...less is more
ja, ik heb nog een video-recorder staan.Mar2zz schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:56:
Heb je niet toevallig een oude videorecorder (of je buurman) staan die wel scart heeft? via dat ding kan je het proberen. Zo heb ik mijn nintendo64 en playstation op een kleine tv aangesloten die geen scart heeft. scartkabel gaat in videorecorder en antenne gaat van video naar tv. werkt feilloos bij mij. volgens mij zijn er weinig andere geschikte oplossingen. Als bonus: als je videorecorder dan stereo is kan je ook nog doorlussen naar je versterker en genieten van stereosound. Een tv zonder scart zal wel mono-geluid hebben lijkt me.
Kan ik dan ook nog mijn kabelzenders ontvangen,
of moet ik dan kabeltjes verwisselen?
...less is more
[ Voor 95% gewijzigd door Opa op 26-11-2007 09:22 ]
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
kabeltje moet wel in de videorecorder die heeft een kabel in en out. Tv blijft gewoon die zenders zien ook al staat je videorecorder uit. Voor de dvdspeler moet je dus ff de vcr switchen naar AV, en dan gewoon de zender opzoeken op TV die het videosignaal ontvangt (dit gaat het makkelijkst zonder de kabel van TVprovider in je videorecorder, want dan kan hij maar 1 zender vinden en is het zo gepiept).
[ Voor 47% gewijzigd door Mar2zz op 19-11-2007 13:48 ]
Goede oplossing hoor. Daar vraagt hij toch niet om?
Overigens hoeft de video niet stereo te zijn, je kunt het geluid ook direct van de dvd naar de stereotoren aansluiten. Het geluid via de kabel naar de TV toe zal mono zijn.
OK. goede tip thnxMar2zz schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:16:
Je kan dan ook nog je kabelzenders ontvangen. Je videorecorder moet je op AV zetten als je je de dvdspeler wilt zien. Met een beetje mazzel kan je die dvd's ook opnemen. Je zenders blijven gewoon onder 1,2 etc beschikbaar.
kabeltje moet wel in de videorecorder die heeft een kabel in en out. Tv blijft gewoon die zenders zien ook al staat je videorecorder uit. Voor de dvdspeler moet je dus ff de vcr switchen naar AV, en dan gewoon de zender opzoeken op TV die het videosignaal ontvangt (dit gaat het makkelijkst zonder de kabel van TVprovider in je videorecorder, want dan kan hij maar 1 zender vinden en is het zo gepiept).
Ik ga het vanavond gelijk uitproberen.
Ik heb er bewust maar niet op gereageerdExorcist schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:26:
[...]
Goede oplossing hoor. Daar vraagt hij toch niet om?
...less is more
aii, dat doet hij volgens mij welShittyOldMan schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:10:
Dan is het nog hopen dat de video niet automatisch op standby springt bij een langere inactiviteit. Ik heb dat zelf al eens meegemaakt toen de tuner van mijn TV kapot ging en ik via de video moest zappen.
Overigens hoeft de video niet stereo te zijn, je kunt het geluid ook direct van de dvd naar de stereotoren aansluiten. Het geluid via de kabel naar de TV toe zal mono zijn.
Het is een redelijk nieuwe video-recorder (tja, +- 6 jaar oud :6)
Zal wel even kijken of het werkt
...less is more
Of zoek maar eens op google met de termen "scart naar rf"
[ Voor 22% gewijzigd door Caveman op 19-11-2007 14:43 ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
inderdaad ook een goede oplossing,Caveman schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:41:
Hier heb je nog een mogelijkheid: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_98.html (die rf unit voor de xbox is gewoon een scart aansluiting naar "antenne" )
Of zoek maar eens op google met de termen "scart naar rf"
alleen ligt die prijs te hoog voor mij.
...less is more
19 euro ? anders moet je eens kijken op rommelmarkten oid naar oude gameconsoles daar zitten ze meestal bij.funk-e schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:00:
[...]
inderdaad ook een goede oplossing,
alleen ligt die prijs te hoog voor mij.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
kijk, een 2de hands tv op marktplaats met scart heb je rond 25 euroCaveman schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:37:
[...]
19 euro ? anders moet je eens kijken op rommelmarkten oid naar oude gameconsoles daar zitten ze meestal bij.
vandaar...
ik zal eens rondkijken, thnx
...less is more