[Vista] vrije ruimte op C: partitie wordt steeds minder*

Pagina: 1
Acties:

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-01 13:12
Geachte GOTérs

Ik heb een probleem op mijn huidige Vaio laptop
Om één of andere vreemde reden loopt mijn windows c: partitie iedere dag een stuk voller. zonder dat er software wordt geïnstalleerd of nieuwe bestanden worden geplaatst.

Gister, maandag was er nog 142GB beschikbaar en nu ik hem net opgestart heb is er nog maar 139GB beschikbaar. :(

Dit ruimte opetende probleem is al een tijdje gaande. Ik heb al met verschillende antivirus scanners ge scanned maar tot op heden geen succes.

Heeft iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Rj- op 20-11-2007 10:00 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je eens kunnen kijken welke applicaties er allemaal draaien? Het zou zomaar kunnen zijn dat er FTP software op je PC is geinstalleerd en dat je laptop een wandelende FTP server is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:21

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

wat dacht je van de system restore functie? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Outerspace

Outerspace

Hubert schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:00:
wat dacht je van de system restore functie? :)
Kan je mij jouw gedachtengang uitleggen? Ik zie niet in waarom een system restore het probleem zou herstellen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Norton had vroeger een soort beveiligde prullenbak, alles wat je verwijderde kwam daarin terecht en moest je expliciet aangeven deze te willen legen. Het was dus nog een niveau extra dan de windows prullenbak.

Maargoed het blijft gissen, want je geeft niet bepaald veel informatie!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:04

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Outerspace schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:02:
[...]

Kan je mij jouw gedachtengang uitleggen? Ik zie niet in waarom een system restore het probleem zou herstellen :)
ik denk dat hij bedoelt dat die functie de ruimte gebruikt ;) die maaktnamelijk tregelmatig nieuwe bestanden aan

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04
System Restore maakt gebruik van de Volume Shadow Copy service, welke van elk belangrijk document (wat Windows zelf bepaalt) een beackup maakt wanneer het veranderd of verwijderd wordt. Dit kost uiteraard veel ruimte. Heb je veel vrije ruimte, dan gebruikt Windows ook veel. Heb je weinig ruimte, gooit Windows vaker een oude backup weg.

Je kunt in Verkenner met rechtermuisknop -> eigenschappeen alle vorige verises van een bestand zien:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2003/2049041167_89df656244_o.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door CrisT op 20-11-2007 10:10 ]

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Outerspace schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:02:
Ik denk dat hij bedoelt dat System Restore die ruimte aan het innemen is ;)

edit:
ik moet echt sneller werken :X

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 20-11-2007 10:06 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Outerspace

Outerspace

Dat is duidelijk :) Ik dacht dat Hubert bedoelde om de functie zelf te gebruiken (om herstelpunt terug te zetten), maar nu gaat het dus om het uitschakelen daarvan. Het was mij even niet duidelijk :)

@ TS, zie ook Waar is mijn diskspace toch heen?

• Rj-
CrisT schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:05:
System Restore maakt gebruik van de Volume Shadow Copy service, welke van elk belangrijk document (wat Windows zelf bepaalt) een beackup maakt wanneer het veranderd of verwijderd wordt. Dit kost uiteraard veel ruimte. Heb je veel vrije ruimte, dan gebruikt Windows ook veel. Heb je weinig ruimte, gooit Windows vaker een oude backup weg.

Je kunt in Verkenner met rechtermuisknop -> eigenschappeen alle vorige verises van een bestand zien:
[afbeelding]
Ik kan na u uitleg nogsteeds niet dat menu voor mij neus toveren? iets gedetaileerder aub?

Verwijderd

Uitschakelen zou onverstandig zijn, zoals gezegd, wanneer je ruimte tekort komt zal Windows deze ruimte vanzelf weer vrij maken, tot die tijd is het prettig dat er in ieder geval nog een extra backupje is (al is het op dezelfde schijf en dus niet super betrouwbaar, bij een f*ckup ben je blij dat het er is).

Je hebt 140GB vrij... was je van plan in 1x die 140GB te gaan vullen?

• Rj-
systeem herstel was verantwoordelijk voor het probleem:

probleem opgelost!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gooi ik er nog even een titelfix tegenaan.
Ook al staat dit niet letterlijk in de Vista FAQ, het staat wel genoemd in de Windows Clients - FAQ en daar kan je in ieder geval wat mogelijkheden uit halen.

Probeer in het vervolg wel een wat duidelijker titel te kiezen, want 'probleem' is zo ongeveer het slechtste wat je ervan kan maken...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:21

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Rj- schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:01:
systeem herstel was verantwoordelijk voor het probleem:

probleem opgelost!
Zoals dus aangegeven en verbeterd door meerdere personen :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1