Rewriteables.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• rrrrrrrrr
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-02 12:23
Hallo,

Hoe vaak kun je een cd of dvd+rw herschrijven?
10 tallen keren of vaker?

gegroet, Teun

Verwijderd

Wat zegt de website van de fabrikant?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vroeger werd er bij die dingen altijd gezegd dat dat 1000 keer kon. Mijn ervaring was dat ze echter na een paar keer al steeds moeilijker leesbaar werden.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Na een keer of 15 heb ik altijd al serieuze lees- en schrijfproblemen. Toen ik nog RW's gebruikte voor backups werden ze dan ook altijd na 10x vervangen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• rrrrrrrrr
Website fabrikant, google?
Ervaringsdeskundigheid wil ik weten!

Opzoeken kan ik zelf ook wel, met alle respect.

Ik vind het verschil tussen 1000 keer en een paar keer wel erg groot....

[ Voor 24% gewijzigd door rrrrrrrrr op 17-11-2007 20:23 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
rrrrrrrrr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:21:

Maar zo stelde je je vraag niet.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

rrrrrrrrr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:21:

Ik vind het verschil tussen 1000 keer en een paar keer wel erg groot....
Tjah... je vermeldt erg weinig info. Daarbij is er natuurlijk een verschil tussen de gebruikte fikker/ de lezer en de schijfjes zelf.

Het ene merk schijf zal vaker te herschrijven zijn dan het andere. Ook zal er groot verschil zijn tussen de diverse merken lezer. Een cd/dvd-rom speler van 10 euro zal gevoeliger zijn dan een van 200 euro.

zoals jij je vraag steld wat het verschil is tussen een fiets en een auto, die zou er niet zijn. Je komt met beide van A naar B.

Ey!! Macarena \o/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon uit gaan van 10 keer en dan vervangen, tenzij je eerder al problemen gaat merken. Waarvoor wil je het gaan gebruiken? En waarom zou je in godsnaam nog met RW spul werken, imho is de tijd dat we RWs kochten lang voorbij, het is nu niet bepaald interessant meer, met de mogelijkheid van USBsticks, ext hdds en normale schrijfbare media.

• rrrrrrrrr
Jimster schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:23:
[...]

Maar zo stelde je je vraag niet.
Zo stelde ik mijn vraag niet? Zo stelde ik mijn vraag wel!
Gewoon, hoe vaak is zo'n plaatje te beschrijven...simpel toch?

• rrrrrrrrr
Terw_Dan schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:30:
Ik zou gewoon uit gaan van 10 keer en dan vervangen, tenzij je eerder al problemen gaat merken. Waarvoor wil je het gaan gebruiken? En waarom zou je in godsnaam nog met RW spul werken, imho is de tijd dat we RWs kochten lang voorbij, het is nu niet bepaald interessant meer, met de mogelijkheid van USBsticks, ext hdds en normale schrijfbare media.
Waarom ik ze wil gebruiken is omdat ik er nog een paar heb en geen mem-stick van 4 gieg.
Maar als ze volgens sommigen maar enkele keren te beschrijven zijn kunnen mensen met hun dvd recorder dus flink gaan balen als ze er van uit gaan dat ze de dvd 1000 keer kunnen overschrijven.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je gewoon wilt weten hoe vaak zo'n schijfje te herschrijven is, waarom ga je dan niet af op de gegevens die al te vinden zijn op het net? Op bijvoorbeeld Wikipedia staat toch echt duidelijk een aantal vermeld. Een beetje zoeken kan daarnaast ook geen kwaad. Er zijn daar genoeg ervaringsdeskundigen die hun zegje doen te vinden.

Het is hier eigenlijk de normale gang van zaken dat je niet voor dit soort kleine zaken die uitgebreid staan omschreven op diverse andere websites (en dus met een paar minuten Google zijn op te lossen) een topic opent. Om duidelijk te maken wat dan wel de bedoeling is hier, is het verstandig om de FAQ even door te neuzen. Veel succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.