Toon posts:

[vista]acer disk 2 disk boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 3.083 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een laptop van acer paar weken oud. Het type acer travelmate 5520. Hierop zit een recovery partitie op. Dit is te benaderen via alt + f10. Dit werkte uitstekend maar na het installeren van xp op de d schijf werkt het niet meer. Ik wou er een dual boot systeem van maken.

Was op een gegeven moment ook gelukt doormiddel van vistabootpro. Maar ik blijf toch liever bij vista. D schijf compleet verwijderen nieuwe partitie aangemaakt en de dual boot menu weg gehaald. Alleen helaas start het disk 2 disk programma niet meer op als ik tijdens het opstarten van de laptop op alt + f10 druk tijdens "post". Voorheen werkte dit wel. Ik wil dus een backup terugzetten die ik al heb staan op de schijf zonder het programma vistabootpro erop. De optie staat in de bios enabled maar ik krijg hem niet opgestart. Ik kan drukken wat ik wil maar hij boot gewoon door naar windows vista.

Wie helpt mij? Ik heb geen boot cd gekregen van acer zelf.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 15:11
Gaat niet werken, zodra je met andere instals hebt zitten auwhoeren, is de recovery partitie niet meer te benaderen. Hebben hier op het bedrijf het zelfde met een Acer laptop. Na een XP install op een Vista notebook, kwamen wij ook niet meer in de recovery mode, waarschijnlijk iets met het MBR. Acer hier over gebelt, en deze kunnen/doen hier niks mee. Je kunt en recovery dvd bestellen voor een bepaalde acer reeks, maar deze kost 60 euro...

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik vind het persoonlijk ook troep wat er allemaal op staat van acer maarja. je bent dus eigenlijk gebonden aan de vista. Want bij de xp installatie gaat hij dus de boot veranderen en start hij automatisch xp op. Dit was wel te veranderen met de vistabootpro maar bij de recovery kan ik niet meer bij. De schijf is er nog wel en in orde. Alleen het opstarten van de schijf lukt niet. Misschien iemand een idee doormiddel van dos commando's of weet ik veel ??? weet het ook niet maar ik heb geen zin om nu helemaal alles er af te halen en opnieuw op te zetten want dan overweeg ik toch om nog eerst xp te nemen in plaats van vista. :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, dat krijg je ervan als je partities gaat verwijderen.
Dan help je eigenhandig de partitiestructuur waar de Acer Recovery partitie mee moet werken om zeep.

Maak in het vervolg dan vóór je iets gaat doen een complete Disk Image.

In ieder geval: hier kan je niks aan doen zonder de restore DVD van Acer te bestellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de D partitie verwijderd niet de C en de recovery schijf daar ben ik ook niett aangeweest. Wat zou dit nou voor gevolgen kunnen hebben? Ik heb een complete backup van de C schijf. Daarnaast heb ik deze op de D schijf weer gezet zodat erecovery hem kan benaderen. Maar tever geefs.

• GoldenBatt
Eenigste wat had geholpen is idd zoals alt-92 zei een complete image van de hd maken van te voren, zodat je die nu terug kon zetten en de recovery ook nog zou werken. Dat mis je nu. Dat is met die dvd te verhelpen, maar dat kost je 60 euro, het is niet anders. Dat is het nadeel van de recovery op de hdd...

[ Voor 77% gewijzigd door GoldenBatt op 19-11-2007 15:25 . Reden: Dubbele info verwijdertzie Alt-92 ]

Specs!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
GoldenBatt schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:00:
Eenigste wat had geholpen is idd zoals alt-92 zei een complete image van de hd maken van te voren, zodat je die nu terug kon zetten en de recovery ook nog zou werken. Dat mis je nu. Dat is met die dvd te verhelpen, maar dat kost je 60 euro, het is niet anders. Dat is het nadeel van de recovery op de hdd...
Valt op zich wel mee, er zit een handige functie in om je eigen recovery-dvd aan te maken, je krijgt zelfs om de haverklap van die nag screens om je hier aan te herinneren. Als je dat niet doet en meteen met je besturings-systeem en partities gaat lopen rommelen is dat niet echt de schuld van Acer.

• GoldenBatt
Nielson schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:38:
[...]
Valt op zich wel mee, er zit een handige functie in om je eigen recovery-dvd aan te maken, je krijgt zelfs om de haverklap van die nag screens om je hier aan te herinneren. Als je dat niet doet en meteen met je besturings-systeem en partities gaat lopen rommelen is dat niet echt de schuld van Acer.
Die van een eigen recovery dvd maken kende ik niet, maar maakt hij dan een dvd die de hele hdd herstelt, met recovery partitie der bij? Veder krijg je die der standaart niet bij, beetje jammer verhaal dus... zeker als je 60 euro voor zo'n dvd moet betalen om er 1tje te bestellen. Als je een pc koopt met een windows, wil je hier toch zelf gewoon aan kunnen rommelen en deze zo doormiddel van een bijgeleverde dvd terug kunnen zetten. En niet eerst zelf een dvd moeten aanmaken ofzo?

Specs!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

GoldenBatt schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:51:
Als je een pc koopt met een windows, wil je hier toch zelf gewoon aan kunnen rommelen en deze zo doormiddel van een bijgeleverde dvd terug kunnen zetten. En niet eerst zelf een dvd moeten aanmaken ofzo?
Jij misschien, maar 95% van de aankopers niet.
Daar is de 'maak zelf een recovery DVD aan' functie goed genoeg voor.

