Toon posts:

[Home server] Connector werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
L.S.,

Ik heb onlangs Windows Home Server aangeschaft. Als ik nu verbinding probeer te maken met de server via de Home Server Connector Software geeft deze een fout:
"An unknown network error has occurred. Please verify that your network connection is active and that your Windows Home Server is powered on. Then restart this Wizard".

Uiteraard heb ik dat al wel geregeld voordat ik de wizard ging draaien, dus daar kan het niet aan liggen.

Voor dit alles krijg je, na de installatie, een instelwizard. Deze gaf een foutmelding, meteen na het starten, waarna ik werd gezegd de server overnieuw op te starten om de wizard nogmaals te proberen. Dit had geen zin en de wizard geeft telkens dezelfde melding. Ook meerdere herinstallaties van Home Server hebben dit euvel niet verholpen.

Bij de connector software kun je er voor kiezen om een tool te downloaden die de verbinding analyseert, maar daar word ik ook niet wijzer van, het enige wat hij mij weet te vertellen is dat het zou kunnen dat de versie van de connectorsoftware niet overeen komt met de versie van home server en dat ik het vana \[naam server]\software zou moeten halen. Dit deed ik in de eerste instantie al, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Heeft iemand ervaringen met dit soort problemen?

Alvast bedankt voor het respons.

Edit: waarschijnlijk ligt het dus aan het niet kunnen draaien van de instelwizard, mocht ik uiteindelijk toch verbinding kunnen maken, dan kan ik nog geen verbinding maken via de Windows Home Server Console, want daarvoor heb je een password nodig, dat je bij de instelwizard moet aanmaken. Iemand al last gehad van een wizard die telkens een foutmelding geeft dat hij niet kan starten?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 08:54 ]

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52

WouterG

Dit is geen ondertitel

Kun je wel inloggen met behulp van extern bureaublad?

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 14:56
ik zit met het zelfde probleem...

via start -> uitvoeren -> mstsc.exe

Kan ik gewoon inloggen op de home server.
een vast ip aan de home server geven helpt ook niet.

er schijnt een how-to te zijn....iemand die al gevonden? KLIK

[ Voor 9% gewijzigd door lvnielen op 19-11-2007 19:10 ]

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat je even kan proberen is:

c:\windows\system32\driver'\etc\hosts openen
en daar
ip servernaam
bv. 192.168.0.1 Pietjesserver

in zetten en dan opslaan. Als het goed is werkt het dan wel, hij pakt hem namelijk op naam en kan waarschijnlijk de naam niet omzetten naar het IP. (DNS probleem dus)

• lvnielen
SaURoN schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:37:
Wat je even kan proberen is:

c:\windows\system32\driver'\etc\hosts openen
en daar
ip servernaam
bv. 192.168.0.1 Pietjesserver

in zetten en dan opslaan. Als het goed is werkt het dan wel, hij pakt hem namelijk op naam en kan waarschijnlijk de naam niet omzetten naar het IP. (DNS probleem dus)
gedaan eerst op werkstation geen resultaat, vervolgens ook op de server gedaan maar ook geen resultaat!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
wat bovenstaande doet is gewoon de naam koppelen aan het IP

wat ik dus niet begrijp uit je startpost;

je maakt connectie naar je Home Server (IP-based neem ik aan) vanaf een client (xp / vista? ) om een software connector uit te voeren (oftewel; je client toe te voegen aan het domein van je Home Server).

Dit gaat fout, omdat je op de Home Server een probleem hebt met de netwerkwizard ?

probeer het eens met de hand in te stellen?

[ Voor 76% gewijzigd door sjongenelen op 19-11-2007 20:19 ]

you had me at EHLO

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TheNymf schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:16:

je maakt connectie naar je Home Server (IP-based neem ik aan) vanaf een client (xp / vista? ) om een software connector uit te voeren (oftewel; je client toe te voegen aan het domein van je Home Server).

Dit gaat fout, omdat je op de Home Server een probleem hebt met de netwerkwizard ?

WHS doet het niet op IP base maar op name base, daarom dacht ik dat het hosts truukje wel zou werken.
Iig het werkte bij mij wel :P Kreeg precies het zelfde namelijk toen ik dat niet gedaan had.

• lvnielen
TheNymf schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:16:

het bijwerken van de host files gaat goed....geen probleem al eens eerder gedaan.....alleen de software die op \\<servernaam>\software\ Home Server Connector Software staat, gaat het fout bij het installeren, als er gezocht wordt naar een home server. de error is zo algemeen...er word alleen verteld dat er een probleem is, en we de netwerk kaart moeten controleren op verbinding en kijken of de home server aan staat.Dat is bij bijde bij mij het geval. De server kan ik wel via http benaderen, en ook gewoon inloggen met het account wat ik heb aangemaakt.

