Ja en dan niet de MAXIMALE retentie! Bij mijn newsserver pochen ze over 100 dagen retentie, maar dat zijn dan alleen de non-binary groepen, de binary groepen blijken dan 50 dagen te zijn.P!m schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 07:41:
[...]
Kan dat dan al? Heb het gisteren nog niet zien staan op MijnCaiway. Voordat ik me me inscrhijf wil ik wel het een en ander over de retentie weten bv.
Eergisteren nog succesvol een 47 dagen oude post opgehaald uit a.b.mp3P!m schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 07:41:
[...]Kan dat dan al? Heb het gisteren nog niet zien staan op MijnCaiway. Voordat ik me me inscrhijf wil ik wel het een en ander over de retentie weten bv.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Thanks voor de tip. Zal het eens gaan proberen.svijf schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:03:
[...]
Ik had ongeveer hetzelfde.
Maar na 2 a 3 dagen, dagelijks even modem resetten (spanning eraf), is het eindelijk voor elkaar
Draait nu stabiel hier
Wat betreft de Usenet retentie ben ik ook wel benieuwd. Als het een 5E per maand gaat kosten en een 50 dagen retentie vind ik het een acceptabel iets.
[ Voor 19% gewijzigd door TeeDee op 22-02-2008 10:17 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Zijn er al mensen met Premium die de snelheidsverhoging gehad hebben? Hier nog geen snelheidsverhoging en ook geen mailtje...
Verwijderd
ik zie het bij mij niet staan het opgeven voor de nieuwsgroepen?? kan iemand mij vertellen waar het moet staan?
En heeft iemand al een snelheidsverhoging op het super abbonement in b.v. gouda?
En heeft iemand al een snelheidsverhoging op het super abbonement in b.v. gouda?
De snelheid van Premium is verhoogd.
Ik haal dit bestand (www2.versatel.nl/10mb.bin) binnen met 1,08 MB/s
12:36:23 (1.08 MB/s) - `10mb.bin' saved [10485760/10485760]
Ik haal dit bestand (www2.versatel.nl/10mb.bin) binnen met 1,08 MB/s
12:36:23 (1.08 MB/s) - `10mb.bin' saved [10485760/10485760]

[ Voor 21% gewijzigd door P!m op 26-02-2008 12:48 ]
Bij ons is snelheid van Premium inmiddels ook verhoogd. Vind de snelheid nog wel instabiel op het moment variert bij nieuwsgroepen van 700 kb per seconde tot 900 kb per seconde.
Ik zit met nieuwsgroepen tussen de 940 KB/s en 1050 KB/s, redelijk volgens mij. Nou weet ik niet hoe het met de Caiway news-server gaat, ik gebruik een try-out van Newscacher.
Hier ook een Premium abbo:

Lijkt me nog niet echt verhoogd
Bij lange na nog geen: Premium 8192/768 dus

Lijkt me nog niet echt verhoogd

Bij lange na nog geen: Premium 8192/768 dus
[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 26-02-2008 16:36 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hier is 'ie ook doorgevoerd, alleen is de usenet server nu dermate traag dat ik er geen profijt van heb
Hier stond een dode link.
Ajaa dat was 'm denk ik zo...P!m schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:57:
Heb je je modem wel even van de stroom gehaald?

Even kijken of m'n usenet-shizzle sneller download
EDIT: Oja hoor
Pff binnenkort maar weer 'n 500GB'er kopen

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 26-02-2008 19:08 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mag ik vragen waar je woont want in Maasdijk is het nog niet werkend, ik schijn de enige ultra gebruiker te zijn en helaas maar 10/12 Mbits /s en geen 24Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:55:
Ultra, na vandaag de stroom er even van af te hebben gehaald.
[afbeelding]
Probeer eens de volgende tests van Caiway zelf.
10MB
50MB
Ik krijg met ultra serieus maar 900kb/s ofzoVerwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:55:
Ultra, na vandaag de stroom er even van af te hebben gehaald.
[afbeelding]
Probeer eens de volgende tests van Caiway zelf.
10MB
50MB
Sinds vandaag is mijn verbinding ook eindelijk opgehoogd. Ik zit dus nu eindelijk 2Mbit, al kom ik op het moment nog niet verder 1.2Mbit 
Maar 's avonds is hier in de binnenstad wel vaker de snelheid aan de lage kant...
Maar 's avonds is hier in de binnenstad wel vaker de snelheid aan de lage kant...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Snelheid van super is ook verhoogd download nu met 1915.40 KB/s vanaf hitnews heb trouwens mijn modem niet gereset.
Kan iemand mij vertellen waar dat over de nieuwserver van caiw stond?
Kan iemand mij vertellen waar dat over de nieuwserver van caiw stond?
Huh, is bij jouw het basisabbo al verhoogd?deepbass909 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:58:
Sinds vandaag is mijn verbinding ook eindelijk opgehoogd. Ik zit dus nu eindelijk 2Mbit, al kom ik op het moment nog niet verder 1.2Mbit
Andere, hogere, abbonementen zijn toch nog geeneens verhoogd of heb ik even wat gemist?
/
Bij de gegevens van abbo staat het al wel (als ik inlog op Mijn Caiway).
Verder is de snelheid ook nog hetzelfde, ook geen mail gehad.
Leek me ook nogal sterk ik had nog nergens iets gelezen dat andere abbo al verhoogd waren
[ Voor 19% gewijzigd door Myliobatis op 03-03-2008 09:02 ]
Uhm, Alle abbo's zijn verhoogd volgens mij. Hier zit ik met Premium ook al ongeveer een week aan de nieuwe snelheid.
Iemand die al info heeft over de retentie van de Caiw-newsservers...
En hebben jullie jezelf al opgegeven via mijncaiway.nl voor die service...
Ik niet en download me nog steeds lachend rot...
En hebben jullie jezelf al opgegeven via mijncaiway.nl voor die service...
Ik niet en download me nog steeds lachend rot...
Ok dan heb ik dus wel wat gemist... Zo eens even testen, ik had de modem net gereset.P!m schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:05:
Uhm, Alle abbo's zijn verhoogd volgens mij. Hier zit ik met Premium ook al ongeveer een week aan de nieuwe snelheid.
Jup, snelheid is verhoogd. Gister nog niet bij mij, toen had ik de modem ook gereset.

