Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja, die had ik ook gezien. Die test met Video2000 laat een v erschil van 8% zien in voordell van de DDR. Maar hoe vertaald dit zich naar de realiteit? Op een SDR zal een DivXje toch ook wel vloeiend afgespeelt worden op een Athlon 650? En hoe zit het met de 2D snelheid?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
2D-snelheid is al 5 jaar niet meer relevant. Da's namelijk zo snel. 3D is voor matrox een gepasseerd station. Qua kwaliteit is matrox behoorlijk goed, maar voor Divx zou ik het niet weten.
Speel op safe, als een review een kaart afkraakt, dan kan je deze echt beter laten liggen.
Speel op safe, als een review een kaart afkraakt, dan kan je deze echt beter laten liggen.
Verwijderd
Als je DVD wilt kijken neem je een Ati. Punt.
Die hebben al tijden hardwarematige motioncompensation enz. enz. Bovendien is de 2D kwaliteit net zo goed. Als je een Radeon neemt krijg je op de koop toe ook nog eens prima 3D prestaties.
Ook al heb je die nu niet nodig, dan nog heb je er wat aan als je hem ooit weer verkoopt.
Die hebben al tijden hardwarematige motioncompensation enz. enz. Bovendien is de 2D kwaliteit net zo goed. Als je een Radeon neemt krijg je op de koop toe ook nog eens prima 3D prestaties.
Ook al heb je die nu niet nodig, dan nog heb je er wat aan als je hem ooit weer verkoopt.
Verwijderd
ja ga voor de radeon SDR die schijnt even goed 2D te hebben als koning matrox en de beste dvd playback stuff, of je kunt de radeon LE zoeken als je toch geen spellen speelt
Wat heb ik aan een Radeon als ik toch geen games doe op de machine waar ie in gaat? Matrox heeft dual-head, dus TV kijken en de windows desktop tegelijk. Heeft ATI ook zoiets? Of moet je daar de resolutie ook (net als bijna alle TV-out kaarten) terug zetten naar 800x600 om van de TV-out te genieten? En wat heb je aan DVD hardware ondersteuning als je al een Athlon 650 hebt? Niet echt veel lijkt mij. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel, betaal ik 35% meer voor 8% meer performance in de Video2000 test? Ik denk het niet. Aan jullie de taak om mij te overtuigen (dat is tot nu toe nog niet gelukt
)
ik zit zelf ook te twijfelen tussen de sdr en ddr.
bij matrox op de site staat dat de 16mb sdr minder hoge resoluties aankan (max 1284x1024 geloof ik)
maar ik snap nog altijd niet waarom de ddr (16mb) versie dan wel 2048x1548 kan halen ?
daarom zou ik zelf maar voor de 16ddr gaan omdat ik 2x 1600x1200 wil kunnen aansturen.
bij matrox op de site staat dat de 16mb sdr minder hoge resoluties aankan (max 1284x1024 geloof ik)
maar ik snap nog altijd niet waarom de ddr (16mb) versie dan wel 2048x1548 kan halen ?
daarom zou ik zelf maar voor de 16ddr gaan omdat ik 2x 1600x1200 wil kunnen aansturen.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Ik bedacht me ook opeens wat er zou gebeuren als je dual-head gebruikt met 2 schermen op bv. 1280x1024. De SDR versie zou dan wel eens gehueeugen bandbreedte problemen kunnen krijgen, right?
Naast performance verschillen zijn er ook configuratie verschillen:
www.matrox.com/mga/products/mill_g450/series.cfm, ofwel de 16 Mb SDR heeft geen tv-out kabeltje en geen DVD software.
www.matrox.com/mga/products/mill_g450/series.cfm, ofwel de 16 Mb SDR heeft geen tv-out kabeltje en geen DVD software.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Pagina: 1