Toon posts:

Systeem volume te hard / te zacht

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speakerset gekocht (2.1). Flink ding, gekoppeld aan de pc via USB. Nu is alleen het probleem dat er geen afstandsbediening bijgeleverd zat.

Ik wil nu dus het volume doen via mijn media center remote. Het probleem is echter hetvolgende:

Als ik de boxen zo hard zet dat het maximale systeem niveau de boxen precies zo hard staan als dat ik maximaal wil gaan, dan is het minimale volume te hard.

Als ik de boxen zo zet dat bij het minimale volume het geluid echt zacht is, is bij het maximale volume het geluid te zacht.

Is er een programma voor om het systeem volume te stretchen? Het is zo namelijk behoorlijk irritant... 8)7

Tx in advance }:O

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 15:52

Sharky

Skamn Dippy!

je hebt een compressor/limiter nodig gok ik zo, zijn wel directx plugins voor te vinden

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar is dat hardware? Moet ik dus iets kopen? En zo niet, zorgt het dan dat het balkje als het ware uitgesmeerd wordt?

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10
compressor redt je het niet mee. een expander werkt beter

Verwijderd

Topicstarter
Zou je dit nog iets willen toelichten? Als ik zoek op google naar expander krijg ik heel andere dingne dan jij waarschijnlijk bedoelt... :O

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Losse volume regelaar van sennheiser: link conrad

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Sharky schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:08:
je hebt een compressor/limiter nodig gok ik zo, zijn wel directx plugins voor te vinden
Lijkt me niet. Volgens mij wil de TS eigenlijk gewoon een nauwkeuriger volumeregelaar :) Dat heeft niets te maken met inperken aan dynamiek. Heck, hij wil juist meer dynamiek ;)
Ik heb soort van hetzelfde probleem thuis. Een standje hoger volume in het OS (ik heb een mac) kan al te veel zijn. Ik heb zelf een klein mixertje ertussen hangen zodat ik veel vrijer ben in het volume dat ik afstel. Hoeft helemaal niks te kosten en dan kun je meteen nog eventueel een cd-speler of iets dergelijks tegelijkertijd aansluiten op je speakerset :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is wel dat mijn boxen dus USB zijn. Zal gelijk even toelichten om welke set het gaat:

Het Bose COMPANION® 5 multimedialuidsprekersysteem.

Mijn volumeregelaar is overigens wel behoorlijk nauwkeurig (systeem volume). Alleen de hoogste stand en laagste stand verschillen maar nauwelijks... Ik snap niet hoe dit kan, met andere boxen had ik er geen probleem mee (ook andere computer).

Nogmaals iets: ik heb dus wel een volumeregelaar bij de boxen zitten. Alleen omdat het bij de tv gebruikt wordt (media center) wil ik graag met de afstandsbediening het volume aan kunnen passen...

Er zaten overigens ook geen drivers bij het pakket, dat vond ik al vreemd (omdat het op USB werkt)... :O Kan het daar aan liggen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 08:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid nog een keer het probleem extra duidelijk.

Met het aanpassen van het systeem volume verandert er bar weinig. Ik moet dus steeds lopen naar de volumeschakelaar om dit aan te passen. Bestaat er software (een driver?) die het mogelijk maakt om het systeem volume wat meer uit te spreiden. Ik vind het een raar probleem, had er met andere computer / boxen nooit last van...

Ik gebruik trouwens Vista Home Premium

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die enig idee hebben wat ik kan doen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Ja, een logaritmische fader moet je hebben. In winamp kun je daarin schakelen, maar dat is voor het programma zelf (probeer maar eens). Dan weet je waar je op kunt zoeken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1