[ Voor 22% gewijzigd door Myliobatis op 04-03-2008 08:47 ]
Na even een minuut de spanning van het modem gehaald te hebben is de nieuwe snelheid hier nu ook beschikbaar. Het lijkt er wel op of ze alles wat 'strakker' hebben gezet, voorheen haalde ik een nette 3 Mb voor het 2Mb abonnement en nu haal ik precies 4Mb voor het 4Mb abonnement. Upload staat hier nu ook strak op 500Kb en dat was ook al voor de reset van mijn modem.
Wanneer heeft het draaien van TCP_IP optimizer nut? Nu al of is dat meer als je bv. naar een 20Mb abo over gaat?
I.i.g. nu weer wat meer snelheid beschikbaar.
Edit.
En dan krijg ik vlak daarna een folder binnen waarin staat dat ze de snelheden weer gaan verdubbelen. Gelukkig staat er bij dat het over deze periode gaat.
Wanneer heeft het draaien van TCP_IP optimizer nut? Nu al of is dat meer als je bv. naar een 20Mb abo over gaat?
I.i.g. nu weer wat meer snelheid beschikbaar.
Edit.
En dan krijg ik vlak daarna een folder binnen waarin staat dat ze de snelheden weer gaan verdubbelen. Gelukkig staat er bij dat het over deze periode gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door xs2tom op 05-03-2008 19:33 ]
Laat maar. Binaries doen het weer goed volgens mij...
[ Voor 102% gewijzigd door Myliobatis op 07-03-2008 09:50 ]
Verwijderd
Hier in IJsselstein met m'n ultra nog steeds gewoon 12Mbit...
Ik zal wel weer het laatst aan de beurt zijn ,want de upgrade moet 1 april voltooid zijn.
En ja al meerdere keren mijn modem gereset , dus daar ligt het niet aan.
Iemand uit IJsselstein al wel de verhoging ??

Ik zal wel weer het laatst aan de beurt zijn ,want de upgrade moet 1 april voltooid zijn.
Wat geeft de 'mijn caiway' site aan als snelheid voor je abbo?Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:06:
Hier in IJsselstein met m'n ultra nog steeds gewoon 12Mbit...![]()
Zit hier in Monster en ik haal maximaal de snelheid die ik voorheen ook had (12 MBit). De site geeft echter aan dat mijn abbo al omgezet is naar 24MBit, maar daar merk ik niets van.
Had hier al vragen over gesteld bij de servicedesk. Kreeg gister een mailtje waarin gemeld werd dat de technische diens het probkleem in onderzoek heeft en zsm contect met mij opneemt.
Ik woon in IJsselstein, maar heb Premium en de snelheid is bij mij al verhoogd.Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:06:
Hier in IJsselstein met m'n ultra nog steeds gewoon 12Mbit...![]()
Ongeveer een week terug kon ik met mijn Ultra-abbo in maasdijk nog 2600 kb/s... gisteren was internet te traag voor woorden. Het laden van een pagina duurde erg lang en laadde ook nog eens allemaal voor de helft.. Nu kan ik tenminste "normaal" internetten.
Kreeg een brief dat de komende 2 weken alles zomaar uit kan vallen omdat ze bezig zijn met onderhoud.. Wordt lekker met school.
Kreeg een brief dat de komende 2 weken alles zomaar uit kan vallen omdat ze bezig zijn met onderhoud.. Wordt lekker met school.

Ach jij had tenminste nog 2,6 MB/s ik haal niet eens meer dan 1,3 ik woon ook in Maasdijk en ben al weken bezig met caiway om uit te zoeken waar het aan ligt (als je het mij vraagt ligt het gewoon aan hun valse beloftes die ze niet waar kunnen maken)Tdem schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:16:
Ongeveer een week terug kon ik met mijn Ultra-abbo in maasdijk nog 2600 kb/s... gisteren was internet te traag voor woorden. Het laden van een pagina duurde erg lang en laadde ook nog eens allemaal voor de helft.. Nu kan ik tenminste "normaal" internetten.
De laatste tijd kom ik ook niet meer boven de 1 mb uit...
Ze zijn bij ons in de buurt bezig met onderhoudswerkzaamheden. Hoop dat ze er een extra versterker o.i.d. tussen stoppen ergens..
Bij het downloaden van het 50 mb testbestand kwam ik niet boven de 1010 kb/s...
Ze zijn bij ons in de buurt bezig met onderhoudswerkzaamheden. Hoop dat ze er een extra versterker o.i.d. tussen stoppen ergens..
Bij het downloaden van het 50 mb testbestand kwam ik niet boven de 1010 kb/s...
Overigens, de verhoging van de snelheid is één ding, men heeft ook een Fair Use Policy, in tegenstelling tot sommige andere providers.
Vraag: heeft iemand hier enig idee bij (ongeveer) welke grens Caiway gaat piepen?
Hoe meet men?
Bijvoorbeeld: een gemiddelde hoeveelheid per dag, gerekend over een maand?
Stel, je downloadt van een payserver, niet Caiway, een (echt) grote hoeveelheid in enkele dagen en dan de rest van de maand niets...
==
Vraag: heeft iemand hier enig idee bij (ongeveer) welke grens Caiway gaat piepen?
Hoe meet men?
Stel, je downloadt van een payserver, niet Caiway, een (echt) grote hoeveelheid in enkele dagen en dan de rest van de maand niets...
==
Verwijderd
mijn 'record' tot nu toe is 400GB in een maand (zit meestal tussen de 200 en 300). 100 ofzo daarvan was binnen een dag. Geen klacht of waarschuwing ontvangen.
mrwul schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:12:
Overigens, de verhoging van de snelheid is één ding, men heeft ook een Fair Use Policy, in tegenstelling tot sommige andere providers.
Hoe meet men?
==
Heb de folder met dit nieuws vorige week nu ook in de post gehad,
qua prijzen in vergelijking met de andere internet providers lijken ze wel redelijk duur nog.
Maar is caiway een shared line, of gegarandeerde snelheid?
qua prijzen in vergelijking met de andere internet providers lijken ze wel redelijk duur nog.
Listen to the voices in your head.
Over 2007 gemiddeld 63GB, hoogste was 170GB, maar ook duidelijk mindere perioden:
jun 10.581 GB
jul 2.454 GB
aug 15.744 GB
sep 11.083 GB
níet via Caiway overigens.
Ik zit niet bij hen, omdat zij die befaamde FUP hebben en ik geen gezeur wil hebben.
Tussen de 200-300 is behoorlijk wat en als zie niet klagen, moet ik toegeven dat het
reuze meevalt...
==
jun 10.581 GB
jul 2.454 GB
aug 15.744 GB
sep 11.083 GB
níet via Caiway overigens.
Ik zit niet bij hen, omdat zij die befaamde FUP hebben en ik geen gezeur wil hebben.
Tussen de 200-300 is behoorlijk wat en als zie niet klagen, moet ik toegeven dat het
reuze meevalt...
==
Volgens mij gewoon een 'shared lijn' (overboeking), zoals de meeste consumenten abbo's. Als ze de snelheid echt willen garanderen moeten ze wel een hele goede capaciteit in de wijkcentrale (of hoe dat ook mag heten bij kabelinternet)hebben.bbr schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:27:
Heb een keer een (telefonische) waarschuwing gehad toen ik ruim over de 500gb zat met m'n super abbo. Verder nooit wat gehoord en zit meestal rond de 200gb met soms een uitschietertje naar tegen de 300.mrwul schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:12:
Hoe meet men?
==
Ik denk dat de prijs/snelheid je antwoord al geeft !?bbr schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:27:

