Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[word 2007] .docX opent wel .doc niet

Pagina: 1
Acties:
  • 9.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het openen van bijlages in Windows live beta (en voor het gebruik van deze beta ook in Windows mail). Wanneer ik probeer een bijlage (.doc) te openen kan hij het juiste programma niet vinden.
Foutbericht: ( Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Koppelingen instellen van het Configuratiescherm)

Ik moet de bijlage dan eerst opslaan, Word starten en hem dan vanuit Word openen. Toch heb ik wel de .doc- en .docx- bestandsectenties toegewezen aan MSWord 2007. Is er ergens een instelling in Word die ik nog moet wijzigen?

PS. Hij pakt ook niet automatisch een .pps. Bij toewijzing aan powerpoint wordt er geen voorstelling geopend, maar wordt hij behandeld als .ppt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 07:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, eindelijk heb ik hem gevonden. De oorzaak is onduidelijk en de oplossing zeer lastig. Voor de volledigheid post ik hem hier, omdat het lijkt dat de overstap van msworks naar msoffice2007 onder vista dit probleem veroorzaakt.

1 Type regedit in "Uitvoeren" in het menu Start en maak een backup voor het geval er iets misgaat.
2 Zoek de map HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>
Explorer>FileEXts>.doc>OpenWithProgids
3 Wijzig de naam van de sleutel: DOC_auto_file naar: Word.Document.12 (Let op de puntjes)(De waarde blijft gelijk)
4 Sluit Regedit
5 Open Standaardprogramma's in het configuratiescherm. Klik op de link "bestandextensies aan een programma koppelen" (o.i.d.) Zoek naar .doc in de lijst. Dubbelklik hierop en klik in het venster op Microsoft Word.
6 Sluit af en klaar is kees

( Het icoontje dat voor .doc stond is nu van een vage vermelding naar word op een papiertje naar een MSWord icoon veranderd. Voor alle extensies die ook een vage vermelding naar een programma op een papiertje als icoon hebben geldt in principe de zelfde workaround. Voor de juiste naam van de sleutel kan worden gespiekt bij een naburige sleutel. Voor het renamen van de .doc sleutel heb ik gespiekt bij .docx.)

Ik hoop dat iemand hier nog eens een keer iets aan heeft. ;)

Verwijderd

Hallo,
Hier hetzelfde probleem. Ik heb je oplossing geprobeerd maar het heeft niet geholpen. In de Vista 'verkenner' werkt e.e.a. feilloos maar vanuit Vista Mail kan de juiste koppeling niet worden gevonden.

Waar had je je oplossing vandaan? Dan kan ik nog eens verder informeren.

Verwijderd

Topicstarter
hier: http://au.answers.yahoo.c...qid=20070429191429AA43OED

1e other answer. Het werkt trouwens bij mij ook niet met .pps. De rest gaat wel maar powerpoint krijg ik niet zo gek. Helaas wordt een .pps nu automatisch geopend als een .pptx :? Ik heb het erbij gelaten, maar als je een oplossing vind, post hem dan ff. Dan zie ik hem vanzelf langs komen.

Verwijderd

Ok, wat meer details, bij mij gaat het om Office 2003 op Vista Home Premium, de .Doc is daar automatisch wél gekoppeld aan Winword. Het vreemde is dat in de Vista 'verkenner' de koppeling uitstekend werkt maar in Vista Mail (opvolger van Outlook Express) werkt het niet. Met geen enkel bestandstype.

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 09:04
Ik heb hetzelfde probleem, kan de documenten wel prima vanuit de verkenner openen, maar vanuit een bijlage in Windows Mail lukt het gewoon niet. De genoemde oplossing werkt hier ook niet.
Zelf zou ik er geen probleem mee hebben elk bestand op te moeten slaan, maar het betreft de pc van mijn moeder die geen verstand heeft van computers en de bijlagen dus normaal wil kunnen openen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:51:
hier: http://au.answers.yahoo.c...qid=20070429191429AA43OED

1e other answer. Het werkt trouwens bij mij ook niet met .pps. De rest gaat wel maar powerpoint krijg ik niet zo gek. Helaas wordt een .pps nu automatisch geopend als een .pptx :? Ik heb het erbij gelaten, maar als je een oplossing vind, post hem dan ff. Dan zie ik hem vanzelf langs komen.
Oplossing: download de powerpointviewer 97 , installeer deze en het werkt wel.

• nicksmill
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-11 14:27
ik heb hier het zelfde probleem, word 2000 geinstalleerd op vista, via word kan ik de .doc bijlage wel gewoon openen maar als ik het via windows mail probeer (ik draai vista business) dan geeft ie aan dat de koppeling niet is ingesteld... de extentie .doc heb ik wel overal toegkend aan word.

• born2rule
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11 11:19
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met pdf. iemand hier ook een oplossing voor? (vista)

Let op, ik heb de officiele versie van windows live mail, niet de beta meer.

Verwijderd

Ok, ik heb de oplossing, het was wel even puzzelen maar hier komt ie:

1. Open regedit. Maak een backup voor de zekerheid.

2. Navigeer naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\

3. Zoek met F3 ALLE .doc extensie resultaten en als je iets vind met doc_auto_file verander je die naar Word.Document.12

4, Op een gegeven moment zegt F3 dat er geen resultaten meer zijn en kan je regedit afsluiten en zal de ,doc voortaan in word 2007 openen....

(bij een eerdere poging wat niet geholpen heeft heb ik de key die in dit topic genoemd wordt (HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>
Explorer>FileEXts>.doc>OpenWithProgids) alle resultaten die naar een andere programma dan msword.exe wijzen verwijderd (zoals koalanfoviewer, wordpad, en dergelijke, misschien dat dit ook mee heeft geholpen). In a stond wordpad.exe en die heb ik veranderd naar msword.exe en b en c en d en e en f heb ik dus verwijderd)

(vista ultimate x64 SP2 en office 2007)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 19:09 ]

Pagina: 1