Toon posts:

MSI K8N Athlon64 PC ineens dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot mijn grote verbazing wilde mijn pc daarstraks niet meer booten.

wat doet ie wel:

De fans gaan draaien en de harddisk gaan draaien. en verder blijft het angstvallig stil en donker op het scherm. en het lampje op het moederbord brand ook gewoon groen.

Wat doet ie niet:

De rest zo ongeveer.

Wat heb ik geprobeerd:

Alleen booten met Cpu 1 reepje geheugen en vga kaart, voeding gewisseld voor een andere en deze getest(is gewoon goed), ander geheugen geprobeerd, andere vga kaart en het scherm getest.

Bios reset, atx reset

spec`s van de pc

- amd 64bit 754 socket
- moederbord K8N nforce 3 250 ( hoofdverdachte)
-1024 mb ram (2 x 512MB) dane elec
- ati 9200 pro 128mb agp
- 1 x s-ata 160 gb maxtor
- 1x ide 60gb maxtor
- soundblaster live 5.1
- tv kaart
- belkin wirreles kaart
- 450 watt voeding redelijke kwaliteid ( +/- 30 euro inkoop)
- 2 x dvd brander

Nu viel mij op dat bij mijn north/ south bridge 1 elco bol staat en ik ben bang dat nu mijn north/ southbridge dood is :'( en daarmee dus mijn complete moederbord vat dus 13 maanden oud is.

maar ik dacht dat bij met de aopen en abit borden dat tijdperk achter ons hadden gelaten :+

Heb wel eens pc`s gezien waar zo`n beetje alle eleco`s in bol stonden en deze bleven ook gewoon draaien. :P ook al zaten deze in de cpu voedingslijn :X

De pc heeft 1 jaar lang zo stabiel als een rots gedraait heb nooit een reset of iets moeten geven.

voltage`s en tempraturen zijn altijd keurig binnen spec geweest.

Wie o wie heeft een idee waar het eventueel nog aan kan liggen ? Of kan ik meteen de zooi uitbouwen en inpakken en terug sturen naar gistron ?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/5H21D489R86B

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 12:17
Een amd socket 775 bestaat niet, die is van intel. Amd heeft socket 939 ;)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 11:38

SpamLame

niks

Als je garantie hebt, zou ik de boel terugsturen.
Geen garantie maar, dan zelf de elco vervangen

Verwijderd

Topicstarter
martijn1992 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:59:
Een amd socket 775 bestaat niet, die is van intel. Amd heeft socket 939 ;)
dacht ik al maar ben al tijdje beetje uit de pc wereld zit nu in het witgoed.
tis geen 939 tis een 754 :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bolle elcos kunnen al snel fataal zijn voor je mobo (sommige dingen werken jaren door met bolle elcos, andere bordjes begeven het na 1 bolle elco al volledig). Je kunt er vanuit gaan dat dit gewoon een fabricage fout is, dus ik zou gewoon dat mobo terugsturen en een nieuwe vragen. Ongeacht of dit de oorzaak van je probleem is of niet, er horen gewoon geen bolle elcos op een bord te zitten (en ik zou er zelf niet mee gaan klooien als je er garantie op hebt zitten).

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:00:
Als je garantie hebt, zou ik de boel terugsturen.
Geen garantie maar, dan zelf de elco vervangen
oeps spull is iets ouder dan ik dacht bijna 2 jaar :'( maar zo`n elec valt neem ik aan nog min of meer onder de garantie want dit is gewoon een blunder min of meer O-)

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 10:50

Moortn

Hallo

ik had dit ook, maar bij mij kwam het omdat de cpu net niet helemaal vast zat

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Moortn schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:07:
ik had dit ook, maar bij mij kwam het omdat de cpu net niet helemaal vast zat
Hier niet van toepassing cpu zit veilig onder de koeler al + 1 jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:02:
Bolle elcos kunnen al snel fataal zijn voor je mobo (sommige dingen werken jaren door met bolle elcos, andere bordjes begeven het na 1 bolle elco al volledig). Je kunt er vanuit gaan dat dit gewoon een fabricage fout is, dus ik zou gewoon dat mobo terugsturen en een nieuwe vragen. Ongeacht of dit de oorzaak van je probleem is of niet, er horen gewoon geen bolle elcos op een bord te zitten (en ik zou er zelf niet mee gaan klooien als je er garantie op hebt zitten).
jij hebt toch wel eens + 100 mobo`s de eleco`s van gewisseld ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:09:
[...]

jij hebt toch wel eens + 100 mobo`s de eleco`s van gewisseld ?
Ja, zo veel heb ik er onderhand wel gedaan (samen met Atlas en dion_b voornamelijk). Het kan ook wel, en is waarschijnlijk niet eens zo dramatisch moeilijk, maar ik vind dat je dat niet hoeft te doen op het moment dat er eigenlijk nog gewoon garantie op het geval zit :P

mocht je dat niet meer voor elkaar krijgen dan kun je natuurlijk altijd zelf nog gaan prutsen.

