Toon posts:

Fatsoenlijke videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb eigelijk een zwaar verouderde videokaart namelijk de NVIDIA 4200 TI.
Ik wil graag een nieuwe hebben maar nou ben ik bang dat mijn moederbord dat niet toe gaat laten..
Hier de specs:

MSI MS-6567
Slots:
• One AGP (2x/4x) universal slot
• Five 32-bit Master PCI slots (PCI v2.2)
• One CNR (Communication Network Riser) slot

Kan iemand mij vertellen of ik nog een fatsoenlijke 3d kaart (Met name voor games) erop kan zetten ?
En zo ja welke ?

P.s. Met games heb ik het niet over games als Crysis of andere die een uber kaart nodig hebben maar meer WoW e.d.

• Stefan_D
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07 12:17
Verschillende kaarten, zoals de AMD x1950, de Nvidia 6600 GT, 6800 en 7800 zijn nog AGP versies van gemaakt, maar of het zin heeft is koffiedik kijken aangezien we de rest van je systeem niet weten.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Ik zou dan eerst gewoon dit doorlezen:
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Geforce 7600 (of eventueel 7300GT) AGP zou WoW lekker soepel moeten draaien.

Als je nu een ATI kaart wil is de HD 2400XT wel een kaartje met goede prijs / kwaliteit verhouding. Niet voor de 'allernieuwste' games, maar WoW runt ie netjes op high met AA (heb m' zelf ook (PCI-E))

Edit: toevoeging.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 17:33 ]

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
met maximaal AGP 4x zul je echt geen fatsoenlijke videokaart kunnen installeren, het is waarschijnlijk een stuk rendabeler om een nieuw moederbord en een PCI-e videokaart te kopen.

voor 50 euro heb je al een moederbord (http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GQIR32) waarbij je je huidige processor kan houden en een PCI-e x16 slot tot je beschikking hebt.

edit: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GQIR32 lijkt me een mooi kaartje, passief gekoeld en hiermee kun je WoW gewoon op max spelen waarschijnlijk. Ben je in totaal voor de hele upgrade 100 euro kwijt. De kaart ondersteunt ook DirectX10, ben je voorlopig klaar mee :)

[ Voor 28% gewijzigd door Mathijs1 op 20-11-2007 17:38 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-07 13:45
PCIe doet onder voor AGP bij een Radeon X1950 Pro, wat overigens echt een aanrader is.. UT3 alles op full werkt als een zonnetje.

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik ben jullie zeer dankbaar !

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
met maximaal AGP 4x zul je echt geen fatsoenlijke videokaart kunnen installeren, het is waarschijnlijk een stuk rendabeler om een nieuw moederbord en een PCI-e videokaart te kopen.
En waarom is dat ? Het verschil tussen AGP 4x en 8x is misschien 3%. Je kan een AGP 8x kaart prima in een AGP 4x slot doen zonder al te veel performance te verliezen.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Zou er geen killer kaart meer inzetten, aangezien AGP toch wel EOL is. 7600GT of een 1650Pro zou wel volstaan. Weet niet wat de rest van je sys inhoud, maar met een AGP 4x slot denk ik niet dat het veel soeps is om er iets duurs in te gooien.

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
agp4x beperkt de x1950 zeker weten.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

tomcatha schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:42:
agp4x beperkt de x1950 zeker weten.
Hoe kom je aan die wijsheid?

Goedkoop bellen via VoIP

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geldt ook voor de wat oudere systemen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.