High Definition Camcorders opslagmedium

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik ben van plan om een HD camcorder aan te schaffen.
Je kunt kiezen uit de volgende opslagmedia:

- DVD
- Mini DV
- Hard Disk

Volgens mij geeft mini DV de beste beeldkwaliteit, kun je op de HD de meeste minuten opnemen en is DVD het makkelijkst want: DVD vol, zo in de DVD speler.

Ik heb thuis nog een stapel mini DV bandjes maar ik heb gelezen dat dit systeem er uiteindelijk uit gaat.
Op een beschrijfbare DVD kan niet veel informatie plus je moet steeds nieuwe kopen.

Aantrekkelijk, ook omdat er meer aanbod is, is dus een High Def. camcorder met Harde Schijf.

Nu zit ik aan het volgende te denken:

Wat als je harde schijf vol is. Dan zou je de inhoud naar je computer moeten overzetten lijkt me. Dan kun je het branden op een DVD maar die kun je vervolgens niet in HD afspelen op je gewone DVD speler (ik heb een Philips DV5980)? Wel in SD, maar dan verlies je beeldkwaliteit en dat wil je nu juist niet. Moet je nu een HDef. DVD speler kopen om 1080i te kunnen afspelen op je LCD?

• Neut72
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02-2024
Een gewone DVD speler zal inderdaad 'slechts' standaard-definitie (SD) weergeven. Voor het weergeven van high-definitie zul je niet alleen een HD of HD-ready beeldscherm nodig hebben, je moet er ook een HD-afspeler voor moeten hebben. Gelukkig kun je de meeste camera's zelf dus ook aansluiten op een HD-scherm en vervalt deze noodzaak voor een deel.

Om HD-video op een scherm af te spelen heb je dus een HD-afspeler nodig. Een Blu-ray speler (vaak in de vorm van een PlayStation 3) of een HD-DVD-speler zijn hier het meest geschikt voor. JVC en Panasonic hebben echter ook DVD-branders die HD-materiaal op een normale DVD kunnen branden en dit ook weer af kunnen spelen op een HD-scherm.

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Neut72 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:28:
Een gewone DVD speler zal inderdaad 'slechts' standaard-definitie (SD) weergeven. Voor het weergeven van high-definitie zul je niet alleen een HD of HD-ready beeldscherm nodig hebben, je moet er ook een HD-afspeler voor moeten hebben. Gelukkig kun je de meeste camera's zelf dus ook aansluiten op een HD-scherm en vervalt deze noodzaak voor een deel.

Om HD-video op een scherm af te spelen heb je dus een HD-afspeler nodig. Een Blu-ray speler (vaak in de vorm van een PlayStation 3) of een HD-DVD-speler zijn hier het meest geschikt voor. JVC en Panasonic hebben echter ook DVD-branders die HD-materiaal op een normale DVD kunnen branden en dit ook weer af kunnen spelen op een HD-scherm.
Hoe doet iedereen dit dan die een hard disk camcorder heeft?? Ik neem niet aan dat ze allemaal Blue ray spelers hebben staan.........

• Neut72
friander schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:23:
[...]Hoe doet iedereen dit dan die een hard disk camcorder heeft?? Ik neem niet aan dat ze allemaal Blue ray spelers hebben staan.........
HD=High Definition (720, 1080, etc...)
HDD=HardDiskDrive

Veel mensen die wel een High Definition-camera en HD-beeldscherm hebben, maar niet over een Blu-Ray speler beschikken gebruiken de camera zelf om de beelden af te spelen. Je hebt alternatieven (zoals ik al aangaf - van Panasonic en JVC), maar uiteindelijk is een Blu-Ray speler zoals de PlayStation 3 er één in zich heeft, de makkelijkste manier om op je eigen TV van je zelfgemaakte HD-beelden te genieten.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
En nog wel twee topics openen als er al een verzameltopis is.... tssss
Zie hier: Betaalbare HD Videocameras

• Neut72
Waarom een forum als je alles toch in 1 topic kwijt kan? :P
Pagina: 1