Toon posts:

XS4ALL: te veel betalen voor oud abbo?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat eens eventjes door mijn papieren te snuffelen en het volgende viel me op...

Ik betaal aan XS4ALL per maand 20 euro netto (wordt van bank afgeschreven) plus nog eens 20 via de telefoonrekening per maand. Dat is 40 euro. Volgens abbo center heb ik ADSL Lite dat klopt. Volgens hun site kost dat abbo ook 40 euro. Echter, daar staat bij dat dat 4/1 mbit is. Ik heb hier maar 3/0,5. Volgens mij hebben ze een tijd geleden de snelheid ooit eens verhoogd, maar daar zie ik dus weinig van terug hier. Betaal ik nou al maanden teveel voor een te lage snelheid of mis ik wat?

• s.fillekes
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 09:50
Misschien vanwege de afstand tot aan de centrale dat de modem niet sneller intrained. Normaal moet een snelheidsverhoging gewoon automatisch doorgevoerd worden. Misschien keertje modem opnieuw opstarten en controleer of het modem wel bij het ISRA punt bevestigd is.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Voor meer snelheid en ADSL op 1 factuur zul je moeten overstappen naar XS4ALL Only:
http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/adslkpn.php

Dan krijg je pas een 4/1 verbinding. Het verbaast mij echter hoeveel mensen schijnbaar niet weten wat XS4ALL Only is, er is hier notabene een topic over in ditzelfde forum :X
XS4ALL Only

Let wel: XS4ALL Only slaat dus alleen op het ADSL-gedeelte. Veel mensen denken ook dat dan meteen hun vaste telefoonlijn verdwijnt. Maar dat is NIET zo, de vaste lijn opzeggen zul je zelf moeten doen (of laten migreren).

[ Voor 5% gewijzigd door GraveR op 19-11-2007 22:23 ]

Verwijderd

Verwar je niet je abonnement met een aanbieding, op de site van xs4all staat dat er een actie is met die abonnement.

Verwijderd

Topicstarter
Modem staat bij isra punt. Afstand tot de centrale is wel goed, en modem is toevallig deze maand meerdere keren een tijd van de stroom af geweest vanwege schoonmaak :) Is nu 7 dagen up. Is een speedtouch 510 als ik het goed heb... Hij geeft zelf aan:

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 517 / 3.079

• GraveR
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:22:
Verwar je niet je abonnement met een aanbieding, op de site van xs4all staat dat er een actie is met die abonnement.
Neen, de nieuwe gepubliceerde snelheden zijn van XS4ALL Only. TS heeft nog het 'oude' (en tevens niet meer leverbare) 'ADSL van KPN'.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maargoed, dat heeft er dus niets mee te maken, het heeft met Xs4all only te maken zoals vermeld.

🌞🍃

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

De snelheden op de website zijn voor het nieuwe abo: xs4all only. Als je nog op het oude abo zit (van kpn dus), kan je andere snelheden hebben. Je kan dan kiezen over te stappen.
edit; juist... :-#

[ Voor 5% gewijzigd door samo op 19-11-2007 22:25 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie idd dat dit in het "XS4all only" topic staat... Dat had ik nou net niet doorgelezen omdat ik een vaste lijn heb en wil houden, dus ik helemaal geen interesse had in een "losse" ADSL. Ik kijk even verder, thnx. Topic kan dicht.

PS ik vind de XS4ALL site wat dit betreft wel verwarrend overkomen, het is dat ik er hier nu over lees.

• GraveR
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:30:
Ik zie idd dat dit in het "XS4all only" topic staat... Dat had ik nou net niet doorgelezen omdat ik een vaste lijn heb en wil houden, dus ik helemaal geen interesse had in een "losse" ADSL. Ik kijk even verder, thnx. Topic kan dicht.

PS ik vind de XS4ALL site wat dit betreft wel verwarrend overkomen, het is dat ik er hier nu over lees.
Die vaste lijn blijf je dus gewoon houden bij XS4ALL Only. Voor de 100000000ste maal ;)

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:02
Ik snap het ook niet helemaal, de site is inderdaad best verwarrend.

Ik wil best op XS4ALL overstappen maar weet niet hoe ik het moet aanpakken. Ik had een kale lijn met niks erop. Heb toen Speedlinq + bellen aangevraagd en zij hebben alles geregeld. Om over te stappen op XS4ALL met nummerbehoud zal wel een hele klus zijn.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

-Stef-

Slainthe!

GraveR schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:34:
[...]

Die vaste lijn blijf je dus gewoon houden bij XS4ALL Only. Voor de 100000000ste maal ;)
Die vaste lijn wel, je trouwe klantenkorting niet maar goed zie daarvoor het Only-topic.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

omzetten gaat trouwens simpel en soepel. Even bellen met xs en binnen 2 weken zit je op only. Ik wat nog geen 5 minuten offline en daarna werkte alles prima. Alleen mijn up komt niet verder dan 800 nogwat maar de down is de volle mep.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ray schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:44:
omzetten gaat trouwens simpel en soepel. Even bellen met xs en binnen 2 weken zit je op only. Ik wat nog geen 5 minuten offline en daarna werkte alles prima. Alleen mijn up komt niet verder dan 800 nogwat maar de down is de volle mep.
Dat komt dan wel door de afstand naar de centrale of de kwaliteit van de bekabeling :P

Ik snap trouwens niet waarom Xs4all niet gewoon iedereen een brief stuurt waarin Xs4all Only wordt uitgelegd en aanbevolen. Klanten welke niet uit zichzelf goed op de hoogte houden worden nu redelijk bij de neus genomen.

🌞🍃

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

Datafeest schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:13:
[...]

Dat komt dan wel door de afstand naar de centrale of de kwaliteit van de bekabeling :P

Ik snap trouwens niet waarom Xs4all niet gewoon iedereen een brief stuurt waarin Xs4all Only wordt uitgelegd en aanbevolen. Klanten welke niet uit zichzelf goed op de hoogte houden worden nu redelijk bij de neus genomen.
niet helemaal met je eens. Je krijgt regelmatig nieuwsbrieven waar het allemaal netjes in staat. Echter heb ik zelf bewust gewacht omdat ik het het GOT topic ook dingen las van mensen die er na de upgrade juist op achteruit zijn gegaan. Ik zit trouwens 300 meter van de centrale dus dat lijkt me niet het probleem. De down is ook max constant alleen mijn up haalt zijn max dus niet. Tja ik up toch niet ...usenet roelz :)

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 11:08
gewoon overstappen op telfort, is maar de helft van 40 euro en 20mbit. :+
xs4all is wel een beetje lastig met migreren. |:(
Pagina: 1