Toon posts:

Nieuwe monitor; Samsung of HP?

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe monitor gaan kopen aangezien ik een oude CRT heb en ik het wel eens tijd vind voor een knappe platte.

Ik heb mij een beetje ingelezen, gekeken naar wat de best buy guide aanraadde, en daar zag ik er twee staan. Aangezien ik fanatiek gamer ben heb ik gekeken bij het "High-end game systeem"
  • HP W2207H (22")
  • Samsung Syncmaster 226BW (22")
In eerste instantie ging ik voor de 226BW, aangezien deze een snellere responstijd had (2ms tegen 5ms van de HP) en een klap goedkoper was. Nou is het niet alsof de HP onder mijn budget zit, maar aangezien ik altijd hoor dat minder responstijd beter is, en deze monitor goedkoper, leek dit een betere monitor voor mij.

Na was leeswerk heb ik echter gemerkt dat de Samsung met een kleine gok komt, ik las dat Samsung 3 verschillende panelen voor de 226BW verspreid en dat er nogal een kwaliteitsverschil inzit. Deze gok wil ik liever niet wagen eigenlijk. Dus mijn vraag in dit geval is: is die 3ms een merkbaar verschil? Maakt het uit om te gamen met een 5ms monitor? Is de HP echt beter dan de 226BW, ook als je het beste panel gebruikt?

En, ook al las ik in het "**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?" thread dat dit een vraag is die niet op prijs wordt gesteld, "Welke monitor zouden jullie in dit geval kopen?"

Alvast bedankt,

fLufM

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

De HP is echt uber met zijn glossy panel en contrast. Zwart is echt zwart en er is nauwelijks backlight bleeding. Samungetjes kan je naar mijn mening maar niet nemen vanwege het feit dat er veel kwaliteitsverschil in de panelen zit. Die 3ms maakt echt geen @%^ uit, boven de 20ms zegt men dat je vertraging ervaart (zelf nooit last van gehad en met mijn 5ms monitortje merkte ik totaal geen vertraging: Wat ik deed gebeurde direct op het beeld). Boven heeft de HP ook nog extra's als USB aansluitingen en speakers, hoewel die speakers niet echt aangeraden zijn is het wel een top scherm! Ik zou 100% voor de HP gaan.

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:27
De 226 CW Heeft als het goed is wel allemaal goede schermen, ook beter dan de BW ( Meer kleuren ) Mijn pa heeft hem ook in ik vind het er echt super uit zien, maar ik weet niet hoe hij is in vergelijking met de hp

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:55
ik heb zelf een aantal dagen nu de 226CW heerlijk scherm hoor;)

ik zou als ik jou was niet de BW nemen, de gok op een matig scherm was mij te groot,
daarnaast gebruikt de CW ook nog wat minder stroom

• Feelbest
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-07 11:17
Ik heb nu ongeveer een half jaar de 2207 en ik heb er nog geen microseconde spijt van gehad.
De kleuren zien er goed uit voor het type paneel die er voor deze monitor gebruikt wordt. En bij een compleet zwart scherm heb ik, op een pieppiepklein randje aan de onderste rand, geen last van backlightbleeding.
Wat ik tevens als een groot voordeel zie is de ingebouwde USB hub. En hij is heerlijk groot. Tevens kun je deze monitor in de pivot stand zetten.
Daarnaast heb ik de subjectieve mening dat de monitor er fantastisch uitziet. Mooi design.
En in verband met "spiegelen" moet je er gewoon rekening mee houden waar je de monitor plaatst.
Tevens is het een hele stabiele monitor.
En wat betreft de speakers, leuk dat ze erop zitten en mooi weggewerkt zijn, die gebruik ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
oke na ze allebei echt gezien te hebben, word het de HP 2207. Deze is toch echt veel mooier :)

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 23:38
Grappig, ik had een paar maanden geleden hetzelfde dillema . (alleen dan de 20" schermen)
Conclusie:
  • Samsung schermen hadden verschillende types, en het was onduidelijk welke je had. (software in scherm, en stickers zeiden iets anders. De verschillen tussen deze types waren erg groot. Grote gok dus. (had je ook al vermeld)
  • Hp scherm: Maar bij een paar winkels te verkrijgen, en maar 1 jaar garantie :(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Een monitor uitzoeken zou je zelf moeten kunnen, je bent de enige die precies weet wat je wilt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.