• sjongenelen
oké, en als je eerst de software van die lokatie haalt, naar de client zet en dan installeert?

ik moet zeggen; ik heb WHS nog niet geprobeerd :/ wordt eens tijd dacht ik zo

you had me at EHLO

• lvnielen
TheNymf schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:29:
oké, en als je eerst de software van die lokatie haalt, naar de client zet en dan installeert?

ik moet zeggen; ik heb WHS nog niet geprobeerd :/ wordt eens tijd dacht ik zo
Maakt geen verschil om hem vanaf netwerk of lokaal te runnen.

Ik denk zelf dat de server nog niet compleet is geconfigureerd, ls je opstart komt hij met iets van eem welkoms scherm, klik je op next en knalt hij er ook uit met een error: Afbeeldingslocatie: http://van-nielen.nl/mhs.jpg

• lvnielen
niemand zulk soor errors gezien. Zou het misschien kunnen omdat hij op een VMware draait?

• sjongenelen
zou natuurlijk kunnen, wat voor 'hardware' heb je geinstaleerd staan op je vmware?

you had me at EHLO

• lvnielen
TheNymf schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:22:
zou natuurlijk kunnen, wat voor 'hardware' heb je geinstaleerd staan op je vmware?
gewoon de standaard vmware versie 6 hardware, dubbele proccesor, wel een IDE hd.

Verwijderd

The WIndows Home Server Connector software uses a web service that resides on the Windows Home Server for connecting a home computer to your home server. If you are having issues with joining a home computer to your home server, this could be a problem with the way that your Internet Explorer proxy settings are configured. Most home environments do not use proxy servers, so the best method to resolve the home computer join issue, is to disable proxies in Internet Explorer. To do this, follow the steps outlined below.

· Open Internet Explorer

· Click on Tools -> Internet Options

· Click on the Connection Tab

· Click on the LAN Settings button

· Uncheck the box labeled “Automatically detect proxy settings”

· Click OK twice

· Close IE

Attempt to reinstall Windows Home Server Connector software on that home computer.

Dit moet werken :)

• sjongenelen
lol, als dat het is , dan ehm, tsjah, zou wel relaxed zijn natuurlijk, maar ook een beetje vreemd dat het aan IE ligt :/

you had me at EHLO

Verwijderd

Je moet eens kijken of op de client IIS manager draait.
De connector software zoekt namelijk via je internet browser verbinding met de server.
Hiervoor heeft hij ISS service nodig.

Succes er mee.

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:49
Ik zit met hetzelfde probleem.. Heeft de TS of anderen inmiddels al een oplossing..

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:59
Heb de zelfde problemen.
Alle firewalls ook uit gezet.

Het rare is dat de server de computer wel ziet. Als je de Connector aan het installeren bent.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

lvnielen schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:49:
[...]

Maakt geen verschil om hem vanaf netwerk of lokaal te runnen.

Ik denk zelf dat de server nog niet compleet is geconfigureerd, ls je opstart komt hij met iets van eem welkoms scherm, klik je op next en knalt hij er ook uit met een error: [afbeelding]
Werkelijk niet te geloven, wat moet je nou met zo'n foutmelding? Details graag?

* Bergen aait Linux

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:59
Heb de oplossing gevonden op het forum van Microsoft.

http://forums.microsoft.c...&at=7&ft=11&tf=0&pageid=1

Komt er dus op neer dat je de Connector wel aan het werk krijgt door tijdens de installatie, wanneer die de server zoekt de reset knop van je pc effe in drukt.

Dat werkte bij mij iedergeval. Alleen het inloggen nog niet :s maar dat kan misschien aan mij liggen.

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-02 15:02
Stollie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:18:
Heb de oplossing gevonden op het forum van Microsoft.

http://forums.microsoft.c...&at=7&ft=11&tf=0&pageid=1

Komt er dus op neer dat je de Connector wel aan het werk krijgt door tijdens de installatie, wanneer die de server zoekt de reset knop van je pc effe in drukt.

Dat werkte bij mij iedergeval. Alleen het inloggen nog niet :s maar dat kan misschien aan mij liggen.
Tsja het blijft een heel raar iets maar ik kan wel bevestigen dat dit werkt :?

En ik kan ook inloggen.

Thanx
Pagina: 1