Toon posts:

[XP] Alle type bestanden openen met hetzelfde programma

Pagina: 1
Acties:
  • 830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Heb met jullie forum al verschillende problemen opgelost maar loop nu tegen een probleem bij een vriendin waar ik niet uit kom.

Als Windows XP opstart krijgen ze, voordat ze op hun gebruikersnaam kunnen inloggen, een opstartschermpje met arabische tekens (stuk of 7). Dit moet je als eerste wegklikken voordat men op het inlogscherm komt. Als windows compleet opgestart is geeft hij enkele fouten welke betrekking hebben op ehtray en ctfmon welke ook in msconfig gegeven zijn. Wat deze bestanden doen weet ik niet, maar weet wel dat elk XP versie deze opstart. Ze staan in msconfig tab opstarten wel aangevinkt.

Ook alle snelkoppelingen zijn als pdf gegeven. Hij probeert alles via adobe acrobat reader op te starten wat natuurlijk niet lukt. (msn, word , excel kortom alle exe bestanden). Rechtstreeks via program files een programma opstarten lukt wel. Maar maak je een nieuwe snelkoppeling en hij geeft hem weer in pdf. Als je een programma wijzigt met openen met, wat ik had gedaan met winzip en daar het goede programma bijgezocht en aanvinken 'dit type bestand altijd met dit programma openen', en alle iconenen veranderen in winzip iconenen. Dus alle type bestanden veranderen mee naar winzip en alles probeert de pc met winzip te openenen.

Bij mapopties in configuratiescherm tab bestandstype lijkt alles goed te staan.

Heeft iemand dit weleens meegemaakt en hoe is dit op te lossen. Of zou dit een virus kunnen zijn? Persoonlijk denk ik van niet, haar moeder had aangegeven dat ze een keer ergens op geklikt had bij zo'n schermpje als 'openen met'. Ben een poosje bezig geweest maar dat heeft helemaal niets geen verbetering opgeleverd. :?

Hopen dat iemand een idee heeft. Omdat het bij een vriendin is, kan ik jullie mogelijke oplossingen niet gelijk proberen. Maar alle ideenen zijn welkom!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het bericht wat je krijgt voordat je kunt inloggen vind ik al eng, laat staan dat alle bestandstypen door dezelfde applicatie geopend worden...

Ik zou een hersteloperatie laten zitten, en gewoon (na een goede backup!) met een verse installatie beginnen.

Mocht je toch willen gaan herstellen zou ik een riedeltje virus- en spywarescanners over het systeem halen, maar het opschonen gaat net zoveel tijd kosten als opnieuw installeren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:27:
Beste Tweakers,
<knip> Of zou dit een virus kunnen zijn?
:X
Persoonlijk denk ik van niet, haar moeder had aangegeven dat ze een keer ergens op geklikt had bij zo'n schermpje als 'openen met'. Ben een poosje bezig geweest maar dat heeft helemaal niets geen verbetering opgeleverd. :?

Hopen dat iemand een idee heeft. Omdat het bij een vriendin is, kan ik jullie mogelijke oplossingen niet gelijk proberen. Maar alle ideenen zijn welkom!
Als die install zo ver heen is zou ik gewoon die xp cd er opnieuw inrammen.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 23:31 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
als je shift + rechtsklikt zie je idd "openen met" :/

file extensions en de daaraan gekoppelde applicaties kun je vinden in je bios register, maar hoe je die terug moet zetten :? lijkt me ERG veel werk :/

die arabische zooi is niet goed natuurlijk (tenzij je arabisch bent :/) - dus om die reden zou ik een herinstall doen, mocht dat geen probleem zijn dan zou ik systeemherstel van xp proberen

you had me at EHLO

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-02 21:45
Gezien het feit dat je .exe bestanden niet kunt "openen met" zoals andere bestanden is het moeilijk/onmogelijk dit perongelijk voor elkaar te krijgen.

Zoals hierboven al gezegt... je windows cd bied de oplossing

Edit: Copier die arabische tekentjes eens (evt via een vertaalprogramma in t engels) in google, misschien levert dat iets op over hoe er vanaf te komen

[ Voor 28% gewijzigd door -Niels- op 19-11-2007 23:39 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

De snelkoppelingen terug veranderen naar de standaard programma's waar ze mee geopend moeten worden is nog een hele klus : [Vista]Standaard programma weer terug zetten naar openen met .

XP cd er in doen en dan installeren met herstel/reparatie optie. Hierdoor gaan niet de bestanden verloren maar wordt het register terug gezet met de juiste instellingen zodat je ook de snelkoppelingen kan openen.

Een reparatie wordt een helse klus kan ik je vertellen ;) .