Eerst het probleem, dan de oplossing
Vandaag ook de mail gekregen 
Verhoging was er al ff door
Hey! De neppe bbq-freak zit hier ooksvijf schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:57:
Vandaag ook de mail gekregen

Maare,

Verwijderd
he
ze zeggen bij mij dat mijn docsis modem niet meer dan 13 Mbit/s downstream zou kunnen behalen.
volgens de specificaties kan een docsis modem 1.X ruim 30 Mbit/s behalen.
caiway adviseert mij om een webstar modem aan te schaffen of een digitaal telefonie abonnement te nemen. voor het digitale telefonie abonnement krijg ik dan zes maanden korting. dit heeft veel weg van een smerige streek a.k.a. oor-aan-naaiïng.
weet iemand of dat waar is over die docsis modem?
en hebben jullie ook een docsis modem of een webstar? (jullie, die de snelheid behalen)
jonny,
ze zeggen bij mij dat mijn docsis modem niet meer dan 13 Mbit/s downstream zou kunnen behalen.
caiway adviseert mij om een webstar modem aan te schaffen of een digitaal telefonie abonnement te nemen. voor het digitale telefonie abonnement krijg ik dan zes maanden korting. dit heeft veel weg van een smerige streek a.k.a. oor-aan-naaiïng.
en hebben jullie ook een docsis modem of een webstar? (jullie, die de snelheid behalen)
jonny,
beste jonny,Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 08:55:
he
jonny,
ik heb dezelfde email gekregen ook ik heb een oude docsis en moet maar een nieuwe webstar kopen a 69 euro om de max 24mbits/s snelheid te behalen , ik vraag mij niet eens af of het oplichterij is HET IS GEWOON OPLICHTERIJ!!!!!!!
En vergeet niet dat ze je ook nog proberen te verplichten om voip van naaiway te nemen , eikels
Ik zal een nieuw forum topic openen met dit probleem er in van dat modem ruilen en dan zou ik graag iedereen die ook deze email met dit belachelijke voorstel heeft gehad willen verzoeken hierin te reageren zodat we er iets mee kunnen doen naar caiway toe. Ik vind het i.i.g. een hoogst onacceptabel voorstel. Ook al de hele reclame campagne rond de sneheids verhoging is een lachertje.
Verwijderd
MeTheOne2008,
goed dat je reageert.
toentertijd moest ik de docsis modem aanschaffen en mij werd verzekerd dat het een duurzame investering betrof (het was toekomstgericht). het blijkt dus van niet...in principe is het de juiste keus geweest, want de docsis kan de downstream van caiw makkelijk aan.
kan iemand misschien de informatie over de downstream van ruim 30 Mbit/s van de docsis verifiëren?
bij voorbaat dank.
goed dat je reageert.
toentertijd moest ik de docsis modem aanschaffen en mij werd verzekerd dat het een duurzame investering betrof (het was toekomstgericht). het blijkt dus van niet...in principe is het de juiste keus geweest, want de docsis kan de downstream van caiw makkelijk aan.
kan iemand misschien de informatie over de downstream van ruim 30 Mbit/s van de docsis verifiëren?
bij voorbaat dank.
ZIE onder mijn configuratie van de cx150 net nadat ie dus word gesynced met caiway: ook hier weer bewijs dat ze dus gewoon proberen ons een webstar aan te smeren met een voip account .Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:59:
MeTheOne2008,
goed dat je reageert.
bij voorbaat dank.
Ik had een topic aangemaakt om duistere reden is deze weer verwijderd ik probeer het nog eens.
DocsDiag v030720 Copyright 2001-3 Robin Walker rdhw@cam.ac.uk
External Cable Modem<<HW_REV: 010; VENDOR: CastleNet Technology Inc.; BOOTR: NONE; SW_REV: 0.14660.2591; MODEL: CXC150>>
System up time = 0 days 00h 00m 07.43s
if entry.1 = 1
if entry.2 = 2
if entry.3 = 3
if entry.4 = 4
if entry.5 = 5
if description.1 = Ethernet Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
if description.2 = MAC Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
if description.3 = DS MAC Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
if description.4 = US MAC Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
if description.5 = USB Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
if type.1 = Ethernet
if type.2 = CATV MAC interface
if type.3 = CATV downstream interface
if type.4 = CATV upstream interface
if type.5 = USB
if MTU.1 = 1500 bytes
if MTU.2 = 1500 bytes
if MTU.3 = 1764 bytes
if MTU.4 = 1764 bytes
if MTU.5 = 1500 bytes
if speed.1 = 100000000 bps
if speed.2 = 0 bps
if speed.3 = 42884296 bps
if speed.4 = 10240000 bps
if speed.5 = 12000000 bps
MAC address.1 = 003054BBA396
MAC address.2 = 003054FA3D76
MAC address.3 =
MAC address.4 =
MAC address.5 = 003054BBA397
if desired status.1 = Up
if desired status.2 = Up
if desired status.3 = Up
if desired status.4 = Up
if desired status.5 = Up
if operational status.1 = Up
if operational status.2 = Dormant
if operational status.3 = Dormant
if operational status.4 = Dormant
if operational status.5 = Down
if last change.1 = 0 days 00h 00m 00.01s since boot
if last change.2 = 0 days 00h 00m 00.01s since boot
if last change.3 = 0 days 00h 00m 00.01s since boot
if last change.4 = 0 days 00h 00m 00.01s since boot
if last change.5 = 0 days 00h 00m 00.01s since boot
if inward octets.1 = 4447
if inward octets.2 = 256
if inward octets.3 = 5974
if inward octets.4 = 0
if inward octets.5 = 0
if inward unicast packets.1 = 56
if inward unicast packets.2 = 0
if inward unicast packets.3 = 0
if inward unicast packets.4 = 0
if inward unicast packets.5 = 0
if inward non-unicast packets.1 = 0
if inward non-unicast packets.2 = 4
if inward non-unicast packets.3 = 4
if inward non-unicast packets.4 = 0
