Toon posts:

Beeldscherm verschuift 5 centimeter

Pagina: 1
Acties:
  • 1.072 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gister was er nog niets aan de hand, mijn beeldscherm stond gewoon op 1600x1200 zoals altijd. Vannacht gewoon de pc afgesloten, en ik start hem vandaag weer op, en dan is mijn bureaublad gewoon 5 centimeter naar links verschoven, ik zie dus de linker kan van mijn beeld niet meer. De 5 centimeter die er rechts nu bijkomt rekt de boel gewoon uit. Als ik mijn beeldscherm op 1024x768 zet is er geen probleem te ondervinden, maar zodra ik hem weer 1600x1200 zet, staat hij weer 5 cm naar links. Ik heb nieuwste driver van de videokaart x850xt al gedownload, zonder resultaat.

Ook heb ik even in het menu van het scherm gekeken, en daar kan ik de horizontale stand niet veranderen! dat is grijs, en kan ik niet op klikken.

Het beeldscherm betreft een hp 2035

Alvast bedankt! :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heb je in je menu misschien een auto-adjust knopje waar je wèl op kunt klikken?

En heb je de mogelijkheid om het scherm eens op een andere PC met dezelfde resolutie te testen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

kun je wel bij de knop die er ongeveer zo uitziet: <--->
pijltje aan beide zijden, deze eens wat minder maken terwijl je resolutie 1600 1200 is.

Als dit niet kan, Kun je er in andere resoluties wel bij?

Verwijderd

Topicstarter
Auto-adjust knop zit gewoon op de monitor, en deze werkt ook al niet.

En @ kroesed: in andere resoluties kan ik er ook niet bij, heel vreemd allemaal. :(

Trouwens, ik heb zojuist alle drivers van mijn videokaart geunistalleerd, en dan doet hij wel weer normaal, maar zodra ik ze weer installeer doet het scherm weer gek, en verschuift hij de boel weer. :S

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk eens of ge u scherm niet @ DVI kunt hangen? Dan hebt ge die auto adjust enzo niet nodig :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 11:24
Als je scherm aan DVI hangt klopt het dat het auto-adjust knopje niet werkt. Die is alleen bedoeld voor een of ander timer-verschil in het VGA signaal ofzo.

Helpt het om je monitor uit en weer aan te zetten? Het leekt me een veemd driver-probleem die dit doet, dus zou eerder denken dat er iets mis is met het scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat al op DVI :P Vandaar dat dat soort dingen niet werken. Maar waar zou het dan aan kunnen liggen? Videokaart driver intstalleren zorgt voor de problemen, en deinstalleren zorgt ervoor dat hij wel weer op 1600x1200 wil, maar dan zijn er geen drivers geinstalleerd :p

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 12:21 ]

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12 23:54
Welk OS gebruik je? Voor Windows XP bijvoorbeeld zijn Omega drivers beschikbaar, een mooi alternatief waar ik erg goede ervaringen mee heb. Eerst even een ATi removal tool gebruiken voor je ze installeert, om problemen te voorkomen :)

Verwijderd

Topicstarter
IK gebruik windows xp proffesioneel, :)Omega drivers? Nooit van gehoord? zal het proberen, thx

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12 23:54
http://www.omegadrivers.net/

Bovenin: ATI Radeon > Win 2000/XP

[ Voor 42% gewijzigd door ESteg op 18-11-2007 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft ook niet gewerkt, zodra ik een driver installeer, en de resolutie op 1600x1200 zet doet hij weer vreemd. Ik heb 1 jaar met die resolutie gewerkt :P Het beeldscherm is 21inch. Iemand enig idee? :(

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:08:
Dat heeft ook niet gewerkt, zodra ik een driver installeer, en de resolutie op 1600x1200 zet doet hij weer vreemd. Ik heb 1 jaar met die resolutie gewerkt :P Het beeldscherm is 21inch. Iemand enig idee? :(
Hang de monitor eens aan een andere computer/videokaart, weet je waar het probleem ligt.

Verwijderd

Verander eens je refreshrate mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Refresh werkt niet, en monitor zal ik eens op een andere computer aansluiten...

[edit]Omdat waarschijnlijk mijn videokaart kapot is.. kan ik of een nieuwe AGP kaart kopen, of een nieuw moederboord processor geheugen EN videokaart.

Is het mss slim voor de 2e optie te kiezen? Mijn budget ligt niet hoog, nl 400 euro.

Pc die ik nu heb:

pentium 4 3,0 ghz
ati radeon x850xt
1 gb DDR geheugen

[ Voor 102% gewijzigd door Ultraman op 19-11-2007 20:47 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:11
Mjuh, als je zelf even zoekt en kijkt op GoT en het inet kun je zelf makkelijk een systeem samenstellen. Tomshardware.com is bijvoorbeeld handig voor benchmarks. Voor € 400,- kun je een heel mooi systeem samenstellen, maar het is niet helemaal de bedoeling dat wij hier alles voor jouw uit gaan zitten pluizen ;)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zet hem eens op een ander HZ aantal. Dat lost het meestal op bij mij :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:20

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:40:
Omdat waarschijnlijk mijn videokaart kapot is.. kan ik of een nieuwe AGP kaart kopen, of een nieuw moederboord processor geheugen EN videokaart.

Is het mss slim voor de 2e optie te kiezen? Mijn budget ligt niet hoog, nl 400 euro.

Pc die ik nu heb:

pentium 4 3,0 ghz
ati radeon x850xt
1 gb DDR geheugen
Kan altijd natuurlijk, maar neem voordat je om dergelijk advies vraagt zelf eens de moeite om wat uit te zoeken. Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?. :)
Wat betreft suggesties voor een halfnieuw systeem ga je namelijk offtopic.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 19-11-2007 20:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik snap het, ik zal eens onderzoek doen en dan vragen is het bestemde topic of mijn research een beetje goed is gedaan :p

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:20

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:54:
Oke ik snap het, ik zal eens onderzoek doen en dan vragen is het bestemde topic of mijn research een beetje goed is gedaan :p
Een goede kaart uitzoeken is iets wat je zelf kunt :)
Of je moet echt een hele specifieke vraag hebben waar je echt geen duidelijk antwoord op kunt vinden, dan kun je het nog wel vragen. 9.8 van de 10 vragen zijn echter al langs gekomen zeg maar ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1