Toon posts:

x1950 xt 256MB..MSI of asus of Sapphire

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb een Asus Radeon X1950XT 256MB DDR3 (PCI-e, Dual DVI) EAX1950XT/HTVDP/256M..
Die was vorig jaar ongeveer 300 euro...ik zie dat hij nu ongeveer 265 euro is,
maar als ik kijk naar de MSI versie, is die 145 euro:S...dan denk ik van had ik toen dan de MSI moeten kopen?...ben ik dan genaaid want had gelezen dat merk asus eignelijk veel beter is maar is dat ook in grafisch veel verschil in?...en hoe zit et met dual videokaarten, moet ik precies de zelfde kopen of kan ik dan de MSI versie er naast leggen?...Hoop dat iemand mij kan helpen.

Thx...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een jaar geleden was ongeveer 300 euro voor deze kaart niet enorm goedkoop, maar genaaid ben je zeker niet. Dat de Asus nu duur is komt waarschijnlijk omdat 'ie amper meer verkocht wordt, en de shop die nog in de pricewatch staat daar gewoon verdwaald is. Qua specificaties zijn de MSI en Asus inderdaad bijna gelijk, en qua prestaties dus ook.

Volgens mij kun je deze twee echter niet in crossfire zetten, maar bind me er niet op vast.

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ben ik dan genaaid want had gelezen dat merk asus eignelijk veel beter is maar is dat ook in grafisch veel verschil in?
MSI en ASUS zijn eigenlijk allebij A merken, dus de een is niet veel beter dan de ander.

En grafisch zit er geen verschil in omdat ze dezelfde core ( en dus rendertechnieken) gebruiken.

Het enige verschil zou de support en de gebundelde software zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Bigbadkip op 17-11-2007 15:21 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als de chip op de kaart gelijk is maakt het merk zo goed als niets uit. Snelheden zullen vrijwel gelijk liggen. Voor je vraag over het gebruik van 2 ATI videokaarten (Crossfire) kan je het beste even de search gebruiken om uit te vinden wat de mogelijkheden daarvoor zijn :)

Dit topic is gesloten.