Toon posts:

Computer bouwen.

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Computer bouwen.

Tweakers, software matig kan ik me goed redden, dus ben dan ook de vraag en antwoord bron.
Voor familie en bekende.

Nu heb ik zelf een vraag over hardware.
Is het op bouwen van een systeem niets meer van het in elkaar drukken van kaarten op het moederbord?
En de boel met de schroefjes in de kast schroeven monteren. Waarnaar je de stekker er in kunt steken.
Of komt er dan een rookpluim, en is alles weg.
http://www.hardware.info/...wmGTYsQ/Bouw_je_eigen_PC/
Hier staat een filmpje. Waaruit blijk dat het te makkelijk is. Maar is dit een compleet verhaal.

Anderzijds kijk ik wel eens bij de verkoop van complete systemen http://tweakers.net/aanbod/
En zie bijna bij elke verkoop wel iemand die via het winkelmandje met een, met een prijs opgaaf komt.
Waarvan ik dan denk, daar mag hij hem mij voor klaar maken.
Is er niet iemand die dit ook werkelijk doet, dat je via tweakers je mandje vol maakt.
Het kan mailen, naar hem/haar en dan ook dat systeem krijgt voor dat geld.

Nu is het zo dat je wel 4 tot 5 winkels moet laten bezorgen, om tot die prijs te komen.
Maar werkt dit ook. Zijn die winkels allemaal betrouwbaar, die worden vermeld. En heeft er iemand ervaring mee?

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:12
Je kan bijvoorbeeld kijken wat je ermee wil gaan doen en bijv. naar een winkel gaan of op site's als www.azerty.nl kijken en een pc bouwen en die in elkaar laten zetten door de winkel kost je uit me hoofd dacht ik 50 Euro(verbeter me als ik er naast zit) verder kan je ook op tweakers kijken bij http://tweakers.net/shopreview/ voor een winkel

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

computer bouwen, hoewel ik het al jaren niet mere gedaan heb, is echt zo simpel. Als je kan lezen, geen bruut geweld gebruikt en geduld hebt lukt dat best wel allemaal.
Als je alles bij een winkel koopt kan je even aan ze vragen of alles bij elkaar past en of ze suggesties hebben.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is inderdaad vrij simpel. Tis net lego :P Verder staat alles ook beschreven in de handleidingen die je erbij krijgt, dus als je niet bijzonder onhandig bent zou je er geen enkel probleem mee moeten hebben. Het is natuurlijk wel vervelend als je een onderdeel uit je handen laat vallen, dus je zou voor zekerheid kunnen gaan door je systeem te laten bouwen zoals Knuckless ook al aangeeft.
Maar een echte Tweaker zet z'n pc natuurlijk zelf in elkaar :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:22

Sebazzz

3dp

Vergeet niet uit te kijken voor ESD, dus aard jezelf :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:54:
Nu heb ik zelf een vraag over hardware.
Is het op bouwen van een systeem niets meer van het in elkaar drukken van kaarten op het moederbord?
En de boel met de schroefjes in de kast schroeven monteren. Waarnaar je de stekker er in kunt steken.
Zoiets ja, maar dan enigzinds met beleid en je hoofd erbij (vooral de eerste keer).
Of komt er dan een rookpluim, en is alles weg.
Nee, als je het fout doet is het vaak het vergeten of verkeerd aansluiten van een onschuldig stekkertje, en dan is meestal niet alles weg, maar start de boel simpelweg niet op. Er is meer gevaar dat je met je schroevendraaier uitschiet en je moederbord bekrast oid, dan dat dit gebeurd (damn, ik heb zoveel heilige beschermengeltjes gehad bij al die dingen, toen ik weer eens haast had bij het vervangen van een chipset/GPU/etc. koeler ofzo :X
Anderzijds kijk ik wel eens bij de verkoop van complete systemen http://tweakers.net/aanbod/
En zie bijna bij elke verkoop wel iemand die via het winkelmandje met een, met een prijs opgaaf komt.
Is er niet iemand die dit ook werkelijk doet, dat je via tweakers je mandje vol maakt.

