[XP] PEAP eigenschappen N/A

Pagina: 1
Acties:

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
Moggûh,

Het kan zijn dat dit net niet in netwerken thuis hoort maar in Windows OS...dat wist ik even niet.
Probleem is dat met de laptop geen verbinding gemaakt kan worden met het draadloze netwerk op de hogeschool. Daar wordt PEAP- MsChapV2 gebruikt, maar ik krijg dit niet correct ingesteld op de laptop, omdat ik het certificaat-eigenschappen scherm van EAP niet tevoorschijn krijg.

Als ik probeer om bij de draadloze adapter de EAP-eigenschappen op te vragen - daar hebben ze immers een mooie ronde knop voor gemaakt - krijg ik geen scherm te zien waar ik als certificaatmethode voor MsChapV2 kan kiezen. Ik kan klikken wat ik wil, maar er komt gewoon geen scherm naar voren, die knop lijkt dood.

deze dus: Afbeeldingslocatie: http://sophorus.mine.nu/images/problemo_hszuyd.jpg

Ik heb, n.a.v. [XP] Network Authentication - EAP e.d. ontbreekt in lijst* dat commando ook uitgevoerd om te kijken of alle systeembestanden nog juist zijn; geen probleem. Ook heb ik de update voor WPA2 nog eens een keer extra uitgevoerd, gewoon voor de zekerheid, al heeft het er volgens mij niks mee te maken.

Is er een manier om dat EAP protocol from scratch opnieuw te installeren binnen XP? of mis ik andere bepaalde bestanden?

Ik hoop dat het iemand bekend voor komt, want het is een beetje doodlopend hier :) Vast bedankt voor alle input...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Aesculapius
Niemand een idee :'( ?

[ Voor 6% gewijzigd door Aesculapius op 20-11-2007 22:49 ]

• Aesculapius
twee keer schoppen is misschien onfatsoenlijk, maar het probleem is er nog steeds en ik heb nog steeds geen clue :S Om nu heel windows opnieuw te installeren lijkt eigenlijk toch wat te overdreven? Ook geen ideetjes? :'(

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik kan me voorstellen dat je chipset geen ondersteuning geeft voor EAP.
Wellicht dat je het met een kaartje van een klasgenoot kunt proberen?

• Aesculapius
het betreft een laptop die als medewerker wordt gebruikt overigens, maar dat lijkt me niet van belang;
de chipset ondersteund het wel, want het heeft allemaal gewoon gewerkt, maar na de installatie van Norton Endpoint Protection is alles in de soep gelopen; uiteraard is dat pakket meteen weer gedeïnstalleerd, maar er is dus kennelijk iets blijven hangen waardoor bepaalde onderdelen nu half dood zijn :(

Verwijderd

zodra je een nieuw profiel aan probeert te maken, werkt de knop dan ook niet?

Misschien eens onder een ander account op de laptop proberen..

• Aesculapius
een nieuw profiel heeft hetzelfde probleem; aan de mogelijkheid dat het account-specifiek is heb ik nog niet gedacht, dat zal ik eens uitproberen, bedankt.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
En anders kun je nog overwegen om een restore point terug te zetten.

• Aesculapius
jimbo123 schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:36:
En anders kun je nog overwegen om een restore point terug te zetten.
not an option, want dat system restore gedoe staat omwille van harddisk performace uit...helaas :|

• Aesculapius
nouja, na een complete reinstall van windows blijkt MsCHapV2 nog steeds niet te werken... kutzooi...

Verwijderd

Hmm, dat is vreemd. Klinkt een beetje als een opgelegde policy? Wordt de draadloze config gepushed vanuit de group policy?
Pagina: 1