[Vista]Standaard programma weer terug zetten naar openen met

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Voorbeeld: Ik heb een bestand (*.sql) dat nu geopend word met Wordpad. Eerst kreeg ik nog een scherm waar ik uit kon kiezen of er een passend programma op internet werd gevonden of dat ik zelf uit een lijst kon kiezen.

Nu wordt het *.sql bestand standaard geopend met Wordpad en dat wil ik niet. Ik graag de optie weer terug hebben.

Ik heb natuurlijk gezocht of dit te googlen of te gotten was, maar helaas. Kwam 1 link tegen waar er wel over werdt gerept:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=292450

Als optie is systeemherstel geroepen. Dit is natuurlijk heel makkelijk en geeft heel veel fouten( heb ik ondervonden"no discussion about that").

Ik weet dat er ook heel veel in het register gewijzigd kan worden. Ik sta ook open voor andere suggesties.

Self reflection is the school of wisdom

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Rechtermuisknop op een .sql bestand en daarna Open Met en kiezen voor het juiste programma... hier staat een vinkje om dit altijd te gebruiken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:10
Als het goed is shift ingedrukt houden en rechts op het bestand klikken, vervolgens openen met... kiezen en het programma selecterene en dan aanvinken dat hij altijd met dit programma moet openen.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Falcon schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:33:
Rechtermuisknop op een .sql bestand en daarna Open Met en kiezen voor het juiste programma... hier staat een vinkje om dit altijd te gebruiken.
offtopic:
Lees je wel wat er in me bericht staat. Dit is dus iets wat ik niet wil ;)

Weet je ook hoe het andersom moet ;) ?

Verwijderd

Darktemple heeft gelijk. shifttoets en rechtsklik geven weer openen met, en dan kun je een nieuw standaardprogramma aangeven, maar ook het vinkje uitzetten.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Misschien leg ik het verkeerd uit dus hier nog een keer, maar dan iets korter ;)

Als je een bestand hebt waar nog geen programma aan is gekoppeld en je dubbel klikt op het bestand krijg je twee keuzes.

Als je eenmaal een keuze hebt gemaak blijft het bestand zich openen in het aangegeven programma.

Ik wil nu weer die optie krijgen voordat je een programma hebt gekozen en niet gelijk een programma er aan toe wijst.

[ Voor 7% gewijzigd door Ventrigo op 19-09-2007 18:22 ]

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:28

Zym0tiC

^_^

My computer > Tools > Folder Options > Tabblad file types > zoek naar de SQL extensie > vervolgens even zoeken naar een optie waarbij je de default programma kan verwijderen.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Zym0tiC schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:22:
My computer > Tools > Folder Options > Tabblad file types > zoek naar de SQL extensie > vervolgens even zoeken naar een optie waarbij je de default programma kan verwijderen.
Die optie die je aangeeft is een optie voor windows XP. Ik heb ook wel een gekeken waar dat in Vista zit. Dit zit namelijk onder "start">standaard programma's>een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen.

Je krijgt een hele lijst met extensies te zien die allemaal op de computer aanwezig zijn alleen geen optie om weer terug te gaan naar "default" (zoals in windows XP).

Verwijderd

offtopic:
foutje :'(

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 19:36 ]

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:41:
Heb je hier al gekeken?

Control Panel > Default Programs > Set your default programs > en kies de extentie die je wilt wijzigen
offtopic:
heb jij naar mijn vorige antwoord/vraag gekeken?

Verwijderd

offtopic:
weer een foutje,

Sorry Ventrigo, ik ben blijkbaar blind geweest :'(

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 19:37 ]

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Probleem is wel op te lossen in het register. Alleen ik weet niet wat ik precies deed dus heb ik de laptop terug gezet naar fabrieks instellingen.

Verwijderd

probeer dit eens (maar dan in plaats van veranderen leegmaken)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1245907

Maak wel eerst een backup!!!!!!!, want ik weet niet zeker of het lukt.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Sorry dat ik het topic nog even aan haal, maar ik heb de oplossing.

! ! ! MAAK EERST EEN BACKUP VAN JE REGISTER ! ! !

Gister had ik weer precies hetzelfde probleem alleen dan met *.pcf .

Je kan de auto optie dat het bestand bijvoorbeeld wordt geopend stoppen door naar start--> uitvoeren, dan type je "regedit". Ik ging dan op zoek naar "pcf_auto_file" omdat mijn extensie *.pcf was.
Je krijgt ze dan twee keer naar voor dat hij die kan vinden. Dan moet je ze allebij verwijderen. Alleen de tweede wordt gezegt dat hij niet verwijderd kan worden. Dan druk je op "OK" en druk je gelijk op de "delete" toets.

Dan moet je je computer restarten en moet je het bestand gewoon weer kunnen openen met de optie 1: Kijk op internet naar de fileextensie,of 2: Ik kies zelf voor een programma.

Dit werkte voor mij.

Pagina: 1