if inward non-unicast packets.5 = 0
if inward packet discards.1 = 0
if inward packet discards.2 = 4
if inward packet discards.3 = 4
if inward packet discards.4 = 0
if inward packet discards.5 = 0
if inward packet errors.1 = 0
if inward packet errors.2 = 0
if inward packet errors.3 = 0
if inward packet errors.4 = 0
if inward packet errors.5 = 0
if unknown-proto discards.1 = 0
if unknown-proto discards.2 = 0
if unknown-proto discards.3 = 0
if unknown-proto discards.4 = 0
if unknown-proto discards.5 = 0
if outward octets.1 = 7803
if outward octets.2 = 0
if outward octets.3 = 0
if outward octets.4 = 56
if outward octets.5 = 0
if outward unicast packets.1 = 90
if outward unicast packets.2 = 1
if outward unicast packets.3 = 0
if outward unicast packets.4 = 3
if outward unicast packets.5 = 0
if outward non-unicast packets.1 = 4
if outward non-unicast packets.2 = 0
if outward non-unicast packets.3 = 0
if outward non-unicast packets.4 = 0
if outward non-unicast packets.5 = 0
if outward packet discards.1 = 0
if outward packet discards.2 = 1
if outward packet discards.3 = 0
if outward packet discards.4 = 1
if outward packet discards.5 = 0
if outward packet errors.1 = 0
if outward packet errors.2 = 0
if outward packet errors.3 = 0
if outward packet errors.4 = 0
if outward packet errors.5 = 0
if outward packets queued.1 = 1024
if outward packets queued.2 = 0
if outward packets queued.3 = 0
if outward packets queued.4 = 0
if outward packets queued.5 = 0
if specific MIB.1 = 1.3.6.1.2.1.10.7
if specific MIB.2 = 1.3.6.1.2.1.10.127
if specific MIB.3 = 1.3.6.1.2.1.10.127.1.1.1
if specific MIB.4 = 1.3.6.1.2.1.10.127.1.1.2
if specific MIB.5 = 1.3.6.1.3.103
Downstream channel frequency = 165000000 Hz
Downstream received signal power = -4.1 dBmV
Upstream channel frequency = 29000000 Hz
SigQu: ctrs include contention = False
SigQu: received without error = 262144 codewords
SigQu: correctable errors = 0 codewords
SigQu: uncorrectable errors = 0 codewords
SigQu: Signal to Noise Ratio = 36.3 dB
SigQu: microreflections = 25 dBc
SigQu equalization data =
UBR CMTS MAC address = 00505701EFE9
Cable modem status = Ranging complete
Upstream transmit signal power = 53.0 dBmV
Interface name.1 = Ethernet Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
Interface name.2 = MAC Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
Interface name.3 = DS MAC Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
Interface name.4 = US MAC Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
Interface name.5 = USB Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
if inward multicast packets.1 = 0
if inward multicast packets.2 = 0
if inward multicast packets.3 = 0
if inward multicast packets.4 = 0
if inward multicast packets.5 = 0
if inward broadcast packets.1 = 0
if inward broadcast packets.2 = 4
if inward broadcast packets.3 = 4
if inward broadcast packets.4 = 0
if inward broadcast packets.5 = 0
if outward multicast packets.1 = 0
if outward multicast packets.2 = 0
if outward multicast packets.3 = 0
if outward multicast packets.4 = 0
if outward multicast packets.5 = 0
if outward broadcast packets.1 = 4
if outward broadcast packets.2 = 0
if outward broadcast packets.3 = 0
if outward broadcast packets.4 = 0
if outward broadcast packets.5 = 0
if link up/down traps enabled.1 = True
if link up/down traps enabled.2 = True
if link up/down traps enabled.3 = False
if link up/down traps enabled.4 = False
if link up/down traps enabled.5 = True
if High Speed.1 = 100 Mbps
if High Speed.2 = 0 Mbps
if High Speed.3 = 42 Mbps
if High Speed.4 = 10 Mbps
if High Speed.5 = 12 Mbps
if Promiscuous Mode.1 = False
if Promiscuous Mode.2 = False
if Promiscuous Mode.3 = False
if Promiscuous Mode.4 = False
if Promiscuous Mode.5 = True
if connection present.1 = True
if connection present.2 = False
if connection present.3 = True
if connection present.4 = True
if connection present.5 = True
if alias.1 =
if alias.2 =
if alias.3 =
if alias.4 =
if alias.5 =
if counters last overflowed.1 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if counters last overflowed.2 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if counters last overflowed.3 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if counters last overflowed.4 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if counters last overflowed.5 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
Current firmware = 0.14660.2591
Bootstrap state = Waiting for DHCP offer
enterprises.5457.1.1.1.1.1.1.1 = [Integer32] 162
enterprises.5457.1.1.1.3.0 = [Integer32] 1
enterprises.5457.1.1.1.4.1.1.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.2.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.3.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.4.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.5.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.6.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.7.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.8.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.9.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.10.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.2.0 = [Gauge32] 165000000
enterprises.5457.1.1.1.4.3.0 = [Integer32] 1
enterprises.5457.1.1.1.4.4.0 = [Integer32] 4
enterprises.5457.1.1.1.5.0 = [Integer32] 1
enterprises.5457.1.1.1.6.0 = [Integer32] 2
enterprises.5457.1.1.1.7.0 = [Integer32] 2
enterprises.5457.1.1.1.8.0 = [Integer32] 1
Verwijderd
