Toon posts:

Probleem externe schijf WD Elements

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik was zonet een film aan het kijken die op mijn externe HD staat. Een WD Elements van 400 GB. Plots stopt de film. De schijf is niet meer zichtbaar in Verkenner.
Ik heb toen via de taakbalk USB apparaten afgesloten en terug aangesloten. Hij ziet in verkenner alle partities die ik had aangemaakt op de schijf, maar de inhoud laat hij niet zien. Hij zegt dat er een fout is met de I/O apparatuur.
Via Systeembeheer ziet hij ook alle schijven, maar hij zegt dat ze volledig vrij zijn terwijl er wel degelijk data op staat.
COmputer uit en aan zetten heeft ook niets geholpen.

Iemand een idee wat er aan de hand is. Op de schijf staan ook allemaal foto's van vakantie en die wil ik op z'n minst terug hebben. Schijf valt nog binnen garantie. Maar toch, zou het liever zelf even oplossen.

Groeten

Peter

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de partitie corrupt is dan zou ik proberen dmv een van de tooltjes uit de OM FAQ / Beleid de data te recoveren, de schijf te herformatteren en de data weer terug te zetten (en uiteraard alles backuppen).

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik de schijf eens terug ga brengen. Na een nachtje dat ding te hebben laten rusten, bleek hij weer te werken. Zou het kunnen dat niet de schijf, maar mijn USB poorten niet goed werken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:53:
ik denk dat ik de schijf eens terug ga brengen. Na een nachtje dat ding te hebben laten rusten, bleek hij weer te werken. Zou het kunnen dat niet de schijf, maar mijn USB poorten niet goed werken?
Tuurlijk kan dat. HEt kan ook zijn dat die dingen simpelweg te weinig stroom krijgen. Maar als je brakke USB poorten (of simpelweg een brakke hub) hebt, dan zou je dat met meerdere apparaten tegen moeten komen.

Verwijderd

Topicstarter
mijn externe schijf krijgt apart voeding via een adapter. USB is rechtstreeks op het moederbord.

Ik heb nog eens zoiets aan de hand gehad, toen was ik van de externe van een kameraad aan het schrijven naar mijn eigen schijf. Gaat 2 uur lang goed, daarna breekt die van mij af. Na een herstart en afkoppelen/aankoppelen was het weer verholpen.