Toon posts:

|Upgrade| Socket AM2 of 775

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Met de komst van de nieuwe games (o.a. Crysis, Call of Duty 4, Ut3 etc.) begon ik te merken dat mijn pc de games wat minder kon draaien (ik denk zelf dat het de CPU is)
Ik heb momenteel nog een AM2 board, en zou eventueel een X2 6000+ of 6400+ kunnen halen, of is het toch verstandiger om naar S775 te gaan.

Huidige systeem specs:

Voedingen: CM 430Watt (mobo,cpu,mem,vga) Chiefec 360Watt (Hdd's, DVD fikker etc.)
Mobo: Asus M2N-e (sam2)
CPU: AMD Athlon 64 x2 3800+
Mem: 2x1GB corsair XMS2 PC5400
GPU: Asus EN8800GTS 320MB

Nou is mijn vraag, wat kan ik het beste doen, een X2 6000+/6400+ op dit mobo stoppen. Of deze set verkopen en dan voor Socket 775 icm Q6600 of E6850 gaan.

Alvast bedankt!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Je geeft niks aan over je budget, dus niemand kan je hier van advies over dienen. Verder valt dit al onder de FAQ. PMG FAQ

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:43:
Je geeft niks aan over je budget, dus niemand kan je hier van advies over dienen. Verder valt dit al onder de FAQ. PMG FAQ
Sorry, budget maakt mij niet zo heel veel uit, zolang het maar niet te gek word. Ik hoop het het liefst rond de 150 euro te houden.

@ MadMarky zoiets had ik dus ook in gedachten, ik heb net ook al op Toms Hardware gekeken, en opzich lijkt het wel een flinke verbetering. Alleen zou ik het echt gaan merken? (sorry voor deze n00b vraag)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 21:50 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De 6000 of 6400 gaat een flinke upgrade zijn ten opzichte van je 3800+, die naar de huidige maatstaven toch wel erg zwak is. En gezien je nickname kun je het eigenlijk ook niet maken om naar intel over te stappen ;)
Feit blijft echter wel dat de Core 2 Duo's sneller zijn dan welke AMD ook, maar persoonlijk zou ik gewoon je cpu upgraden.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Je cpu; is gewoon het makkelijkste om te doen.

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Crysis draait sowieso niet denderend op de pc's van nu. Tenzij je misschien een 8800GTX in SLI hebt, is het op bijvoorbeeld een resolutie van 1680x1050 en hoger niet heel erg spetterend qua framerate. Een betere processor gaat wel iets helpen, maar zal ook geen wonderen verrichten op die resoluties met wat pracht en praal aan. Daarnaast moet CoD4 moet zeker goed te spelen zijn op een 8800GTS 320MB.

Kortweg: Wat je het beste kunt upgraden is de processor. Ga je dit heel erg merken in de nieuwste spellen? Ik denk dat het geneuzel is om 5fps.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt, ik weet voldoende. Ik ga voor de AMD Athlon 64 X2 6000+ en hoop dan iets meer framerate te hebben.

@_the_crow_: CoD4 wil opzich wel redelijk draaien, alleen heb ik veel lag op plekken waar sneeuw is en schuift m'n cpu verbruik naar 100%. Een maat van mij draait op precies dezelfde resolutie's als mij (1280x1024, 4xaa, normal) en heeft een X2 4800+,2GB,7900GT. Dus lijkt mij idd dat mijn CPU de beperkende factor is.

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Dat je 'lag' (framedrop of hapering bedoel je denk ik ;)) hebt, is niet goed, maar dat de processor 100% gebruikt. "Why not?" zou ik zeggen. Dat wil alleen maar zeggen dat de aanwezige processorkracht goed gebruikt wordt.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

je CPU verbruik zal altijd tegen de 100% hangen bij games; je wil immers zoveel mogelijk frames, right? Nu, een CPU-upgrade moet wel één en ander doen in dit geval. Ik zou het ook bij een AM2-CPU houden. Je zal meer bang voor je buck krijgen als je enkel je CPU upgrade ipv een mobo+cpu combo te moeten aanschaffen en dan waarschijnlijk nog te moeten formatteren ook.

Tenzij je niet vies bent van overklokken, natuurlijk, maar voor € 150 ga je geen Q6600/E6850 krijgen met moederbord.

[ Voor 6% gewijzigd door mieJas op 19-11-2007 22:26 ]

Yes, but no.

• dion_b
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, benchmarks zoeken kun je zelf ook wel, dan de resultaten daarvan langs Pricewatch leggen. Een Tweaker wordt geacht dat minimaal te kunnen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.