MeTheOne2008
dit wilde ik ook in de eerste instantie, maar bij mij kreeg ik een error.
heb jij de modem al ergens kunnen vinden in de 'webshop' ? ik niet namelijk. ook al zou je de nieuwe modem willen, moet je die dan bij een fysieke caiway shop kopen?
heb jij de modem al ergens kunnen vinden in de 'webshop' ? ik niet namelijk. ook al zou je de nieuwe modem willen, moet je die dan bij een fysieke caiway shop kopen?
Je kunt de modem alleen "gratis" krijgen als je de voip "aanbieding" neemt dus eerste 6 maanden gratis en dan webstar en dect telefoon "cadeau" , maar zeg je dan eerder dan een jaar dit op dan moet je alsnof de volle mep betalen. een losse modem kost dus gewoon 69 euro en die zal je wel in de webshop moeten kopen, feit blijft dat als caiway 24mbits aanbied , zonder eneige voorwaarde dat je dan nieuwe modem oid moet kopen , dat het gewoon geleverd moet worden met de oude docsis, kan dit niet dan moeten ze de modem ruilen zonder enige extra kosten, NOGMAALS ik moet geen voip van caiway ik heb al een andere goedkopere voip oplossing. Ze proberen je gewoon voip door je strot te duwen kijk maar naar al die reclame op tv (trouwens ook gewoon door de reguliere landelijke reclame heen uitgezonden, vraag me af of dat mag, want als je dus landelijke reclame zendtijd koop tword het bij caiway dus niet zichtbaar , omdat caiway besluit hun eigen irritante ''kijk ons eens wat zijn wij goed en goedkoop , bleehhhhhhhh !!!!!" reclame uit te zenden.Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:42:
MeTheOne2008
maar wat ik al menigmaal gezegd heb , ze hebben het monopolie , het word echt tijd dat een klant gewoon kan kiezen uit verschillende aanbieders.
Ik heb wel het idee dat jij de enige bent die het ook vreemd vindt, jammer anders had ik een mail naar kassa oid kunnen sturen hierover komen ze landelijk in het nieuws
OJA, als je de standaard config wil zien van deze docsis dan moet je met die tool docdiag snel verbinden voordat de provider verbindt. ander ben je te laat.
Maar geloof mij maar dat het gewoon minimaal 30mbits/s moet zijn. voor docsis 1.x
Maar geloof mij maar dat het gewoon minimaal 30mbits/s moet zijn. voor docsis 1.x
Verwijderd
juist, daar twijfel ik niet aan.MeTheOne2008 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:58:
OJA, als je de standaard config wil zien van deze docsis dan moet je met die tool docdiag snel verbinden voordat de provider verbindt. ander ben je te laat.
en ik ben denk ik nu ook de enige die het vreemd vind, maar daar komt misschien wel verandering in.
ik vind het gewoon onzin dat deze modem aan de eisen voldoet, toch vervangen moet worden.
Is er bij jullie al wat bekend over de Caiway Binaries? Die zouden begin van het 2e kwartaal betaald gaan worden. Kan me nog nergens aanmelden ofzo.
Nog even over de webstar modem, heb er vanmiddag eentje aangeschaft en nu neergezet ipv. een docsis crc150 (zoiets), werk allemaal stukken sneller, kosten zijn de moeite waard imho.
Verwijderd
Een docsis is geen modem, maar een standaard tussen modems.Mindsurfer schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:25:
Nog even over de webstar modem, heb er vanmiddag eentje aangeschaft en nu neergezet ipv. een docsis crc150 (zoiets), werk allemaal stukken sneller, kosten zijn de moeite waard imho.
En Docsis 1 haalt 38 Mbit down...
Wikipedia: DOCSIS
geen idee.. maar nu werkt het nog..P!m schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:53:
Is er bij jullie al wat bekend over de Caiway Binaries? Die zouden begin van het 2e kwartaal betaald gaan worden. Kan me nog nergens aanmelden ofzo.
Waarom een nieuw modem kopen? De mail die ik heb ontvangen zegt toch vrij duidelijk:Mindsurfer schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:25:
Er wordt nergens gezegt dat eventueel een nieuw modem aangeschaft zou moeten worden. Dit is dus gewoon misleiding.Waarschijnlijk heeft u het al gehoord of gelezen: CAIWAY verdubbelt begin 2008 de internetsnelheden. En inmiddels hebben we de snelheid van uw abonnement daadwerkelijk verdubbeld.
Vanaf nu is uw verbinding twee keer zo snel en dat kost u niets extra! Uw downloadsnelheid is met ingang van vandaag naar maximaal 24 Mbit/s gegaan. De uploadsnelheid is 2 Mbit/s geworden. Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe snelheden is het nodig om uw modem uit en aan te zetten.
Ja dat is ook misleiding , gewoon een klacht indienen bij caiway (zie ook andere topic caiway misleid klanten met modem )doctormetal schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:26:
[...]
Waarom een nieuw modem kopen? De mail die ik heb ontvangen zegt toch vrij duidelijk:
[...]
Er wordt nergens gezegt dat eventueel een nieuw modem aangeschaft zou moeten worden. Dit is dus gewoon misleiding.
Verwijderd
hoe lang gaat dat activeren duren? (van de webstar)MeTheOne2008 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:12:
[...]
Ja dat is ook misleiding , gewoon een klacht indienen bij caiway (zie ook andere topic caiway misleid klanten met modem )
Verwijderd
Dat staat ook in het andere topic, kan je zelf doen via http://www.caiway.nl/modemruil als dit niet werkt even de helpdesk bellen die regelen het binnen een dag.
Verwijderd
het is, ik!Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:39:
Dat staat ook in het andere topic, kan je zelf doen via http://www.caiway.nl/modemruil als dit niet werkt even de helpdesk bellen die regelen het binnen een dag.