Nu is het zo dat je wel 4 tot 5 winkels moet laten bezorgen, om tot die prijs te komen.
Maar werkt dit ook. Zijn die winkels allemaal betrouwbaar, die worden vermeld. En heeft er iemand ervaring mee?
Dat kun je via de categorie 'prijzen' in de pricwewatch doen. In je winkelmand staat dan de totaal goedkoopste configuratie, en die kan de 'extra kosten' (het verzenden enzo) er voor je bijtellen, dus zie je meteen wat de goedkoopste optie is. Soms moet je even een onderdeeltje (bijv. een DVD-fikker) vervangen door een ander die veel meer shops hebben om nog wat goedkopere combinaties te vinden, ookal is dat ene onderdeel misschien iets duurder. Dat komt doordat de laagste prijs van een onderdeel niets zegt over de prijs bij de shop waar jij het wil kopen, en natuurlijk kan he zo zijn dat zij het simpelweg niet hebben, en je dan dus weer een keer minder verzendkosten hoeft te betalen.. :)

Of een shop betrouwbaar is kun je uiteraard zien aan de shopsurvey die het systeem heeft.
Sebazzz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:38:
Vergeet niet uit te kijken voor ESD, dus aard jezelf :)
Die discussie ga ik niet opnieuw voeren, maar dat is in ieder geval echt overbodig. Zolang je een goede ondergrond gebruikt, een beetje oplet met je kleding, en evt. even de buis van de radiator in je kamer beetpakt, zit het wel snor :)

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 21-11-2007 15:41 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Je radiator vastpakken is toch ook aarden of zie ik het verkeerd :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-01 13:23
Wat ik deed in mijn jonge jaren, was in de winkel alvast de processor en koeler op het moederbord laten zetten. Ik vond dat altijd het meest kritieke punt van heel het zaakje, de rest kon ik zelf wel. En dan vroegen ze er natuurlijk geen 50 euro voor.

Dat is toen de cpu's nog pinnetjes hadden die konden afbreken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Dnomaid op 21-11-2007 15:54 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Sebazzz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:49:
Je radiator vastpakken is toch ook aarden of zie ik het verkeerd :+
Dat zie je verkeerd, nieuwe huizen is dat meestal niet meer het geval dat radiatoren geaard zijn, alleen op vochtige plaatsen. Je moet je gewoon ontladen via de pc als het goed is is je pc aangesloten op een geaard stopcontact. :) Aanrechtbladen zijn ook welles geaard kan ook een optie zijn.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nu hebben de CPU's ook pinnetjes die kunnen afbreken (Socket AM2 dan, socket F en 775 uiteraard niet). En dat je moederbord nu pinnetjes heeft wil niet zeggen dat je niks kan afbreken of onherstelbaar kan beschadigen :+

Ik woon in een ouder huis dus met nieuwe huizen heb ik niks te maken. :p En anders hang je de radiator op een aardedraad van de stopcontact (of is dat niet verantwoord?).

[ Voor 28% gewijzigd door Sebazzz op 21-11-2007 16:00 ]

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-01 13:23
@Sebazzz: Daarom schafte ik mezelf ook een C2D aan :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:02

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:54:
Dat kan niet via Tweakers.net. Wel is het bij bepaalde winkels mogelijk om het systeem te laten assembleren tegen een meerprijs.
Via de Pricewatch (en shopsurvey) kun je zien of mensen positief zijn over een shop. Je bent overigens niet verplicht om de onderdelen bij vijf verschillende winkels te kopen, je kunt ook gewoon naar één webshop gaan en daar alle onderdelen kopen.

Wat betreft het samenstellen van een systeem: PC zelfbouw. Hoe leer je het? :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.