Toon posts:

hulp bij 5.1 surround op zowel pc als tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.039 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag

Ik heb sinds enkele dagen mijn panasonic lcd-tv de 32lx70, prachtig ding. Nu ben ik van plan om het 5.1 setje van logitech, de z-5500 op zowel deze tv als pc aansluiten(die ik overigen ook op nmn pc aansluit). Wie kan mij wat de beste oplossing is?
de specificaties van het scherm: http://www.panasonic.nl/P...sp?M=3923|607|602|601|4|1
specifiacties van het 5.1 setje: http://www.logitech.com/i.../devices/224&cl=nl,nl
ik heb een asus a8n-sli moederbord, zeg maar een standaard moederbord van 2/3 jaar geleden met de gebruikelijke uitgangen. Voor het visuele gedeelte neem ik een dvi naar hdmi kabel)

Ik heb al aardig wat tijd gegoogled en kan nergens lezen hoe ik dit het best kan aanpakken, ik zou het op prijs stellen als iemand me hierbij kan helpen.

Bram

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37
De PC via een digitale verbinding, kijk even wat je moederbord heeft (optisch of coaxiaal), en de tv analoog stereo. Klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door ShittyOldMan op 17-11-2007 13:24 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een optische uitgang, dus vanaf deze uitgang naar de z-5500, en de van de tulpingangen van de tv naar de z-5500. Krijg ik dan met een tv-uitzendig via de kabel dna wel gewoon geluid uit alle boxen?

alvast bedankt

• ShittyOldMan
Let er op dat je de tulpuitgangen van de tv gebruikt en niet de tulp ingangen. Eventueel kun je een scart als uitgang gebruiken, mits de scart dit ondersteunt (meestal een kwestie van proberen).
Dit geluid is in principe gewoon stereo, dus twee speakers, maar wellicht kun je op de speakerset een modus selecteren waarbij het geluid over meerdere speakers wordt verdeeld. Voor films op tv kun je dolby prologic gebruiken. Voor andere programma's gaat dat ook prima. Het komt niet uit alle speakers tegelijk, maar dat is ook niet de bedoeling.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt!
Ik was vandaag naar computerzaak alternate(alternate.nl) gegaan. Een werknemener daar zei tegen mij dat ik beter de tv(met 2 tulp uitgangen) kan verbinden met de adio-ingang( =line in?) van me pc kon verbinden. En dan vervolgens via een optische kabel tussen mijn pc en z-5500 verbind. Kan iemand mij vertellen of het klopt wat deze man zegt?

• ShittyOldMan
Dan moet je PC altijd aanstaan wil je tv geluid via de speakers horen. Tevens moet je die volume slider altijd open zetten en ga je tv en games door elkaar horen als beide aanstaan. Het is mogelijk, maar het is zeker niet beter of makkelijker. Die medewerker is zich er niet van bewust dat de z5500 meerdere ingangen heeft. Zo ook dus een aparte stereo analoge ingang waar je een tv op kunt aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor kabel zou ik eigenlijk moeten halen, van 2*tulp naar 2*tulp? Ik heb gelezen dat er vrijwel geen geluidsverschil zit tussen verschillende hdmi-dvi(en ook een optiche kabel trouwens) met verschillende prijzen. Maar hoe zit dat met analoge kabels?

bvd

Verwijderd

Op je Z5500 setje zal de kwaliteit van je cinch kabels helemaal niets uitmaken, dus neem gewoon goedkope nette kabels die op z'n minst mechanisch goed in elkaar zitten.

Verwijderd

Als mijn tv een digitale uitgang heeft, zeer waarschijnlijk coaxiaal, kan ik 'm dan niet beter daarop aansluiten? Zodat ik mijn pc aangesloten kan houden op de 6ch direct modus? Ik wil er namelijk ook een xbox 360 optisch op aansluiten aangezien die geen coaxiale uitgang heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 14:13 ]

Pagina: 1