Kwam net thuis en hoorde dat er vandaag een paar disconnects waren geweest van enkele minuten.
Nu is internet zo traag als dikke stront.
Jaren geen snelheidsproblemen gehad, ik kom nu niet of nauwelijks boven de 70 KB/sec uit. 10mb.bin file www2.versatel.nl/10mb.bin komt binnen met een gemiddelde van 67,8 KB/sec.
5mb file van Caiway.nl komt binnen met 72.10 KB/sec.
Heb btw een ander ip adres gekregen, ik had altijd een ip adres met een xxx.dial.kabelfoon.nl hostname, nu heb ik een ander ip adres met een XXX-XXX-XXX-XXX.dynamic.caiway.nl hostname.
Heb trouwens premium, en haalde eerst altijd de maximale snelheid. 512KB/S en na de verhoging vaak zat 1024KB/S gehaald.
Zal zometeen alles nog eens even uitzetten.
//////////
Alles lijkt weer verholpen. Haal nu 918.68 KB/s bij een testbestand van 100mb. Pagina's laden ook weer snel.
Nu is internet zo traag als dikke stront.
Jaren geen snelheidsproblemen gehad, ik kom nu niet of nauwelijks boven de 70 KB/sec uit. 10mb.bin file www2.versatel.nl/10mb.bin komt binnen met een gemiddelde van 67,8 KB/sec.
5mb file van Caiway.nl komt binnen met 72.10 KB/sec.
Heb btw een ander ip adres gekregen, ik had altijd een ip adres met een xxx.dial.kabelfoon.nl hostname, nu heb ik een ander ip adres met een XXX-XXX-XXX-XXX.dynamic.caiway.nl hostname.
Heb trouwens premium, en haalde eerst altijd de maximale snelheid. 512KB/S en na de verhoging vaak zat 1024KB/S gehaald.
Zal zometeen alles nog eens even uitzetten.
//////////
Alles lijkt weer verholpen. Haal nu 918.68 KB/s bij een testbestand van 100mb. Pagina's laden ook weer snel.
[ Voor 7% gewijzigd door P!m op 27-03-2008 08:16 ]
Verwijderd
Nou is mijn vraag, "Bewaartijd headers: maximaal 10 dagen of maximaal 8 miljoen artikelenBeste abonnee,
Vanaf 1 april 2008 is de toegang tot de zogenaamde ‘usenet binary groepen’ (ook wel nieuwsgroepen of news genaamd) geen onderdeel meer van uw internetabonnement. Usenet binary groepen zijn nieuwsgroepen, bedoeld voor het uitwisselen van bestanden. Met de opkomst van de breedbandverbindingen gaat het uitwisselen steeds grotere vormen aannemen.
Daarom kunt u de usenet binary groepen van CAIWAY vanaf 1 april 2008 alleen nog bereiken als u zich abonneert op CAIWAY News+ voor € 5,00 per maand. CAIWAY stelt daar wel iets tegenover, zie hiervoor de specificaties onderaan deze e-mail.
De tekstgroepen blijven onderdeel van het internetabonnement en zijn zonder wachtwoord bereikbaar via txtnews.caiway.nl.
Abonneren via Mijn CAIWAY
Als u ook na 1 april 2008 gebruik wilt blijven maken van de usenet binary groepen, dan kunt u via Mijn CAIWAY het abonnement op de usenet binary groepen, CAIWAY News+ genaamd, activeren. U klikt hiervoor op My Internet. U maakt dan de eerste 4 maanden gratis gebruik van de usenet binary groepen. Daarna betaalt u € 5,00 per maand voor een abonnement op CAIWAY News+. Deze actie is geldig tot 1 juli 2008.
De technische specificaties van de newsserver zijn als volgt:
- Bewaartijd usenet binary groepen: 70 dagen
- Bewaartijd headers: maximaal 10 dagen of maximaal 8 miljoen artikelen
- Aantal gelijktijdige connecties per login / IP-adres: 4
- Snelheid artikelen ophalen: geen beperking
- Snelheid headers ophalen: max 1,5 Mbit/s
- Snelheid overige commando’s: max 1,5 Mbit/s
- Bewaartijd artikelen en headers tekstgroepen: 150 dagen.
". Betekent dit dat na 10 dagen je nzb's niet meer de juiste bestanden kunnen vinden ofzo? Hoe moet ik dat zien?
Wie heeft er nog meer gemerkt dat de laatste tijd de snelheid omhoog is gegaan? Ik heb een basis abbo, maar sinds een paar weken (weet niet precies sinds wanneer) haal ik ineens 400kb/s, ipv de 200kb/s die ik voorheen haalde. Ik moet het nog even checken op mijn.caiway, maar heb het wachtwoord niet bij de hand.
Ik heb bij 4 verschillende testsuits getest, en alleen halen ze rond de 4mbit
Ik heb bij 4 verschillende testsuits getest, en alleen halen ze rond de 4mbit
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
kickje
Ik ben blijkbaar de enige
Ik ben nu Ubuntu aan het downloaden en die komt met 470kB/s binnen rennen
Ik kan helaas niet op mijn.caiway.nl komen (iets met wachtwoord fout enzo...) maar op de site van Caiway staat dat het basis abbo nog steeds 2Mbit is...
Ik ben blijkbaar de enige
Ik ben nu Ubuntu aan het downloaden en die komt met 470kB/s binnen rennen
Nog maar weer een kick
Het opwaarderen van 1 naar 2 Mbit mag dan lang hebben geduurd, maar ik heb inmiddels de snelheid van een 4Mbit lijn op een 2 Mbit abbo
Me like
Het opwaarderen van 1 naar 2 Mbit mag dan lang hebben geduurd, maar ik heb inmiddels de snelheid van een 4Mbit lijn op een 2 Mbit abbo
Me like
Verwijderd
Morgen ga ik de modem halen, dan kan ik het hopelijk ook testendeepbass909 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:24:
Nog maar weer een kick
Me like
Ik heb er in het begin 1 keer problemen mee gehad. Volgens Caiway had ik 30GB in 1 maand tijd gedownload (over een 1Mbit lijn)
Ik had wel veel gedownload, maar niet zoveel. Maar hun manier van dataverbruik meten gaat de mist in als de internet verbinding lange tijd open blijft staan. Ze lezen in principe bij de wisseling van de maand het modem uit, en dat kan alleen als er dus geen actieve verbinding is. Bij mij is dat 2 maanden achtereen mislukt, met als gevolg dat ik volgens hen in 1 maand tijd, het verbruik van in werkelijkheid 3 maanden had.
Het is gelukkig bij een waarschuwing gebleven, maar ze kunnen je verplichten een duurder abbo te nemen. Bij hccnet/XS2ALL heb ik daar nooit last van gehad, terwijl ik daar meer downloadde.

