Tot mijn grote verbazing wilde mijn pc daarstraks niet meer booten.
wat doet ie wel:
De fans gaan draaien en de harddisk gaan draaien. en verder blijft het angstvallig stil en donker op het scherm. en het lampje op het moederbord brand ook gewoon groen.
Wat doet ie niet:
De rest zo ongeveer.
Wat heb ik geprobeerd:
Alleen booten met Cpu 1 reepje geheugen en vga kaart, voeding gewisseld voor een andere en deze getest(is gewoon goed), ander geheugen geprobeerd, andere vga kaart en het scherm getest.
Bios reset, atx reset
spec`s van de pc
- amd 64bit 754 socket
- moederbord K8N nforce 3 250 ( hoofdverdachte)
-1024 mb ram (2 x 512MB) dane elec
- ati 9200 pro 128mb agp
- 1 x s-ata 160 gb maxtor
- 1x ide 60gb maxtor
- soundblaster live 5.1
- tv kaart
- belkin wirreles kaart
- 450 watt voeding redelijke kwaliteid ( +/- 30 euro inkoop)
- 2 x dvd brander
Nu viel mij op dat bij mijn north/ south bridge 1 elco bol staat en ik ben bang dat nu mijn north/ southbridge dood is
en daarmee dus mijn complete moederbord vat dus 13 maanden oud is.
maar ik dacht dat bij met de aopen en abit borden dat tijdperk achter ons hadden gelaten
Heb wel eens pc`s gezien waar zo`n beetje alle eleco`s in bol stonden en deze bleven ook gewoon draaien.
ook al zaten deze in de cpu voedingslijn
De pc heeft 1 jaar lang zo stabiel als een rots gedraait heb nooit een reset of iets moeten geven.
voltage`s en tempraturen zijn altijd keurig binnen spec geweest.
Wie o wie heeft een idee waar het eventueel nog aan kan liggen ? Of kan ik meteen de zooi uitbouwen en inpakken en terug sturen naar gistron ?
wat doet ie wel:
De fans gaan draaien en de harddisk gaan draaien. en verder blijft het angstvallig stil en donker op het scherm. en het lampje op het moederbord brand ook gewoon groen.
Wat doet ie niet:
De rest zo ongeveer.
Wat heb ik geprobeerd:
Alleen booten met Cpu 1 reepje geheugen en vga kaart, voeding gewisseld voor een andere en deze getest(is gewoon goed), ander geheugen geprobeerd, andere vga kaart en het scherm getest.
Bios reset, atx reset
spec`s van de pc
- amd 64bit 754 socket
- moederbord K8N nforce 3 250 ( hoofdverdachte)
-1024 mb ram (2 x 512MB) dane elec
- ati 9200 pro 128mb agp
- 1 x s-ata 160 gb maxtor
- 1x ide 60gb maxtor
- soundblaster live 5.1
- tv kaart
- belkin wirreles kaart
- 450 watt voeding redelijke kwaliteid ( +/- 30 euro inkoop)
- 2 x dvd brander
Nu viel mij op dat bij mijn north/ south bridge 1 elco bol staat en ik ben bang dat nu mijn north/ southbridge dood is
maar ik dacht dat bij met de aopen en abit borden dat tijdperk achter ons hadden gelaten
Heb wel eens pc`s gezien waar zo`n beetje alle eleco`s in bol stonden en deze bleven ook gewoon draaien.
De pc heeft 1 jaar lang zo stabiel als een rots gedraait heb nooit een reset of iets moeten geven.
voltage`s en tempraturen zijn altijd keurig binnen spec geweest.
Wie o wie heeft een idee waar het eventueel nog aan kan liggen ? Of kan ik meteen de zooi uitbouwen en inpakken en terug sturen naar gistron ?