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:07
Ik heb de Asus K8N-E Deluxe met zelfde chipset. Deze begaf het vorig jaar september. Moederbord, proc en geheugen in een koffer en hop naar Mycom. Mycom had hetzelfde mobo nog liggen. Ik zat aan de koffie terwijl m'n processor en geheugen nog even schoongespoten werden en teruggeplaatst op mobo. Thuis alles ingebouwd en is weer het stabielste systeem dat ik ooit gehad heb. Maak dus gebruik van je 3 jaar garantie.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Topicstarter
-roberth- schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:28:
Ik heb de Asus K8N-E Deluxe met zelfde chipset. Deze begaf het vorig jaar september. Moederbord, proc en geheugen in een koffer en hop naar Mycom. Mycom had hetzelfde mobo nog liggen. Ik zat aan de koffie terwijl m'n processor en geheugen nog even schoongespoten werden en teruggeplaatst op mobo. Thuis alles ingebouwd en is weer het stabielste systeem dat ik ooit gehad heb. Maak dus gebruik van je 3 jaar garantie.
3 jaar garantie ?

_/-\o_ dat zou mooi zijn ik ben al blij als ik 2 jaar heb dan krijg ik iig een nieuw moederbord.

en anders soldeer ik der effe een nieuw eleco op ( ik fix regelmatig tv`s das dat moet geen probleem zijn.)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:30:
[...]

3 jaar garantie ?

_/-\o_ dat zou mooi zijn ik ben al blij als ik 2 jaar heb dan krijg ik iig een nieuw moederbord.

en anders soldeer ik der effe een nieuw eleco op ( ik fix regelmatig tv`s das dat moet geen probleem zijn.)
Ben alleen wel bang voor je dat Gistron niet zo makkelijk zal zijn als Mycom, waarschijnlijk zullen ze het naar Asus sturen, waarna je em wel een tijdje kwijt bent

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:15:
[...]

Ben alleen wel bang voor je dat Gistron niet zo makkelijk zal zijn als Mycom, waarschijnlijk zullen ze het naar Asus sturen, waarna je em wel een tijdje kwijt bent
>:) ik denk het niet

wij zijn groot afnemer bij hun a +/- 25K per jaar dus denk wel dat ze iets voor me mogen doen :)

anders dan zoeken wij gewoon een ander >:)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik denk dat ze dan überhaupt niet zo moeilijk doen, of dat moederbord nou 1 of 2 jaar oud is.

Verwijderd

Topicstarter
ut word een geval opsturen naar asus gaat zo`n beetje 8 weken duren. dit was de eerste en laatste keer een asus bord en mijn laatste bestelling bij gistron.

• mad-dog
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:04:
ut word een geval opsturen naar asus gaat zo`n beetje 8 weken duren. dit was de eerste en laatste keer een asus bord en mijn laatste bestelling bij gistron.
Je moet niet zo zeuren over Gistron. Gezien het een online zaak is zijn de marges die ze maken veel te laag om je bord zo om te ruilen omdat ze dan later zitten opgescheept met een 2e-hands bord. Niemand kan voor een dubbeltje op de 1e rij zitten

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:51:
[...]

Je moet niet zo zeuren over Gistron. Gezien het een online zaak is zijn de marges die ze maken veel te laag om je bord zo om te ruilen omdat ze dan later zitten opgescheept met een 2e-hands bord. Niemand kan voor een dubbeltje op de 1e rij zitten
:z ik zeur wel aangezien 8 weken wel een beetje veel is :X week of 3 oke maar 2 maanden :( is beetje teveel van het goede maargoed. tis ook meer de schuld van de super snelle rma afhandeling van assus.

• mad-dog
Dat bedoel ik :), als spul naar Asus wordt gestuurdt gaat het naar Tsjechie. RMA-afhandeling van Asus is nou niet bepaald snel
Pagina: 1