[Asus K8N] Dood?

Pagina: 1
Acties:

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 11:17

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Een vriend van mij heeft van een bekende een PC gekocht. Het beestje doet een beetje vaag; bij het aanzetten geen piepjes of beeld.

Als ik stroom op de voeding zet gaat het controlelampje op het mobo branden (dat er power op staat). Als ik vervolgens de PC aan zet gaan de CPU en de case-fan draaien. Ook de onboard netwerkconnectorlampjes gaan branden als ik er een netwerkkabel insteek. Als ik vervolgens de powerknop een paar secs indruk gaat ie netjes uit. Maar geen beeld en geen geluid...

Volgens de faq moet ik alles eruit slopen en dan zou het mobo iig moeten piepen; helaas.

Ook mijn voeding van een andere PC aansluiten helpt niet veel; zelfde symptonen.

Wat ik heb getest van de onderdelen;[list]
• Videokaart werkt in andere PC (Asus ATi kaartje)
• Optische drive werkt. Indien aangesloten aan het 'vage' mobo gaat de lade niet open. Alleen aan de power wel.
• Voeding werkt in andere PC
• Batterij eruit gepulk, doorgemeten met multimeter, prima in orde.
• HD (Maxtor pata 120GB) boot gewoon in andere PC.

Rest kan ik niet testen; heb niks waar dat geheugen in past (Dane Elec PC3200 400Mhz, 512MB) en ook geen ander mobo waar de proc (vermoedelijk AMD) op past... Ik heb ook geen PCI videokaart meer om te kijken of gewoon het AGP slot brak is. (helaas een maandje geleden al me oude meuk weggegooid :|)

Wat ik heb geprobeerd:[list]
Gechecked op bolle/lekkende onderdelen (Alles ziet er netjes uit)
Proc eruit, alles schoongemaakt, alles er opnieuw in
• CMOS gereset (via de jumpers en de ATX reset zoals in de FAQ)
• Veel gescholden ;)

Ik was al van plan om even een nieuw mobo te kopen en een tubetje koelpasta en gewoon het mobo vervangen omdat ik vermoed dat het beestje gewoon dood is.
Maar ik weet dus niet zeker of het aan het mobo ligt? dadelijk koop ik een nieuw mobo maar ligt het ergens anders aan? Hoelang garantie hebben die dingen eigenlijk?

Iemand nog ideeën of goed advies...? ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Ik denk dat je het al gevonden hebt.... 8)7 **pestmodus aan / geen piep af en toe aan... CMOS reset al gedaan? Buiten de kast getest? Alles verwijderd heraangesloten inclusief proc? pestmodus uit / zoja... succes met nieuw mobo...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 01:14 ]

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 11:17

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Goh... ;) :P

Als het mijn eigen geld/pc was zou ik gewoon een nieuw mobo kopen. Maar aangezien 't voor vrienden is heb ik zoiets van, sja, dadelijk is het dat niet, en kopen ze voor 50 euri een nieuw mobo...?

En hoelang zit d'r eigenlijk garantie op zo'n ding? Drie jaar standaard... Volgens mij hebben ze geen bon... En aangezien het volgens mij een compleet systeem van Asus was dus zowieso maar twee jaar garantie, dus dat zal wel verstreken zijn... :/

[ Voor 34% gewijzigd door Rowdy.nl op 23-11-2007 01:34 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.