device Manager alle Asus meuk verwijderd bij Sound, Video & Game Controllers
(mocht je hier die enhanced video zien staan -> dat is de boosdoener)
- Reboot
- Als het goed is ziet je Windows er nu brak uit (4bit/800x600) 8)
- Videodriver van Nvidia installeren (169.01)
- Reboot
- De boel weer even goed instellen
- Klaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door OmeRoon op 08-12-2007 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznwill
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
kan iemand mij helpen heb echt de laaste tijd heel veel last van die BSOD. tijdens het streamen van video of bij het gamen van call of duty modern warfare 2. ik heb laast nog aantal keren de windows opnieuw geinstalleerd. maar geen resultaten. ik heb nu op dit moment windows 7 opstaan. kan iemand mij daarbij helpen ben echt radeloos.

de error codes zijn:

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1043

Additional information about the problem:
BCCode: 124
BCP1: 00000000
BCP2: 85F79024
BCP3: B61A4000
BCP4: 00000135
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\030710-18735-01.dmp
C:\Users\William\AppData\Local\Temp\WER-27066-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/f...d=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

ik hoop dat het genoeg informatie is alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Doe eens een memtest. Dan kan je je geheugen al uitsluiten.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Als ik jou was zou ik beginnen met een eigen topic ;)
maar goed, het klinkt als een probleem met je drivers. Wellicht even kijken naar de drivers van je graka / geluidskaart?

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1