Het is gelukkig bij een waarschuwing gebleven, maar ze kunnen je verplichten een duurder abbo te nemen. Bij hccnet/XS2ALL heb ik daar nooit last van gehad, terwijl ik daar meer downloadde.
Verwijderd
Blijkbaar heb je dan niet goed zitten luisteren naar de uitleg van de helpdesk 
Voor zover ik weet is je dataverkeer een optelsom van inkomende en uitgaande data.
Je dataverbruik zal bijgewerkt worden na het verbreken van je sessie welke MAX! een week zal duren aangezien Caiway daarna je sessie zal verbreken.
Het kan dus wel voorkomen dat je sessie overloopt na de volgende maand en je verbruikte data van die sessie bij de "nieuwe" maand komt.
Maar zoals jij hierboven aangeeft, dat kan echt never te nimmer
Althans zo had ik het begrepen toen ik de helpdesk aan de lijn had
Voor zover ik weet is je dataverkeer een optelsom van inkomende en uitgaande data.
Je dataverbruik zal bijgewerkt worden na het verbreken van je sessie welke MAX! een week zal duren aangezien Caiway daarna je sessie zal verbreken.
Het kan dus wel voorkomen dat je sessie overloopt na de volgende maand en je verbruikte data van die sessie bij de "nieuwe" maand komt.
Na alle topics te hebben gelezen waar Caiway in voorkomt, lijkt me dit het meest verstandige topic om mijn vraag eens te plaatsen.
Ik ben in Gouda op zoek naar een nieuwe ISP. Helaas wordt hier nergens Glas aangeboden, dus ik zag Caiway staan met 24Mbit down/2Mbit up (Met name de upload is wel interessant).
Enkele hier halen bij lange na niet de downloadsnelheid, maar hoe zit dat met de upload.
16Mbit (zoals enkele hier melden) zou voldoende moeten zijn, maar die upload is toch het belangrijkste. Iemand ervaringen?
Ik ben in Gouda op zoek naar een nieuwe ISP. Helaas wordt hier nergens Glas aangeboden, dus ik zag Caiway staan met 24Mbit down/2Mbit up (Met name de upload is wel interessant).
Enkele hier halen bij lange na niet de downloadsnelheid, maar hoe zit dat met de upload.
16Mbit (zoals enkele hier melden) zou voldoende moeten zijn, maar die upload is toch het belangrijkste. Iemand ervaringen?
Mooooooeeeee......
@Black Piet:
Garanties zal je nooit krijgen, er zijn te veel factoren die de snelheid beïnvloeden. Echter...het kan wel "goed" gaan, ik trek zowel up als down mijn volledig beloofde bandbreedte dicht. En...het is heel fijn om iets te downloaden van mijn server (met 2 MBit, wat voorheen 1 MBit ADSL was
).
Garanties zal je nooit krijgen, er zijn te veel factoren die de snelheid beïnvloeden. Echter...het kan wel "goed" gaan, ik trek zowel up als down mijn volledig beloofde bandbreedte dicht. En...het is heel fijn om iets te downloaden van mijn server (met 2 MBit, wat voorheen 1 MBit ADSL was
Bedankt voor je reactie.
Ik heb nu Casema 4 Mbit - 1 Mbit (Lees: Kabelinternet) en trek mijn lijn compleet vol, dus een snelheidsverhoging naar 10 Mbit zou al lekker zijn.
24Mbit klinkt bijna te goed om...en de 2 Mbit voor upload is erug interessant! Gaan maar eens kijken wat voor deal ze aanbieden, want ik wil niet gaan betalen voor een modem!
Ik heb nu Casema 4 Mbit - 1 Mbit (Lees: Kabelinternet) en trek mijn lijn compleet vol, dus een snelheidsverhoging naar 10 Mbit zou al lekker zijn.
24Mbit klinkt bijna te goed om...en de 2 Mbit voor upload is erug interessant! Gaan maar eens kijken wat voor deal ze aanbieden, want ik wil niet gaan betalen voor een modem!
Mooooooeeeee......
Even dit wat oudere topic aanvullen; de laatste weken zit ik netjes op 6Mb down en dus niet meer op de strakke 4Mb minimaal.xs2tom schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:50:
<KNIP> Het lijkt er wel op of ze alles wat 'strakker' hebben gezet, voorheen haalde ik een nette 3 Mb voor het 2Mb abonnement en nu haal ik precies 4Mb voor het 4Mb abonnement. <KNIP>
Verwijderd
Ik zit te overwegen om internet + bellen + rtv te nemen van Caiway.
Nu vraag ik me af hoe het zit met uptime + daadwerkelijk behalen van de snelheid in piekuren(savonds).Ik zit te overwegen om internet + bellen + rtv te nemen van Caiway.
Nu vraag ik me af hoe het zit met uptime + daadwerkelijk behalen van de snelheid in piekuren(savonds).
Ik heb altijd een adsl aansluiting gehad van speedlinq, tiscali, telfort, etc toch allemaal één pot nat.
Erg voordeling, maar vaak storingen gehad. vooral met voip bellen.
Iemand die mij wat informatie kan verstrekken?
Ik zat te denken aan 8Mbit abbo.
Ik heb altijd een adsl aansluiting gehad van speedlinq, tiscali, telfort, etc toch allemaal één pot nat.
Nu vraag ik me af hoe het zit met uptime + daadwerkelijk behalen van de snelheid in piekuren(savonds).Ik zit te overwegen om internet + bellen + rtv te nemen van Caiway.
Nu vraag ik me af hoe het zit met uptime + daadwerkelijk behalen van de snelheid in piekuren(savonds).
Het echoot hierVerwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:33:
Ik zit te overwegen om internet + bellen + rtv te nemen van Caiway.
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Voor de mensen die met hun ultra abbo nog steeds niet boven de 12mbit uitkomen:
Docsis 2 modem is de oplossing. De oude docsis 1 kan de nieuwe snelheid niet aan.
Hier sinds de omschakeling naar docsis 2 modem en linksys router weinig tot geen downtime meer. Nog geen last gehad van FUP; en snelheid ligt gemiddeld op 2600kb (de 24mbit wordt ruim gehaald dus) dit gaat dan wel via usenet.
Docsis 2 modem is de oplossing. De oude docsis 1 kan de nieuwe snelheid niet aan.
Hier sinds de omschakeling naar docsis 2 modem en linksys router weinig tot geen downtime meer. Nog geen last gehad van FUP; en snelheid ligt gemiddeld op 2600kb (de 24mbit wordt ruim gehaald dus) dit gaat dan wel via usenet.
Zelf woon ik in t westland, en heb hier niet tot geen problemen..
Ultra + voip abbo (dus met webstar, docsis 2 modem).. Moet zeggen dat de snelheden gewoon absurd zijn, download is 2700 ~ 2800 kbyte/s down, en up is het 150 ~ 200 kbyte/s..
Wat betreft stabiliteit kan ik het alleen vergelijken met het oude MxStream van KPN icm xs4all. En daar heb ik 10 minuten downtime meegemaakt in 4 jaar tijd. Met de kabel is dat wel anders, toch wel gemiddeld halve dag per maand.. kan 4 maanden perfect gaan, maar dan heb heb je ineens een maand waar je één of meerdere avond geen internet heb??
Voor het geld zou ik het iig niet laten, voor het abbo wat je krijgt is 40 euro geen drol.. Daarnaast wat service betreft komt het ook wel goed.. Als je echt extreem veel storingen ondervind, helpdesk bellen (soms wel lang wachten), wat testjes uitvoeren en dan maken ze een storingsmelding voor je aan in het systeem..
Ultra + voip abbo (dus met webstar, docsis 2 modem).. Moet zeggen dat de snelheden gewoon absurd zijn, download is 2700 ~ 2800 kbyte/s down, en up is het 150 ~ 200 kbyte/s..
Wat betreft stabiliteit kan ik het alleen vergelijken met het oude MxStream van KPN icm xs4all. En daar heb ik 10 minuten downtime meegemaakt in 4 jaar tijd. Met de kabel is dat wel anders, toch wel gemiddeld halve dag per maand.. kan 4 maanden perfect gaan, maar dan heb heb je ineens een maand waar je één of meerdere avond geen internet heb??
Voor het geld zou ik het iig niet laten, voor het abbo wat je krijgt is 40 euro geen drol.. Daarnaast wat service betreft komt het ook wel goed.. Als je echt extreem veel storingen ondervind, helpdesk bellen (soms wel lang wachten), wat testjes uitvoeren en dan maken ze een storingsmelding voor je aan in het systeem..
Ok, het is al een tijdje geleden, maar toch. De info over de download sessie had ik niet van de helpdesk, maar van de website van Caiway, waar er speciaal voor gewaarschuwd werd. Blijkbaar is er de laatste tijd iets veranderd, want ik heb al meerdere keren op zondag avond gehad dat m'n verbinding er compleet uit lag, om een half uur of uur later weer gewoon online te komen. Er zijn geen storingen bekend verder.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:00:
Blijkbaar heb je dan niet goed zitten luisteren naar de uitleg van de helpdesk
Sinds die ene waarschuwing heb ik overigens nooit meer problemen gehad, dus waar dat absurde verbruik vandaan kwam... ik heb geen server aanstaan, en de hoeveelheid gedownloade data past geeneens op m'n pc

