Kan ik een SLI opstelling maken met 2x pci-e x16?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 10:16
Kan ik een SLI opstelling maken als ik een moederbord heb met 2 x pci-e x16 sloten? Of hangt dit van de chipset af?
Als dit van de chipset afhangt, waarom heb je dan een 2de pci-e x16 slot op sommige moederborden?

Heb de PMG FAQ gelezen maar vind er dus geen antwoord op mijn vraag.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Volgens mij is er meer op het internet naast de tweakers faq.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
buffy1966 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:24:

Kan ik een SLI opstelling maken als ik een moederbord heb met 2 x pci-e x16 sloten? Of hangt dit van de chipset af?
Voor het gebruik van SLI dien je normaal gesproken inderdaad de juiste chipset te hebben.
Enkele voorbeelden:

• nForce 680i SLI (Intel)
• nForce 680i LT SLI (Intel)
• nForce 650i SLI (Intel)
• nForce 590 SLI (AMD/Intel)
• nForce 570 SLI (AMD/Intel)
• nForce 500 SLI (AMD)
• nForce Professional
• nForce4 SLI X16
• nForce4 SLI
• nForce4 SLI XE

De verbindingsbrug die de twee videokaarten verbindt wordt doorgaans dan ook meegeleverd met moederborden die SLI ondersteunen.
Als dit van de chipset afhangt, waarom heb je dan een 2de pci-e x16 slot op sommige moederborden?
Een PCIe-slot is niet per definitie bedoeld voor videokaarten, in tegenstelling tot AGP. Dat het een hoge bandbreedte heeft maakt het bij uitstek geschikt voor dergelijke toepassingen, maar in eerste instantie was het gewoon een vervanger voor de PCI-bus.

Dat een bepaald moederbord twee PCIe x16-sloten bevat wil natuurlijk niet zeggen dat je dit alleen voor SLI kunt gebruiken. Ook CrossFire heeft er twee nodig en daarbij is het eveneens chipsetafhankelijk.

Afgezien daarvan kun je natuurlijk ook twee videokaarten installeren zonder dat je gebruik maakt van SLI of CrossFire, bijvoorbeeld zodat je meer dan twee monitoren kunt aansluiten.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weinig aan toe te voegen behalve het betere hang- en sluitwerk. Met een beetje zoekwerk naar SLI had je bovenstaande namelijk prima zelf kunnen vinden ;)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.