Self reflection is the school of wisdom

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 14:15
TheNymf schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:33:
file extensions en de daaraan gekoppelde applicaties kun je vinden in je bios
Wat zeg je? De bestandskoppelingen van windows kan je vinden in het Basic Input Output System? Als je J.B. wilt helpen, doe dat dan ook goed. TheNumf bedoelde dus het register.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Hero of Time
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat ik van je OP begrijp, is dat snelkoppelingen door Adobe Reader worden geopend, programma's, .exe dus, kan je nog wel normaal openen. Kijk eens bij de registersleutel HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk en vergelijk de waardes met mijn plaatje. Wat er in de andere sleutels als standaard waarde staat is gelijk aan degene die getoond wordt.
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/1120/regegisterlnkfilevk6.th.jpg

Als dat goed staat, is het mogelijk dat er een fout staat in het vervolg, namelijk de sleutel lnkfile even verderop in de lijst. Deze verwijzing staat direct in de .lnk sleutel als default value. Staat er geen 'lnkfile' maar iets van adobe, verander het dan naar lnkfile.

Maak eerst een backup voordat je het register aan gaat passen zodat je altijd terug kan!

Wil dit niet lukken, maak dan een backup van alle bestanden en installeer Windows opnieuw zoals hierboven al is aangegeven. Ga er geen extra tijd in steken als dat niet nodig is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alle reacties zo eens lees ziet het er niet best uit. Ik kan dat eens met dat register proberen wat Hero of the Time aangaf.

En zou een reparatie vanuit de cd van windows helpen? Dan blijven alle persoonlijke bestanden staan toch?

Wat ik persoonlijk heel apart vind is dat die moeder er heilig van overtuigt is dat zij iets met de openen met verkeerd geklikt heeft. Want ze had iets aangeklikt en alles was zoals hij nu was. Ik kan mij haast niet voorstellen dat ze dit met paar bewerkingen voor elkaar heeft gekregen..

Ik ga er binnenkort weer mee verder, mochten er nog mensen zijn die een oplossing denken te hebben dan hoor ik dat graag!

In ieder geval, nu al super bedankt. :9

• sjongenelen
  • Laatst online: 19-02 21:56
Pavla schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:52:
[...]

Wat zeg je? De bestandskoppelingen van windows kan je vinden in het Basic Input Output System? Als je J.B. wilt helpen, doe dat dan ook goed. TheNumf bedoelde dus het register.
sorry :'( érg domme fout, ik weet niet hoe die er in geslopen is... misschien omdat het al half 12 was, veel te laat voor mijn leeftijd :|
sorry TS

you had me at EHLO

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:40:
Als ik alle reacties zo eens lees ziet het er niet best uit. Ik kan dat eens met dat register proberen wat Hero of the Time aangaf.

En zou een reparatie vanuit de cd van windows helpen? Dan blijven alle persoonlijke bestanden staan toch?

Wat ik persoonlijk heel apart vind is dat die moeder er heilig van overtuigt is dat zij iets met de openen met verkeerd geklikt heeft. Want ze had iets aangeklikt en alles was zoals hij nu was. Ik kan mij haast niet voorstellen dat ze dit met paar bewerkingen voor elkaar heeft gekregen..

Ik ga er binnenkort weer mee verder, mochten er nog mensen zijn die een oplossing denken te hebben dan hoor ik dat graag!

In ieder geval, nu al super bedankt. :9
Je moet je eens verdiepen in wat gebruikers die weinig tot niets weten voor elkaar krijgen wat iemand met veel ervaring niet lukt.

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:58
Ik heb het dus net voor mekaar gekregen! Het is heel makkelijk eigenlijk.

Als je een lnk bestand met de rechtermuisknop aanklikt dan krijg je de optie 'openen met' te zien.

Vervolgens kies je standaardprogramma kiezen en dan staat er onderaan een optie 'Dit type bestand altijd met dit programma openen'.

Als ik nu vervolgens Wordpad kies bijvoorbeeld en ik laat de optie 'Dit type bestand altijd met dit programma openen' aanstaan dan worden al mijn .lnk bestanden een shortcut naar Wordpad!.

Ik ben nu aan het zoeken hoe dit terug te zetten maar het lukt me niet. Volgens mij is het gewoon een bug in Windows... HELP!

Ik gebruik Windows Vista Ultimate 32.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zie mijn post hoger over het register. Dit geld ook voor Vista. Kijk wat er bij de omschrijving staat en verander dit naar wat het moet zijn, lnkfile oid ipv wordpad document. Bij XP heb ik iig niet de optie Openen Met voor een snelkoppeling.

• WhiteKnight
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 23:40
Ik zat met hetzelfde probleem! Echt de handen in het haar... Heb toen hetvolgende gebruikt en alles werkt weer als normaal :

http://www.winhelponline....es-for-Windows-Vista.html

en dan de file voor .lnk...

Succes!

P.s. ff opnieuw opstarten op alle normale icoontjes terug te krijgen!
Pagina: 1