[XP] Network Authentication - EAP e.d. ontbreekt in lijst*

Pagina: 1
Acties:

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:21
Omdat ik WiFi hier op school aan de praat wil krijgen, heb ik een WiFi kaartje gekocht (eerst no-name bladiebla kaartje, daarna Linksys WPC54G) als ik de instructies volg zoals deze door school opgegeven worden. Stuit ik op een probleem.
In het volgende scherm, moet ik Protected EAP (PEAP) selecteren. Hier staat standaard Smart Card or other certificate Echter bij mij is deze lijst leeg. (Dit onder Windows XP met SP2)

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/filespace/probleem.png

De hamvraag: Hoe krijg ik dit geinstalleerd zodat ik wel deze lijst gevuld krijg?

Op google kon ik niks vinden, wel mensen met het zelfde probleem, maar geen oplossing. Ook Microsoft KB geeft geen aanwijzingen.
Ook heb ik de netwerkservices getracht opnieuw te installeren. En dus al een 2e WiFi netwerkkaartje.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat. Dat bier mag je opsturen :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is dit je eigen laptop? Draait de ipsec-service wel? en de protected storage service?
Enne...... sfc /scannow ? Zet dat wellicht wat terug ? :)

p
edit:
dat biertje houd ik je aan :D

[ Voor 14% gewijzigd door sanfranjake op 28-03-2006 14:42 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ThunderNet
sanfranjake schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:35:
Is dit je eigen laptop? Draait de ipsec-service wel? en de protected storage service?

p
edit:
dat biertje houd ik je aan :D
ip-sec en protected storage service draaien allebei.
Na het uitvoeren van sfc /scannow, vraagt hij om de windows xp prof. cd, die ik toevallig niet bij me heb vandaag, dus die ben ik even aan het downloaden nu :)

edit: dit is ook mijn eigen laptop ja :)

[ Voor 5% gewijzigd door ThunderNet op 28-03-2006 14:46 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er staat me iets bij over die Linksys kaarten dat je wel de juiste versie moet hebben (of liever: de chipset die gebruikt is) om EAP te kunnen gebruiken.
WPA werkt er ook niet mee, meen dat je een versie 2 moet hebben, en je zal hier een v3 hebben?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThunderNet
sanfranjake schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:35:
:) en de boel werkt :P ik type dit nu terwijl ik verbonden ben met het beveiligde draaloze netwerk hier op school :) ik heb de tip ook doorgespeeld aan de helpdesk hier. Hun oplossing was tot nu toe een reinstall van windows :P

Bedankt allemaal :)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wel dat bier opsturen hè, want beloofd is beloofd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Skaah schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:29:
Wel dat bier opsturen hè, want beloofd is beloofd.
Dat komt zeker wel goed ;)

Mooi dat het opgelost is :)

[ Voor 60% gewijzigd door sanfranjake op 29-03-2006 19:23 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1