Iets waar ik me nog steeds over verbaas is de snelheid die ik haal. Afgelopen zondag was ik aan het downloaden met snelheden van minimaal 400KB/s (4mbit) met uitschieters tot bijna 1MB/s (10Mbit). Dat is 2 tot 5 keer sneller dan m'n abbo. En dan niet voor een paar seconden, maar echt voor de gehele duur van de downloads
Sinds de verhoging van de snelheid is mijn upload-snelheid nog steeds niet in de buurt van de 2 mbit gekomen. een tijd is deze snelheid rond de 150 ~ 160 kB/sec geweest. Maar sinds september is steeds weer minder aan het worden. Vandaag gemiddeld over het afgelopen uur is de upload-snelheid 126 kB/secDrOetker schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:26:
Ultra abbo: In delfgauw (pijnacker-nootdorp) is bij mij de nieuwe download snelheid ook al een paar dagen een feit. Vanmorgen nog even getest, 2,8 Megabytes per seconde wat voor heen 1,4 was
Alleen de upload gaat nog strak met een snelheid van 150 kB/sec wat voor heen 120 kB/sec was, die is dus nog niet verdubbeld. Foutje van hun kant? want het lijkt verdacht veel op de snelheid van het super abbonement
Ik heb ook contact gezocht met de helpdesk, die konden mij vertellen dat er niets aan de hand was met het netwerk dus dat het probleem wel bij mij moest liggen. Het enige waar het volgens mij aan kan liggen is de modem die ik van hun heb gekregen, een WebSTAR EPC 2203. Het rare is ook dat is snachts(02uur) toch wel gemiddeld zo'n 20 a 30 kB/sec sneller kan uploaden dan overdag (14uur)
Dus ik had aan de helpdesk gevraagd of dat ik het met een andere modem mijn lijn kan controleren. Dat was alleen mogelijk met een modem die op MAC-adres is registreert onder een Caiway abonnement.
Heeft iemand nog suggesties hoe ik kan controleren waar het aan kan liggen?
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"
Ik test het altijd met een vriend, apache server opgezet en hij via een download manager (multi-stream) downloaden. Merk wel dat eind middag/begin avond het blijft schommelen rond de 140-145, pas eind van de avond gaat dit verder omhoog richting 150kb/s, maar wel redelijk stabiel dus.
Ik heb trouwens ook 24mbit
(grote investering geweest, maar 110% waard geweest
)
Andere modem testen kan wel, als je je mac adres opnieuw registreerd of mogelijk met mac-spoofing wat kan doen? (weet niet eens of kabel modems dit ondersteunen).
Ik heb trouwens ook 24mbit
Andere modem testen kan wel, als je je mac adres opnieuw registreerd of mogelijk met mac-spoofing wat kan doen? (weet niet eens of kabel modems dit ondersteunen).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
jah maar 150 kB/sec is dus bij lange na geen 2 Mbit, eerder 1,2 
Dat is een beetje mijn punt, misschien ben ik wel een zeikert maar zij beloven 2Mbit dan wil ik ook iig in de buurt van 2Mbit
Dat mac-spoofing kan ik ovigens nog wel proberen uit te zoeken...
Dat is een beetje mijn punt, misschien ben ik wel een zeikert maar zij beloven 2Mbit dan wil ik ook iig in de buurt van 2Mbit
[ Voor 14% gewijzigd door DrOetker op 30-10-2008 15:30 ]
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"
http://www.speedtest.nl/D...rtID=0&pi_id=21&co_id=994
Resultaten van de upload (als is speedtest niet zo super betrouwbaar, maargoed), lijkt er eerder op dat dit gewoon een technisch limiet is aan de kabel/provider kant.
Resultaten van de upload (als is speedtest niet zo super betrouwbaar, maargoed), lijkt er eerder op dat dit gewoon een technisch limiet is aan de kabel/provider kant.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mmmm...beloven...DrOetker schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:21:
Kan jij me laten zien waar die belofte expliciet gemaakt wordt, laat staan waar deze gegarandeerd wordt ?
En vergeet tijdens je berekningen ajb niet de overhead, delen door 10 levert een realistischer beeld op als delen door 8.
Volgens mij heb ik al sinds juni 4 mbit ipv 2mbit met een basisabbo (ik zag je post staan van juni)deepbass909 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:46:
[...]
Iets waar ik me nog steeds over verbaas is de snelheid die ik haal. Afgelopen zondag was ik aan het downloaden met snelheden van minimaal 400KB/s (4mbit) met uitschieters tot bijna 1MB/s (10Mbit). Dat is 2 tot 5 keer sneller dan m'n abbo. En dan niet voor een paar seconden, maar echt voor de gehele duur van de downloads
Erg raar, maar ik vind het prima! Mocht het nog een keer teruggezet worden naar écht 2mbit ga ik wel overwegen om over te stappen naar een abbo hoger aangezien ik er nu wel erg gewend aan ben. Maar ach, misschien is er tegen die tijd alweer een nieuwe snelheidsverhoging. Alhoewel ik daar aan twijfel, gezien de problemen die wel eens lees met de hogere abonnementen.
Wel apart dat je soms uitschieters hebt naar zelfs 10Mbit!!
Voordat ik opeens met 4Mbit kon downloaden met het basis abbo downloadde ik met 240 kB/s.DrOetker schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:21:
Ik noem je in dit geval echt geen zeikerd. Dat is gewoon bijna een halvering van de beloofde snelheid.
Toen het basisabbo nog 1Mbit was downloadde ik met iets van 120kB/s
Ik kom je ook overal tegen.....banden al weer 4-kant?svijf schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:44:
[...]
Nope, helaas.
Maar het lijkt mij een prima idee om "onze" krachten te bundelen en een gezamelijke brief te maken voor CaiwayMail mag natuurlijk ook
Ik heb ze er net op laten zetten en meteen al 100 km's op de klok gezet....
Verwijderd
Het is nu 2012. Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe snelheidsverhoging ?
En je vond het nodig om daarom een topic uit 2009 te kicken?
En je vond het nodig om daarom een topic uit 2009 te kicken?
[ Voor 32% gewijzigd door IEF op 03-12-2012 16:54 ]
Dit topic is gesloten.