Toon posts:

[VISTA] Oude System Volume Information map verwijderen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje:

Mijn virusscanner (Bitdefender 10) geeft aan dat er op mijn externe harde schijf in de map system volume information een aantal virussen staat, maar kan ze niet verwijderen. Ben al aan het googlen geweest, heb de herstelpunten verwijderd, maar bij opnieuw scannen zijn de virussen nog steeds aanwezig. Nu vermoed ik zelf dat Windows XP (wat ik draaide voor ik vista kreeg) die map ooit eens aangemaakt heeft op die externe harde schijf, en dat die map system volume information dus nog bij die oude xp installatie hoort. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze map weg kan krijgen in Vista nu?

Bij voorbaat dank! :)

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik haal de gelockte mappen vaak weg met een Live CD van Ubuntu Linux.

Gewoon cd er in opstarten...betreffende map cq files verwijderen.

reboot,,en klaar

Via dosfloppy zal ook wel gaan,,maar heb hekel aan comadoregels als del: blabla

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je titel is misleidend :P
als het je gaat om het leeggooien van die SystemVolumeInformation map dan moet je dat aangeven ;)

Maar als je het vergelijkt met een oude Documenten map van XP, dan kan je dezelfde procedure gebruiken als in Windows Clients - FAQ - Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:44
Als je je systeemherstelpunten wilt wissen, moet je systeemherstel uitschakelen, computer opnieuw opstarten en deze opnieuw inschakelen. Als het goed is vind hij dan geen virussen meer in je systeemherstel. Anders moet je even de exacte locatie aangeven waar hij ze vind :)