Ben lang aan het prutsen geweest maar het is gelukt om twee indentieke schijven in een raid 0 (stiping) te krijgen. Nu dacht ik zelf dat je in de windows verkennen 1 schijf zou zien met een opslagcapaciteit die 2 keer de schijfgrootte is. Toch zie ik 2 schijven staan en daar kan ik data op en afhalen. Met het programma HDtune is het duidelijk een raid 0 configuratie. Mijn XP heb ik op 1 van de 2 schijven geinstalleerd.
Mijn vraag heb ik nu wel het voordeel van raid 0? En kan ik ook partities maken, ik zie het liefst windows op een losse partie staan en de data op de rest. Ik heb veel gelezen over het maken van een raid configutratie maar niets over hoe dit er nu uitziet en wanneer je maximaal voordeel hebt van je OS.
Mijn vraag heb ik nu wel het voordeel van raid 0? En kan ik ook partities maken, ik zie het liefst windows op een losse partie staan en de data op de rest. Ik heb veel gelezen over het maken van een raid configutratie maar niets over hoe dit er nu uitziet en wanneer je maximaal voordeel hebt van je OS.