Toon posts:

aansluiten van home cinema set (radio ontvangen?)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.560 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
All,

Ik ben in het bezit van een Home cinema set van sony, de HTR-210SS

Nu heb ik al een poosje een nieuwe aanbieder van TV, Internet en telefonie (alles via glasvezel) en wil ik nu eindelijk eens de boel goed gaan aansluiten.

In onze meterkast hangt een kastje vanuit waar alles centraal geregeld wordt, een aansluiting voor Internet (UTP naar mijn wireless router), voor telefonie en een coax aansluiting voor de tv.

Ik heb nu een coax aangesloten op het kastje naar een splitter zodat ik boven en beneden tv kan ontvangen. Dus vanaf de splitter (ook in de meterkast) loopt er een coax naar boven en naar de tv beneden. Boven heb ik enkel een tv en dat werkt prima.

Nu beneden:
Momenteel heb ik de coax in de dvd recorder geplaatst en vanaf de dvd recorder een scart naar de tv. Dit werkt allemaal prima, maar ik kan geen radio luisteren omdat er geen coax kabel in mijn versterker zit. Nu kan ik hier wel een splitter tussen gaan zetten, maar dat wil ik eigenlijk niet, dit moet toch ook anders kunnen?

Wie o wie geeft mij een gouden tip hoe dit het beste aan te sluiten!

Thnx
MB

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Heel simpel, ether of kabel. Je zal de keuze zelf moeten maken. Maakt vrijwel geen drol uit, hoewel ik geen idee heb welke stations je wilt luisteren. De wat exotischere kanalen zijn vaak enkel via kabel te verkrijgen.

Om toch nog wat bij te dragen;
Kabel: Bestaande coax op tuner aansluiten
Ether: Bijgeleverde antenne op tuner aansluiten
:+

[ Voor 24% gewijzigd door baquelappe op 23-11-2007 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
?? En hoe ontvang ik mijn tv zenders dan als ik de coax die nu in de dvd rec. op de tuner aansluit....vanaf de dvd recorder loop er een coax naar de tv?

Verwijderd

Simpelste oplossing: toch maar gewoon een splittertje ertussen zetten.
Ik begrijp overigens niet waarom je dat liever niet wil? Als je kabel-radio wil luisteren moet er op z'n minst een kabeltje naar je receiver lopen. En wanneer datzelfde kabeltje ook je TV-signaal aan je HD-recorder/TV doorgeeft zul je 't ergens moeten splitsen...

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

maarre...zit er in de meterkast niet al een splitsing tussen tv en radio signaal ? deze zijn namelijk meestal niet gelijk. Dus als je de kabel die in je dvd recorder zit in je tuner steekt zal je waarschijnlijk geen radio signaal hebben. Dit is natuurlijk even simpel te testen...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Er komt maar 1 kabel binnen in je huis, het zou gewoon moeten werken. Enige is dat in de TV een male stekker gaat en in de radio een female.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ShittyOldMan schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:29:
Er komt maar 1 kabel binnen in je huis, het zou gewoon moeten werken. Enige is dat in de TV een male stekker gaat en in de radio een female.
jawel maar daarachter zit meestal een wisselfilter die tv / radio uit elkaar haalt. Tenminste in de tijd dat ik nog gewoon een CAI aansluiting had wel :) dat kastje direct bij de woonhuisaansluiting. Datzelfde ding waar nog een splitter opkomt als je kabelinternet hebt

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:15

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Toevallig gisteren hier in huis een Hirschmann-splitter gemonteerd net na de contactdoos waar het signaal het huis binnenkomt. Splitter zit aangesloten op de tv-aansluiting, radio zit weer aan de splitter. Maakt voor de radioontvangst geen verschil.
Pagina: 1