Niet alles is gericht op 'tweakers' ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het ook slecht dat dit niet er standaard bij zit. Er zit immers een vista op en eigenlijk kan je er dus vrij weinig mee.

Als ik nu dus nog een recovery disk maak kan ik het hiermee nog redden dan of niet?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:29:
ik vind het ook slecht dat dit niet er standaard bij zit.
Wacht even.
Jij koopt een standaard pakket (namelijk laptop met vaste config en een bijgeleverde preinstalled Vista OEM licentie die verhoudingsgewijs drie knaken kost).
En dan ga je zelf lopen klagen?
Zou je dan niet beter de vinger naar jezelf gaan wijzen?
Er zijn immers alternatieven beschikbaar waarbij je zelf kan bepalen welk OS je wilt (laptops zonder voorgeinstalleerd OS).
Zie ook Ongebruikte-Windows-EULA-geld-terug-topic voor een discussie hierover.
Wil je zelf dan een OS naar keuze erop zetten kan je vervolgens zelf een OEM, SystemBuilders of volledige versie aanschaffen van de Windows naar smaak.
Als ik nu dus nog een recovery disk maak kan ik het hiermee nog redden dan of niet?
Die recovery disk gaat er waarschijnlijk vanuit dat je de oorspronkelijke schijfinhoud nog intact hebt. Maar je kan het proberen...

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2007 16:38 ]

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:14
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:29:
ik vind het ook slecht dat dit niet er standaard bij zit. Er zit immers een vista op en eigenlijk kan je er dus vrij weinig mee.

Nou dat is een beetje onzin.

Als je een nieuwe Acer laptop koopt laat je hem lekker installeren en vervolgens komt er een programma tevoorschijn of je een image/backup wilt maken. Al had je dit gedaan kon je nu gewoon die backup erin proppen en dan was alles weer goed. Maar goed je kunt nu alleen een vista cdtje lenen en zelf installeren en de bijbehorende drivers downloaden van de Acer site.

Verwijderd

Topicstarter
okey dan denk ik dat ik het maar opnieuw installeer.

Vista doet het trouwens gewoon perfect. Andere schijven ook en onder schijfbeheer is de schijf EISO ook nog in orde. Is er niet iets dat je het kan aanroepen of kan laten starten handmatig ?

• Nielson
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:53:
okey dan denk ik dat ik het maar opnieuw installeer.

Vista doet het trouwens gewoon perfect. Andere schijven ook en onder schijfbeheer is de schijf EISO ook nog in orde. Is er niet iets dat je het kan aanroepen of kan laten starten handmatig ?
[VISTA] Recovery werkt niet na installeren XP

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03-2025
Ik had dit ook alleen had ik xp niet geinstalleerd gehad. Mijn verborgen partitie werkte weer toen er een nieuw primaire paritie in ntfs beschikbaar was.

Verwijderd

Topicstarter
okey ik heb nu iets vernomen van iemand die diet probleem ook had. Misschien werkt het maar mischien ook niet.

De bedoeling is om met acronis drive tools de recovery schijf als op start schijf te maken. Door dit te doen zou bij het rebooten het recobery menu te voor schijn moeten komen. Hierin zet je de backup dan terug en dan zou je na afloop de opstartschijf weer moeten veranderen.

Het proberen waard ????

opzich klinkt het wel logisch

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb netjes een backup gemaakt van de fabrieksinstellingen met behulp van het acer-backup programma.

Nu heb ik echter een probleem waardoor ik Vista niet meer opstarten? En het blijkt dat ik vanaf de 2 backup DVD's ook niet kan starten..........Hoe kan ik deze backup terugzetten als ik niet van de DVD's kan opstarten en ook Vista niet meer kan benaderen?

Wat zie ik over het hoofd?

Hans

• Nielson
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:16:
Hallo allemaal,

Ik heb netjes een backup gemaakt van de fabrieksinstellingen met behulp van het acer-backup programma.

Nu heb ik echter een probleem waardoor ik Vista niet meer opstarten? En het blijkt dat ik vanaf de 2 backup DVD's ook niet kan starten..........Hoe kan ik deze backup terugzetten als ik niet van de DVD's kan opstarten en ook Vista niet meer kan benaderen?

Wat zie ik over het hoofd?

Hans
Probeert 'ie wel te starten van cd bij het booten, m.a.w. staat de boot device priority in de bios goed of gebruik je het boot menu (toets staat onderin in beeld, dacht F8 of ESC oid) om de cd als opstartmedium aan te wijzen ?

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje zitten stoeien met mijn Travelmate 5510 en erecovery:
  • Philips DVD+R 4.7GB pakte hij niet (te weinig ruimte)
  • Blaco, geen merk +R paktij hij wel, maar door het 1 keer vastlopen had ik niet genoeg dvds meer om mee verder te gaan
  • Philps Double Layer
deed het wel, maar werd niet volledig volgeschreven. Dus de 2e dvd erin.... Toen zeurde deze geweldige tool dat het een dvd van een ander type was. Ze komen zelfs uit 1 spiendel.......Raar..

Nu heb ik het bios aangepast om het boot menu te tonen (F12 optie aanzetten). En als ik dan voor de HDD kies start mijn Vista loptop een WindowsXP variant van de Acer partitie met het recovery programma. Ik kan hiermee gewoon de fabrieksinstellingen terugzetten.

Nu ik dit weet ga ik linux maar eens installeren op deze laptop.

Ik hoop dat je nog wat aan deze info hebt. Ik heb uiteindelijk maar 1 DVD kunnen branden.
Pagina: 1