Mijn vrouw heeft sinds kort een laptop (Acer 5720Z) met Vista erop, dit is de eerste Vista-installatie in mijn netwerk. Lokaal heb ik een mailserver draaien welke ik vanaf twee andere PCs (beide XP) gewoon via POP3 kan bereiken. Als ik vanaf de Vista-laptop via poort 110 mail op wil halen vanaf de lokale server, dan krijg ik timeouts; wel laat Thunderbird zien hoeveel mails er staan te wachten, maar bij het ophalen van de eerst volgt dus een timeout. Via HTTP naar deze server (Apache draait er op) krijg ik vanaf de Vista-laptop ook niets terug, de browser (zowel IE als FF) blijft een eeuwigheid staan wachten. Als ik echter ping naar deze server, dan gaat het wel goed. Ik heb de firewall (allemaal
) uitgezet, maar ook dat helpt niet.
Nog enkele aanvullingen:
• op IP-adres werkt het ook niet;
• met de virus scanner (AVG free) disabled werkt het ook niet;
• op de laptop stond een trial geinstalleerd van Norton Security, dat heb ik verwijderd;
• uiteraard heb ik met Google gezocht, maar daar kan ik niets concreets vinden (er komen te veel hits terug);
• vanaf twee verschillende XP-installaties werkt het dus wel goed.
Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?
Nog enkele aanvullingen:
• op IP-adres werkt het ook niet;
• met de virus scanner (AVG free) disabled werkt het ook niet;
• op de laptop stond een trial geinstalleerd van Norton Security, dat heb ik verwijderd;
• uiteraard heb ik met Google gezocht, maar daar kan ik niets concreets vinden (er komen te veel hits terug);
• vanaf twee verschillende XP-installaties werkt het dus wel goed.
Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||